Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Alleznet

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Alleznet (Pagina: 5 van 20)

Topic: Custom lasers kopen/maken (13-7-2009 21:17:00)
Hmm, ok, interessant om dat te weten. Verbaasde me enigszins daar de meeste budget lasers niet verder komen dan dmx en/of sound-2-light. Wellicht gezien de prijs van de software die je nodig hebt om iets met ILDA te kunnen doen? Blauw wordt het overigens vermoedelijk inderdaad niet, had al gezien dat die units toch nog wel wat duurder zijn dan groen sneaky :V

Heeft iemand een idee waar ik aan moet denken bij een fatsoenlijk gescande laser (iets wat kan functioneren met ILDA, maar het liefst dus ook via DMX en sound-2-light) met een daadwerkelijk output vermogen van tussen de 200-500mW ? Het lijkt wel hoe meer ik te weten kom, hoe dieper ik verstrikt raak in de mogelijkheden ashamed :$ .
Topic: Custom lasers kopen/maken (13-7-2009 16:40:00)
Ik heb inmiddels wat over en weer gemaild met wat bedrijven en personen die er ervaring mee hebben. Waarschijnlijk wordt het een single-color laser met een groene (of misschien een blauwe) diode. Aansturing via DMX of sound-2-light, ILDA sturing schijnt meteen stukken duurder te worden (klopt dit?). Verder ben ik nog wat aan het uitpluizen over het vermogen en welk setje galvos er gebruikt gaat worden.
Topic: Nieuwe Subs (13-7-2009 16:27:00)
Is er nog een reden dat je niet voor de X-15HL gaat? Als ik me niet vergis heeft deze de hoogste geluidssdruk van de X-subjes?
Topic: Custom lasers kopen/maken (11-7-2009 18:42:00)
Nee, uiteraard niet, maar het lijkt me niet vreemd als een dergelijk laserbedrijf gewoon ene lijst met veelvoorkomende lasers heeft. Op de meeste sites kom ik niet verder dan een model of 20 (en ik heb redelijk wat sites afgespeurd). Heb wel al een bedrijf gezien dat alles op voorraad heeft staan incl. demo ruimte, dat is wellicht wel interessant om te zien wat ik echt wil.
Topic: Custom lasers kopen/maken (11-7-2009 17:01:00)
Is ook een optie, maar of ik zoek verkeerd, of ik wil iets wat vreemd is, maar ik heb nog geen lijsten gevonden van 1 fatsoenlijke (!) leverancier met daarop allerlei keuzes in kleuren, vermogens, scan-snelheden, beam angles, soort aansturing.

Ik zit namelijk op dit moment toch wel in gedachte om een ILDA sturing te hebben, liefst met een niet al te dure software (opties?). Pangolin valt in ieder geval niet in mijn budget.
Topic: Custom lasers kopen/maken (11-7-2009 16:50:00)
Heeft iemand enig idee wat voor een bedrijf custom lasers maakt, of hoe ik dat zelf kan doen. Heb er 0.0 ervaring mee, maar ben uiteraard zeker niet te beroerd om daar tijd in te steken (mits je dan een beter resultaat behaalt, of in ieder geval een resultaat wat bij de wensen past). Zoals ik er tot dusver over nadenk wordt het een 1 kleuren laser, maar een RGB laser is ook nog niet uitgesloten. Iemand enig idee waar ik kan beginnen?

Wat zijn fatsoenlijke laser units? Wat voor galvo's moet ik aan denken? Wat voor voeding? Ik heb al wel een aantal topics hierover gelezen, maar dat zijn vaak al concrete situaties. Daar ik juist een lijst met opties zou willen hebben om mijn perfecte keuze te maken. Iemand die hier iets over kwijt wil/kan?

Qua voorstudie heb ik tot dusver gelezen (wordt aangepast waar nodig):
Zelfbouw laser project
Topic: Het Punisher baskast topic (9-7-2009 15:22:00)
35Hz lijkt me zeker wel haalbaar ja happy :) Brute stack!
Topic: Ervaringen DAP LT-212 / LT-215 / LT-218B (6-7-2009 17:23:00)

kevinos91 schreef:

alleznet schreef:

Was een combo van 2 toppen + 2 bassen (de HL kasten schijnen hard door te drukken uit die serie) dan niet handiger geweest?
Is de LT 15´´ HL sub niet gelijk aan de X15HL ? Zit zelfs exact dezelfde woofer in.
klik is de HL kast die ik bedoel, is niet echt een X-15HL wink ;)
Topic: Speaker schuim plakken (1-7-2009 15:13:00)
Die bisonspray werkt alleen als je beide oppervlakken bespuit met dat spul..
Topic: Ervaringen DAP LT-212 / LT-215 / LT-218B (1-7-2009 11:36:00)
Was een combo van 2 toppen + 2 bassen (de HL kasten schijnen hard door te drukken uit die serie) dan niet handiger geweest?