Forum > Geluid

Mengpaneel + pc

(18 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Odysseus253Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2006
Laatste: 16-5-2008
Berichten: 1
24-3-2006 11:23
een hele goede middag!
ik heb een vraagje: ik wil graag een mengpaneel aansluiten op m'n pc, zodat ik via virtual dj lekker kan mixen. maar ik wil ook dat mengpaneel weer aansluiten op m'n pc speakers (dus ik denk dat dat via de pc moet..?) is dit mogelijk? heb ik dan een versterker nodig? (nee ik heb hier (nog geen) verstand van..)
en een vriend van me had het erover dat ik dan maar beter een digitale ipv een analoge mixer kan nemen?
wie kan mij helpen!

Gr, Odysseus
AjetajeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-7-2003
Laatste: 9-5-2012
Berichten: 20
24-3-2006 11:29
Extra geluids kaartje gebruiken,

dus van pc naar mengpaneel, en dan weer van mengpaneel naar pc (line in)
en die kaart weer naar de pc speakers laten gaan.
ok
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
24-3-2006 11:35
Als het gaat om de gebruikelijke computerspeakers met ingebouwde versterkers kan je die rechtstreeks op de master uitgang van je mengpaneel aansluiten. Alleen heb je dan een verloopje nodig van de tulpconnecor die achterop je mixer zit naar het plugje van je speakers.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DJ_TommekeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2006
Laatste: 12-10-2008
Berichten: 15
24-3-2006 13:10
Wat bedoel je met een digitale mixer en wat is een analoge mixer?

Ik denk dat je dan drie geluidskaarten nodig hebt: twee voor de kanalen op dewelke je de muziek wilt spelen en een derde voor de output van je mengpaneel en om het signaal terug naar je computer te sturen. Tenzij je, zoals Victor zei, speakers hebt met ingebouwde versterker. En anders kan je misschien overwegen om je stereo als versterker + boxen te gebruiken?

Trouwens, voor als je er nog niet veel van kent...

bron (Vinyl/CD/MD/cassette/pc/...) --\
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . --|--> mengpaneel -> versterker -> boxen
bron (Vinyl/CD/MD/cassette/pc/...) --/

Je hangt zoveel bronnen als je wilt aan je mengpaneel (afhangend van het aantal ingangen op je mixer natuurlijk). Als je 2 bronnen van je pc wilt laten komen (om te mixen met zo'n computer programma) heb je ook 2 geluidskaarten nodig, anders is het al gemixt als het uit je pc komt, en dat wil je namelijk niet.
Aan de uitgang van je mixer hang je een versterker dan boxen. Nu, sommige boxen hebben een ingebouwde versterker (pc boxen hebben dat vaak, als ik me niet vergis) dus die kan je directa aan je mixer hangen (mits de nodige prullekes voor de juiste aansluitingen - zie Victor zijn post). Je kan natuurlijk ook de uitgang weer op je pc aansluiten, op een line in dan. Maar ik geloof niet dat je hier een line in van één van de twee eerder genoemde geluidskaarten kunt gebruiken. Dus zal je een derde geluidskaart moeten hebben. Maar daar kan ik me wel in vergissen, misschien kan je toch een van die twee gebruiken.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk was en heb kunnen helpen. Greetz
Dj ShuffleStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-3-2006
Laatste: 14-5-2013
Berichten: 23
24-3-2006 17:32
Als ik het goed begrijp, wil je dus de 2 platenspelers uit virtual dj aansluiten op je mengpaneel, en dat mengpaneel weer terug op de computer? Waarom gebruik je dan ook niet de mixer uit virtual dj? Die heeft alle basis dingen! Ik weet niet of het slim is om nou 3 geluidskaarten te kopen(kost aardig wat en je computer moet het aankunnen).

Mvg,
Dj Shuffle
DJ_TommekeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2006
Laatste: 12-10-2008
Berichten: 15
24-3-2006 18:36
Omdat een hardware mixer nu eenmaal veel gemakklijker in gebruik is dan met je muis of met sneltoetsen te mixen.
TNTStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2005
Laatste: 23-11-2010
Berichten: 338
24-3-2006 19:17
Waarschijnlijk is deze mixer iets voor je, kan je rechtstreeks op je usb poort aansluiten.
brabantse nachten zijn lang
P3P!N0^Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2005
Laatste: 7-7-2007
Berichten: 85
24-3-2006 19:20

TNT schreef:

Waarschijnlijk is deze mixer iets voor je, kan je rechtstreeks op je usb poort aansluiten.
Idd, dan hoef je helemaal niet moeilijk meer te doenlaugh :D Kwestie van de USB poorten goed afstellen, zit je tenminste ook niet meer met al die geluidskaarten waarvan het ook nog de vraag is of ze werken op je PC (vooral als je er die hebt) shut up :X
...
TankieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2005
Laatste: 17-2-2009
Berichten: 10
24-3-2006 19:38
3 geluidskaarten is trouwens een beetje overdreven; als je een 5.1 geluidskaart hebt (en dat zijn ze al snel tegenwoordig) heb je in principe 3 x line-out op een kaartje wink ;) (en natuurlijk 1 x line-in)
Hou 's effe beet, sjekkie-time !
DJ_TommekeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2006
Laatste: 12-10-2008
Berichten: 15
24-3-2006 19:54
Ow dat wist ik niet. Dat is best wel interessant tankie :) In dat geval is het natuurlijk veel gemakkelijker om een mengpaneel op je pc aan te sluiten, en goedkoper natuurlijk.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)