Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Bestek

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Bestek (Pagina: 1 van 20)

Topic: RGBA Leds (24-4-2026 19:50:00)
Nee ze hebben echt een tik gehad, gebarsten, pootjes afgebroken. Maar de print is nog in orde, printbaantjes zitten er nog op en zoals gezegd spanning bij het aansturen van de betreffende kleuren.
Er zijn inderdaad veel soorten, ik heb nu wel RGBY gevonden maar die zijn weer een stuk hoger in wattage.
Topic: RGBA Leds (24-4-2026 13:29:00)
Goedemiddag,

Ik heb onlangs een led par meegekregen die op locatie is gevallen, hij is met de voorkant op een tafelhoek gevallen waardoor de ledjes op de print een tik hebben gehad. Op locatie hangen er nog 7 die het prima doen dus ik wil deze graag repareren zodat er allemaal dezelfde hangen en de aansturing hetzelfde blijft.

Ik heb e.e.a. nagemeten en de benodigde spanningen zijn aanwezig dus het zijn echt de ledjes die het probleem zijn.

Nu heb ik de oude ledjes eraf gesoldeerd maar het blijken RGBA ledjes te zijn en deze kan ik zo een twee drie niet terugvinden, wel diverse soorten met ook W UV enz. maar ik zou het liefst gewoon RGBA terug zetten zodat ik niet hoef te klooien met afgeknipte pootjes en kabeltjes.

Heeft iemand toevallig een tip waar ik deze nog wel kan vinden? Ik ben me ervan bewust dat de kleur, opbrengst etc niet 100% overeen zal komen maar dat is in dit geval niet zo'n probleem.

Het betreft een American DJ flatpar Qa5x die volgens de omschrijving 5x 5-Watt QUAD LEDs (4-in-1 RGBA- Red, Green, Blue Amber) bezit.
Topic: Beste wensen voor het nieuwe jaar (4-1-2026 11:39:00)
Die hards wink ;)

De beste wensen
Topic: JBsystems CD400 (13-12-2025 08:47:00)
Staat er nergens een type of merkje op?
Het zijn meestal gewoon kant en klare loopwerken die erin zitten.
Gok dat je beste kans is om er een op marktplaats te vinden en het dan over zetten.

Als je iemand kent die handig is met electronica kun je die wellicht ook eens laten kijken en meten, soms zijn de condensatoren slecht waardoor de motor niet opstart.
Topic: Behringer Ultradrive Pro DCX2496, iemand al ervaring mee? (25-7-2025 19:42:00)
Zou beginnen met de subs van 45 tot 100hz en toppen vanaf 100 hz tot 20khz / niet ingeschakeld
Topic: 1 actieve en 1 passieve speaker: wat zijn mijn opties? (23-7-2025 11:17:00)
Vertaal je dit via ai of ben je ai sneaky :V
Topic: Behringer Ultradrive Pro DCX2496, iemand al ervaring mee? (22-7-2025 22:30:00)
Check even hoe de outputs geconfigureerd zijn, hier kun je kiezen of je een 2 weg 3 weg etc hebt, ik draaide zelf altijd op mono en dan eigen settings.

Via de pc is het vaak al wat handiger instellen.
Topic: Gebruik van een stappenmotor in combinatie met een luidspreker – wie heeft ervaring? (8-7-2025 20:35:00)
Chatgpt al geprobeerd? Ik had onlangs een esp32 systeempje nodig wat een email verstuurd zodra een contact gesloten is. Mijn eigen code bevatte wat foutjes dus toen heb ik het via chatgpt gedaan en hier is een prima code uitgekomen incl webpagina voor alle instellingen, ntp tijd etc.
Voor arduino toepassingen werkt dat best wel.
Topic: Simpele oplossing om stereo-geluid van MP3-speler of gsm naar slechts 1 actieve box te krijgen (12-5-2025 19:04:00)
Als je het echt als monitor wil gaan gebruiken zou ik toch overstappen op een dsp.
Een 4 in 4 uit XLR heb je al rond de 150,- , dan kun je meteen wat filters toepassen op je monitor.
Topic: Hulp bij bridge-modus (16-4-2025 17:02:00)
Als de subs van een vergelijkbaar merk zijn kan dat vast geen kwaad laugh :D