Forum > Algemeen Forum

Denon SC5000 en X1800

(31 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1230
20-1-2017 01:03
De nieuwe Denon SC5000 komt binnenkort uit. Ik ben heel benieuwd naar deze speler, zou het eindelijk concurrentie kunnen zijn voor de Pioneer cdj-2000? De features zien er veelbelovend uit en ook het promofilmpje is blits.
Hij word aangeboden voor 1800 euro maar we moeten nog even wachten voordat ze leverbaar zijn.
Enkele minpuntjes die me al opvielen:

- Te veel functies die via de touchscreen moeten gebeuren. Sommige functies zou ik liever met fysieke knoppen bedienen.
- Usb poort aan de voorkant. Daar ga je gegarandeerd een keer tegenaan botsen met een gebroken usb-stick of kapotte poort tot gevolg.
- Twee andere usb-poorten aan de achterzijde. Welke idioot komt er nu op dat idee??? In combinatie met een usb kabeltje dan wel weer handig eventueel.
- Aan-uitknop aan de achterzijde. Niet echt handig maar ook geen ramp.

Dan de nieuwe mixer, de X-1800.
Ziet er lekker strak uit, wel nogal een kloon van Pioneer, maarjah, beter goed gepikt dan slecht bedacht. Ook daar zien de specs en functies er goed uit. Niks wereldschokkends, wel lekker functioneel allemaal. Ook hier weer een prijs van 1800 euro.

Ik ben heel benieuwd of ze hiermee Pioneer van hun troon kunnen steken. De X-1700 bijvoorbeeld was een pareltje van een mixer, toch op technisch vlak. De gebruikte componenten waren uitstekend, zijn looks wat minder en ook het gevoel was niet je-van-het. Ik heb er enkele keren mee even mee gewerkt maar op de een of andere manier kon'ie met niet helemaal bekoren. Hopelijk doet de X-1800 dat beter met evenwaardige componenten en bijbehorende klank.

Ik ben alleszins heel erg benieuwd!
Free beats!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
20-1-2017 08:11
Ik ben er bang voor. Als je ze Pioneer van de troon willen stoten zullen ze een flink aantal bekende dj's moeten overtuigen om met Denon te gaan draaien en die voortaan op de rider te zetten, en dat zie ik niet zo snel gebeuren.

Bovendien heeft Pioneer natuurlijk een hele slimme zet gedaan met de Recordbox software, die uiteraard alleen met Pioneer spelers werkt. Dus dan zouden dj's ook massaal moeten overstappen op Denon's Engine software.

Ik ben in elk geval wel blij dat ze nu eindelijk eens wat apparatuur lanceren die echt kan concurreren met Pioneer, zou hoog tijd worden. Maar of het echt een succes wordt betwijfel ik, ook omdat het qua prijs te weinig scheelt. Hoe doet de verkoop van de MCX8000 het tegenover de XDJ-RX?
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 349
20-1-2017 08:40
Op zich zie ik zeker mogelijkheden voor de SC5000. Van de X1800 is de toegevoegde waarde me nog niet helemaal duidelijk tov een DJM, maar die SC5000 heeft wel een aantal zeer gave features. Denk aan die 8 cue-pads, beat loop, 2 uitgangen voor 2 decks, snel reagerend touch-screen. Ik ben benieuwd hoe de eerste reviews/live testen zullen zijn. Ik gun het Denon van harte, en ik gun Pioneer wat concurrentie wink ;)
Ook hier kan úw reclame staan!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
20-1-2017 09:57

Hollender schreef:

- Aan-uitknop aan de achterzijde. Niet echt handig maar ook geen ramp.
waarom is dat niet handig?
Dat is juist veilig!
Zo kan het apparaat nooit per ongeluk uitgezet worden.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1230
20-1-2017 10:26

Tom schreef:

Hollender schreef:

- Aan-uitknop aan de achterzijde. Niet echt handig maar ook geen ramp.
waarom is dat niet handig?
Dat is juist veilig!
Zo kan het apparaat nooit per ongeluk uitgezet worden.
Ik kan me voorstellen dat je in je zoektocht naar die twee verstopte usb-poorten aan de achterkant zomaar met tasten en knop induwt. Bij een zichtbare maar verzonken knop bovenop ben je al een behoorlijke sukkel als je die te pakken hebt. Ik ben dat alleszins nog niet tegengekomen.
Daarbij heb ik het gewoon niet zo op van die verstopte knoppen. Het is geen drama, maar het is ook gewoon niet fijn als je de booth wil opstarten dat je over je apparatuur heen gebogen moet gaan zitten rommelen aan de achterkant die toch al vol met kabels ligt.
Maar zoals gezegd, dat is maar een futiliteit...

YourLiVe schreef:

Ik ben er bang voor. Als je ze Pioneer van de troon willen stoten zullen ze een flink aantal bekende dj's moeten overtuigen om met Denon te gaan draaien en die voortaan op de rider te zetten, en dat zie ik niet zo snel gebeuren.

Bovendien heeft Pioneer natuurlijk een hele slimme zet gedaan met de Recordbox software, die uiteraard alleen met Pioneer spelers werkt. Dus dan zouden dj's ook massaal moeten overstappen op Denon's Engine software.

Ik ben in elk geval wel blij dat ze nu eindelijk eens wat apparatuur lanceren die echt kan concurreren met Pioneer, zou hoog tijd worden. Maar of het echt een succes wordt betwijfel ik, ook omdat het qua prijs te weinig scheelt. Hoe doet de verkoop van de MCX8000 het tegenover de XDJ-RX?
Het gaat zeker geen simpele missie zijn, maar nu maken ze voor de eerste keer eens kans. Hun slogan luidt dan ook "change your rider" of iets in die strekking, ze hebben dus wel de intentie.
Ik ben ook wel benieuwd naar de mixer. Ik heb geen idee van de laatste djm-900 nxs2, maar voorheen stond Pioneer niet echt bekend om hun goede klank. Merken als Function 1 haalden er zelfs hun neus voor op en verkondigden openlijk dat Pioneer volgens hen niet goed genoeg was om op hun systems te spelen. Ik denk dat ze wat dat betreft hun huiswerk bij Denon iets beter hebben gedaan.
Free beats!
DjbidjiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-1-2003
Laatste: 20-6-2019
Berichten: 256
20-1-2017 22:57
ik heb de 2 vorige reeksen gehad van de cdj 2000. maar ik blijf pro denon, met name de bouwkwaliteit. Ik moet vernieuwen en ik overweeg zeer sterk deze denon's!

Als ze de kwaliteit van vroeger aanhouden kan dit wel eens een nieuwe marktleider worden! (afhankelijk van de PR uiteraard sneaky :V )
love my sharpy moving-heads!!
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 281
21-1-2017 08:31
Het voordeel van usb achterop zou voor mij zijn dat ik een neutrik usb connector op een plaatje kan schroeven zodat ze de poort niet vernaggelen en je hooguit een nieuw los usb poortje hoeft te monteren. sneaky :V
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
21-1-2017 16:53
Ik denk dat het prijsniveau wel eens een probleem kan zijn. In deze speler zit geen cd speler dus die zal dan al snel vergeleken worden met de XDJ 1000 en dan is de denon fors duurder. Nou heeft de denon ongetwijfeld veel meer functies maar toch...

Zoals ik al zei, het zal vooral een kwestie zijn van hoeveel echt grote namen ze kunnen overtuigen om over te schakelen naar deze spelers en dat zal niet gemakkelijk worden..
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
R@verStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2004
Laatste: 30-1-2017
Berichten: 35
23-1-2017 18:02
@Andre

Gaan de producten uit deze "Prime" serie in het assortiment van New-Line komen?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 13458
24-1-2017 11:24
Vast wel (moet alleen even zien wanneer).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)