Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van TimD
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van TimD (Pagina: 1 van 20)
Topic: Meer dan 20 jaar lid (6-5-2026 10:01:00)
Heb je nog geen home automation? Hier draait alles op Home Assistant (en dan worden dit soort dingetjes appeltje eitje om te implementeren). Als je al een NAS hebt (of een werkloze Pi-3 of hoger) dan is het opzetten van een home automation zeker een goed idee. Ik zou echt niet meer zonder kunnen (nou ja, willen).
Is dat allemaal geen optie, gebruik dan de eindschakelaar om een meervoudig relais te schakelen (kun je daar de gewenste logica in frotten).Tja of het nodig is, geen idee want ik heb tot nu toe nog geen robotmaaier. Ik lees ook overal dat die dingen niet te gebruiken zijn zonder pincode, dus als ze in de beveiliging schieten ze waardeloos worden. Maar goed, bushokjes worden ook vernield zonder dat iemand er beter van wordt. En ik vind het ook wel een gadget-gehalte hebben.
Mijn huis werkt via een domoticasysteem maar ik zou dit graag zo 'dom' mogelijk willen houden. Enerzijds voor de kosten, anderzijds voor zaken als updates etc. Gewoon simpelweg schakelaar positie 1 = open, positie 2 = gesloten. Ik ga de tip van Joepeurlings eens bekijken, of eens verdiepen hoe zo'n meervoudig relais te gebruiken is. Thanks voor de input.Topic: Eindschakelaar voor rolluik gebruiken (19-5-2023 14:00:00)
Ik denk ook dat jij Tom nog het meest actieve lid bent op dit forum
Topic: Meer dan 20 jaar lid (4-5-2026 14:23:00)Het is wel heel jammer dat er nog maar zo weinig gepost wordt, maar er zijn denk ik steeds meer manieren om aan info te komen. Dat haalt wel het gezellige hier op dit forum eraf. Vroeger, >20 jaar geleden, heb ik hier zóveel geleerd en ook altijd genoten van de kennis van het orakel dat Dré heet
Topic: audio Technica tt1200 kloon (1-2-2026 21:13:00)
Hij laat me op de een of andere manier aan een super OEM denken. Het pop-up lampje dat via een tulpaansluiting gemaakt is, quartz-knop, keuze voor pitch-range, mogelijkheid tot 78 toeren.
Topic: Ayra Compar Kit 3 bedienen met voetpedaal (22-1-2025 17:17:00)Ayra is het huismerk van een concurrerende webshop..
Topic: Nieuwe Technics SL-1200 (24-9-2024 08:11:00)Binnen de huidige line-up moet je de MK7 hebben (€1000). De GR2 is op high-end audio gericht.
Dat gezegd hebbende; de vergelijkingen tussen de MK2 en MK7 liegen er niet om. Veel meer plastic, ruimere toleranties, slechtere demping, etc. Hier blijven de MK2's lekker staan waarschijnlijk worden ze nooit meer zo degelijk geproduceerd
Topic: Eindschakelaar voor rolluik gebruiken (22-5-2023 08:14:00)Dat gezegd hebbende; de vergelijkingen tussen de MK2 en MK7 liegen er niet om. Veel meer plastic, ruimere toleranties, slechtere demping, etc. Hier blijven de MK2's lekker staan waarschijnlijk worden ze nooit meer zo degelijk geproduceerd
Dré schreef:
Weet je zeker dat dit nodig is? Mijn maaier (een ouwetje) maakt een herrie van jewelste als deze ongevraagd buiten de inductielus gehaald wordt. Daar wordt echt iedereen van wakker. En je krijgt hem ook niet zo maar stil (zonder hem te slopen).Heb je nog geen home automation? Hier draait alles op Home Assistant (en dan worden dit soort dingetjes appeltje eitje om te implementeren). Als je al een NAS hebt (of een werkloze Pi-3 of hoger) dan is het opzetten van een home automation zeker een goed idee. Ik zou echt niet meer zonder kunnen (nou ja, willen).
Is dat allemaal geen optie, gebruik dan de eindschakelaar om een meervoudig relais te schakelen (kun je daar de gewenste logica in frotten).
Mijn huis werkt via een domoticasysteem maar ik zou dit graag zo 'dom' mogelijk willen houden. Enerzijds voor de kosten, anderzijds voor zaken als updates etc. Gewoon simpelweg schakelaar positie 1 = open, positie 2 = gesloten. Ik ga de tip van Joepeurlings eens bekijken, of eens verdiepen hoe zo'n meervoudig relais te gebruiken is. Thanks voor de input.
Goedemiddag heren,
heel erg off-zone, maar wellicht leuk om met me mee te denken hoe ik dit technisch voor elkaar krijg. (Dré, als het te offzone is druk maar op de delete-knop).
Situatie: ik heb een mooi grasveldje als voortuin, en die wil ik via een robotmaaier laten maaien. Maar het is de voortuin, dus risico op diefstal. Ik woon niet in Detroit, maar wil het ook niet té gemakkelijk maken. Toen zag ik deze oplossing en dacht ik (technisch) 'yes, dat is het!'. De looks zijn voor verbetering vatbaar, maar het idee is uitstekend:
www.google.com/search?q=landroid+garage&source=lmns&tbm=vid&bih=1289&biw=2560&rlz=1C1ONGR_nlNL1033NL1033&hl=nl&sa=X&ved=2ahUKEwi0vurqqYH_AhUO4rsIHeigBL8Q_AUoA3oECAEQAw#fpstate=ive&vld=cid:7abfd52c,vid:tLis0VMGIfw
Als de maaier zijn laadpunt zoekt, drukt hij een eindschakelaar in. Die bedient dan het rolluik omhoog of omlaag. En daar zit het punt: een rolluikmotor heeft 4 aders; op, neer, nul en aarde. Met die eindschakelaar kan ik maar één actie doen. Bestaan er ook 2-polige zodat 'ingedrukt' omlaag betekent en 'ontspannen' omhoog? Ik heb ze niet kunnen vinden..
www.elektramat.nl/omron-d4n-4187-omron-safety-eindschak/?channable=0141ac696400373130383136d8&utm_source=google-surfaces&utm_medium=organic&gclid=CjwKCAjwvJyjBhApEiwAWz2nLa9LijRK55HoarBcz4PiSRYdqf4_rqBJI4CZpMaRGLfT-zyaTKwBGxoCEaoQAvD_BwE
Om het fool-proof te maken, zou ik het het handigst vinden om er gewoon direct 230v mee te kunnen schakelen. Maar als dat niet kan zal ik iets met relais moeten doen.
Topic: Opzoek naar catalogus voor light effecten jaren 90tig (29-11-2022 11:32:00)heel erg off-zone, maar wellicht leuk om met me mee te denken hoe ik dit technisch voor elkaar krijg. (Dré, als het te offzone is druk maar op de delete-knop).
Situatie: ik heb een mooi grasveldje als voortuin, en die wil ik via een robotmaaier laten maaien. Maar het is de voortuin, dus risico op diefstal. Ik woon niet in Detroit, maar wil het ook niet té gemakkelijk maken. Toen zag ik deze oplossing en dacht ik (technisch) 'yes, dat is het!'. De looks zijn voor verbetering vatbaar, maar het idee is uitstekend:
www.google.com/search?q=landroid+garage&source=lmns&tbm=vid&bih=1289&biw=2560&rlz=1C1ONGR_nlNL1033NL1033&hl=nl&sa=X&ved=2ahUKEwi0vurqqYH_AhUO4rsIHeigBL8Q_AUoA3oECAEQAw#fpstate=ive&vld=cid:7abfd52c,vid:tLis0VMGIfw
Als de maaier zijn laadpunt zoekt, drukt hij een eindschakelaar in. Die bedient dan het rolluik omhoog of omlaag. En daar zit het punt: een rolluikmotor heeft 4 aders; op, neer, nul en aarde. Met die eindschakelaar kan ik maar één actie doen. Bestaan er ook 2-polige zodat 'ingedrukt' omlaag betekent en 'ontspannen' omhoog? Ik heb ze niet kunnen vinden..
www.elektramat.nl/omron-d4n-4187-omron-safety-eindschak/?channable=0141ac696400373130383136d8&utm_source=google-surfaces&utm_medium=organic&gclid=CjwKCAjwvJyjBhApEiwAWz2nLa9LijRK55HoarBcz4PiSRYdqf4_rqBJI4CZpMaRGLfT-zyaTKwBGxoCEaoQAvD_BwE
Om het fool-proof te maken, zou ik het het handigst vinden om er gewoon direct 230v mee te kunnen schakelen. Maar als dat niet kan zal ik iets met relais moeten doen.
Die van Luna en Griven had ik vroeger als klein jongentje. Kon daar echt bij wegdromen. Zijn helaas weggegooid of zitten in een doos die die ik niet meer kan lokaliseren.
Topic: Super OEMs plakken (16-5-2022 08:42:00)Bij mij is het er met wasbenzine in ieder geval niet vanaf gegaan dus dat klopt niet. Verder geen ervaring met dat spul. Weet alleen dat het er bij mij niet zo soepel vanaf ging. Heeft toch lang liggen weken in een badje en daarna heb ik het echt nog moeten schuren met een stevige borstel. Dus wellicht is het goedje in mijn vorige bericht wat, wellicht niet.
Topic: Super OEMs plakken (13-5-2022 14:56:00)Ik heb ze gewoon schoon 'geschrobt' nadat ik ze een tijdje heb laten weken in een ontvetter. Ging wel eigenlijk. Toen ik klaar was kwam ik dit op het spoor. Heb het dus niet zelf gebruikt, maar qua omschrijving lijkt het te doen wat je nodig hebt:
www.stiptpolishpointshop.nl/p/stipt-soft-touch-remover-2/
www.stiptpolishpointshop.nl/p/stipt-soft-touch-remover-2/