Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van DJ_Tommeke

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 15 bijdrage(n) van DJ_Tommeke (Pagina: 1 van 2)

Topic: Mixer: Reloop RMX-40 DSP of Vestax PCV-275 (28-9-2008 22:27:00)
Ja, ik heb de laatste dagen zo verschrikkelijk veel gelezen over allerhande soorten mixers, ik realiseerde me ook even nadat ik het gepost had, dat ik me waarschijnlijk van mixer had vergist. Het moet de DJM400 van Pioneer zijn geweest, kan dat wel kloppen? :p

Maar Reind, enlighten me, welke van die verschillende Vestax mixers zou jij dan aanbevelen? De duurste lijkt me logischerwijs ook de beste te zijn, maar you never know, jij weet ongetwijfeld veel meer dan het "duurder is beter" principe.
Topic: Mixer: Reloop RMX-40 DSP of Vestax PCV-275 (27-9-2008 21:04:00)

Sylvia schreef:

Wanneer er gesproken wordt over eq plussen, dan zeg ik: veelal verkeerd eq-gebruik, ongeacht welke mixer.
Wijze woorden. Het gaat dus waarschijnlijk de Reloop RMX-40 USB worden. De review over de Vestax PMC-280 Pro op aboutdj.nl vond ik niet super en aangezien deze mixer normaal gezien 150 euro duurder is dan de Reloop, verwacht ik er ook een betere review van. Ook op een ander forum was de review een beetje ontmoedigend om dit toestel te kopen.

De Vestax VMC-004FXu ga ik ook links laten liggen en dan vooral om de looks. Ik vind de Reloop veel beter ogen. Plus op het eerste zicht heeft de Reloop grotere line-faders en deftigere led-balkjes per kanaal.
Topic: Mixer: Reloop RMX-40 DSP of Vestax PCV-275 (27-9-2008 17:51:00)

Djatwork schreef:

Zolang je de EQ op 0dB houd gaat alles wel, maar als je je high mid of low maar iets open of terug draait is het gelijk een wereld van verschil.
Het is inderdaad voor gewoon thuisgebruik want ik moet nog leren beatmixen, maar als ik van die EQ moet afblijven, kan ik beter ook van die mixer afblijven, lijkt me zo.

Ik heb hier trouwens op het tweede handsforum een aanbieding zien staan voor een Synq SMX2 voor nog geen 400 euro dus dat klinkt ook wel aantrekkelijk. Alleen jammer dat ik die niet even kan gaan testen om te zien of die nog wel degelijk is.

Alvast wel bedankt voor je input! :)
Topic: Mixer: Reloop RMX-40 DSP of Vestax PCV-275 (27-9-2008 01:45:00)
Hmm, ik ben nu de specs van al die Vestaxen aan't bekijken, maar ik kan even door het bos de bomen niet meer zien. De PMC-280 lijkt me de beste, maar ook enkel omdat hij initiëel de duurste is. Gezien de vele opties, ben ik geneigd een 4-kanaals te verkiezen boven een 3-kanaals en de PCV-275 links te laten liggen door die issue met de uitgangen. Dus blijft de keuze nog tussen:

Vestax PMC-280 € 399
Vestax VMC-004FXu € 349
Reloop RMX-40 DSP Blackfire € 379
Reloop RMX-40 USB € 399

En ja, eigenlijk ook nog de Vestax VMC-185XL omdat de prijs (€299) zo mooi is. Enige pointers over kwaliteit tussen Reloop en Vestax of het verschil tussen VMC, PMC en PCV? want in de woordenlijst op AboutDJ.nl staat daar natuurlijk niets over.
Topic: Mixer: Reloop RMX-40 DSP of Vestax PCV-275 (27-9-2008 00:33:00)
De Reloop RMX-40 wordt op zeer veel plaatsen aanbevolen als een zeer degelijke mixer qua prijs/kwaliteit voor (beginnende) DJs of budget DJs. Maar nu zie ik de Vestax VMC-185XL in een OP=OP actie voor €299 en dat is €80 goedkoper dan de RMX-40 Blackfire. Toch 80 euro meer neertellen voor dat extra kanaaltje? Of 100 euro meer neertellen en me gelijk de Vestax PMC-280 aanschaffen voor €399?

Over de Reloop lees ik immers heel wat positiefs, maar over de Vestax kon ik niet spectaculair veel vinden. Of heb ik niet hard genoeg gezocht?
Topic: liedjes beatmixen (31-3-2006 20:58:00)
Neen, de koptelefoon heeft zo'n knopje met 3 standen. Ofwel het eerste kanaal, ofwel het tweede, ofwel de master. Dus ja, niet zo geweldig, maar het is dan ook maar een zeer goedkope mixer.
Topic: liedjes beatmixen (31-3-2006 20:33:00)
Ik gebruik nu 2x Barthezz - On the Move en dat begint aardig te vlotten aan hetzelfde tempo. Nu dus de tempo's lichtjes gaan aanpassen. Het vervelende wel is dat ik maar 1 kanaal in mijn koptelefoon kan horen (JB Compact mixer) en als ik naar koptelefoon & boxen moet luisteren, zit ik er altijd naast, dan dus maar zonder koptelefoon en sparen voor een betere mixer.
Ik ga in ieder geval straks ook nog mixen met 2 maal dat liedje van R.O.O.S. en de andere nummertjes die hier vermeld staan en ik heb kunnen vinden. In ieder geval, heel fel bedankt!
Nu ik er aan denk, Paul van Dyk heeft ook nog wel een paar gemakkelijke liedjes, denk ik, zoals For An Angel. Enkel spijtig dat het niet onmddellijk met een beat begint, maar daarvoor dienen cue-points he ;-)

greetz
Topic: liedjes beatmixen (29-3-2006 17:37:00)
Hoi, ik heb al op redelijk wat fora gezocht achter makkelijke liedjes om te leren beatmixen. En het antwoord is altijd: neem liedjes die te zelf leuk vindt, maar wat als die te moeilijk zijn? Weten jullie concreet enkele liedjes (genre: house/trance/etc) die makkelijk zijn om mee te leren beatmixen?

Alvast bedankt!

PS: R.O.O.S. - Instant Moments heb ik al in een andere thread vermeld gevonden, nog een paar andere dus, zodat ik niet altijd hetzelfde hoef te draaien
Topic: club mixer 150-300 euro (24-3-2006 22:39:00)
Zeer fel bedankt! Ik heb die review op aboutdj.nl gelezen en deze gaat het hoogstwaarschijnlijk worden! Tenzij ik natuurlijk een paar maanden extra geduld kan oefenen en ondertussen heel hard spaar. Dan ga ik misschien voor de SMX-2 gaan.
Topic: Mengpaneel + pc (24-3-2006 19:54:00)
Ow dat wist ik niet. Dat is best wel interessant tankie :) In dat geval is het natuurlijk veel gemakkelijker om een mengpaneel op je pc aan te sluiten, en goedkoper natuurlijk.