Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Danielw
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 21 bijdrage(n) van Danielw (Pagina: 2 van 3)
Topic: Aangifte belasting>zelf doen of? (6-11-2006 11:25:00)
Dank voor de reactie.
Het is zo dat ik wel meerdere opdrachtgevers heb gehad afgelopen jaar ( 4), maar Een van de vragen op de VAR is of 'de inkomsten hoofdzakelijk bij 1 opdrachtgever behaald worden'. Dit blijkt bij mij het geval. ( Afgelopen jaar 22 x opdrachtgever A, 8 x B , 2 x C en 1 x D)
Ik had echter ingevuld: nee( dat was verwcahting)
Als ik nu een nieuw VAR aanvraag, In hoeverre is dit bepalend dat de uitslag hierdoor 'dienstbetrekking'kan zijn?
Topic: Aangifte belasting>zelf doen of? (28-10-2006 22:43:00)Het is zo dat ik wel meerdere opdrachtgevers heb gehad afgelopen jaar ( 4), maar Een van de vragen op de VAR is of 'de inkomsten hoofdzakelijk bij 1 opdrachtgever behaald worden'. Dit blijkt bij mij het geval. ( Afgelopen jaar 22 x opdrachtgever A, 8 x B , 2 x C en 1 x D)
Ik had echter ingevuld: nee( dat was verwcahting)
Als ik nu een nieuw VAR aanvraag, In hoeverre is dit bepalend dat de uitslag hierdoor 'dienstbetrekking'kan zijn?
Hmm dank..
Ik zie vaak het woord 'in principe'...
Dit impliceert dat het van meerdere factoren afhangt
Want ik heb een hele waslijst aan vragen moeten beantwoorden bij de VAR en de Belastingdienst meldt me ook dat het 'totaalbeeld' bepalend is voor de uitkomst van de VAR.( omvang/wel of geen gezagsverhouding/Omzethoogte/ Zelfstandighheid etc)
Mijn vraag is eigenlijk in hoeverre alleen genoemde punt, aantal opdrachtgevers, relevant genoeg is voor herziening van de VAR?
Alle andere antwoorden op de vragen zijn bepalend genoeg immers voor geen beoordeling als Loondienst
Maar wellicht vraag ik iets wat niemand weet hoor, maar dat vind ik intressant en lijkt me relevant
Topic: Aangifte belasting>zelf doen of? (28-10-2006 20:00:00)Ik zie vaak het woord 'in principe'...
Dit impliceert dat het van meerdere factoren afhangt
Want ik heb een hele waslijst aan vragen moeten beantwoorden bij de VAR en de Belastingdienst meldt me ook dat het 'totaalbeeld' bepalend is voor de uitkomst van de VAR.( omvang/wel of geen gezagsverhouding/Omzethoogte/ Zelfstandighheid etc)
Mijn vraag is eigenlijk in hoeverre alleen genoemde punt, aantal opdrachtgevers, relevant genoeg is voor herziening van de VAR?
Alle andere antwoorden op de vragen zijn bepalend genoeg immers voor geen beoordeling als Loondienst
Maar wellicht vraag ik iets wat niemand weet hoor, maar dat vind ik intressant en lijkt me relevant
Dank voor alle reacties
Ik denk dat ik via via al iemand bijna heb.
Mag ik nog een zijdelingse vraag stellen?
Ik ben geregisteerd dus met een VAR 'overige werkzaamheden'en een eenmanszaak. Alles is gebaseerd op o.a. de eerder beantwoorde vraag op formulieren hoeveel opdrachtgevers ik had en denk te krijgen. Ik heb hier 3-7 aangevinkt.
Dit is het afgelopenjaar ook het geval geweest, 3 .
Nu heb ik echter de laatste tijd eigenlijk maar 1 opdrachtgever, in ieder geval hoofzakelijk 1 opdrachtgever.
Wat heeft dit nu voor gevolgen? Kan ik zo door blijven factureren?
heel erg bedankt voor jullie hulp.
Topic: Aangifte belasting>zelf doen of? (20-10-2006 10:50:00)Ik denk dat ik via via al iemand bijna heb.
Mag ik nog een zijdelingse vraag stellen?
Ik ben geregisteerd dus met een VAR 'overige werkzaamheden'en een eenmanszaak. Alles is gebaseerd op o.a. de eerder beantwoorde vraag op formulieren hoeveel opdrachtgevers ik had en denk te krijgen. Ik heb hier 3-7 aangevinkt.
Dit is het afgelopenjaar ook het geval geweest, 3 .
Nu heb ik echter de laatste tijd eigenlijk maar 1 opdrachtgever, in ieder geval hoofzakelijk 1 opdrachtgever.
Wat heeft dit nu voor gevolgen? Kan ik zo door blijven factureren?
heel erg bedankt voor jullie hulp.
Dank voor alle reacties.
Zoals ik helaas al verwacht had geen eenduidig antwoord
Mijn administratie van dit jaar lijkt me zo simpel eigenlijk( 30 facturen + maar een paar uitgaven/ aftrekposten) dat mij het lijkt dat ik dat zo zelf zou moeten kunnen opgeven.
Maar ik denk dat een boekhouder in ieder geval toch de beste oplossing is, ook gezien alle verschillende verhalen lijkt het me slim dat er iemand naar kijkt die weet hoe het zit.
Ik zal es wat DJ vriendjes vragen , die hebben vast al een boekhouder.
Topic: Aangifte belasting>zelf doen of? (18-10-2006 12:41:00)Zoals ik helaas al verwacht had geen eenduidig antwoord
Mijn administratie van dit jaar lijkt me zo simpel eigenlijk( 30 facturen + maar een paar uitgaven/ aftrekposten) dat mij het lijkt dat ik dat zo zelf zou moeten kunnen opgeven.
Maar ik denk dat een boekhouder in ieder geval toch de beste oplossing is, ook gezien alle verschillende verhalen lijkt het me slim dat er iemand naar kijkt die weet hoe het zit.
Ik zal es wat DJ vriendjes vragen , die hebben vast al een boekhouder.
Dank dank voor alle reacties.
even : Wat is het verschil tussen een boekhouder en een accountant?
Wellicht domme vragen hoor, maar het is echt nieuw voor me.
dank
Topic: Aangifte belasting>zelf doen of? (18-10-2006 11:42:00)even : Wat is het verschil tussen een boekhouder en een accountant?
Wellicht domme vragen hoor, maar het is echt nieuw voor me.
dank
Ik hou zelf mijn boekhouding al keurig bij in excel, dit is redelijk simpel( BTW/ Inkomsten / uitgaven), alle facturen in WORD bestanden.
Ok, jij raadt dus een boekhouder aan, en is dat vanwege de door mij genoemde redenen?
En Dan nog de vraag : hoe vind ik een boekhouder? misschien stomme vraag , maar ik zou het niet weten, en wat kost zoiets ongeveer
Topic: Aangifte belasting>zelf doen of? (18-10-2006 11:23:00)Ok, jij raadt dus een boekhouder aan, en is dat vanwege de door mij genoemde redenen?
En Dan nog de vraag : hoe vind ik een boekhouder? misschien stomme vraag , maar ik zou het niet weten, en wat kost zoiets ongeveer
Ik werk naast mijn andere 2 banen in loondienst zaterdags erbij als DJ. Heb nu een jaar een Var ('inkomsten uit overige werkzaamheden')en ben tevens ingeschreven als eenmanszaak en heb BTW nummer. Ik wordt in een verklaring van de belastingdienst aangeslagen voor alleen de omzetbelasting, met een jaaraangifte.
Factureer nu vanaf januari j.l. op deze manier.
Heb alleen ervaring voorgaande jaren met het doen van 'normale' aangifte inkomstenbelasting ( loon uit loondienst), toen was ik nog niet zelfstandig. Dit deed ik zelf via de PC en was super simpel, simpelweg de jaaropgaven invoeren.
Is het verstandig om zelf ook de aangifte voor de eenmanszaak,van de omzetbelasting( en de andere genoemde) te doen of is het slimmer om hier iemand voor in te schakelen( Accountant?),Ik hoor om me heen dat zij precies de slimme trucjes weten , startersaftrek, aftrekposten etc (?)
Zoja, waar/hoe vind ik zo'n iemand en wat kost zoiets ongeveer?
Heb geen enkele ervaring hiermee.
Mijn dank alvast voor de reactie.
Topic: Factureren zonder BTW met VAR (1-12-2005 11:34:00)Factureer nu vanaf januari j.l. op deze manier.
Heb alleen ervaring voorgaande jaren met het doen van 'normale' aangifte inkomstenbelasting ( loon uit loondienst), toen was ik nog niet zelfstandig. Dit deed ik zelf via de PC en was super simpel, simpelweg de jaaropgaven invoeren.
Is het verstandig om zelf ook de aangifte voor de eenmanszaak,van de omzetbelasting( en de andere genoemde) te doen of is het slimmer om hier iemand voor in te schakelen( Accountant?),Ik hoor om me heen dat zij precies de slimme trucjes weten , startersaftrek, aftrekposten etc (?)
Zoja, waar/hoe vind ik zo'n iemand en wat kost zoiets ongeveer?
Heb geen enkele ervaring hiermee.
Mijn dank alvast voor de reactie.
Dank voor alle info..
Het wordt er voor mij helaas alleen maar onuidelijker op..
Vind het vager en vager worden..
Ik blijf maar gewoon facureren zonder BTW ...
Ik ga uit van wat belastingdienst me vanmorgen vertelde...
Wat er op neer komt dat je min of meer kan 'kiezen'of je wel of niet je als ondernemer aanmeldt en dus wel of niet BTW factureert.
Topic: Factureren zonder BTW met VAR (1-12-2005 10:01:00)Het wordt er voor mij helaas alleen maar onuidelijker op..
Vind het vager en vager worden..
Ik blijf maar gewoon facureren zonder BTW ...
Ik ga uit van wat belastingdienst me vanmorgen vertelde...
Wat er op neer komt dat je min of meer kan 'kiezen'of je wel of niet je als ondernemer aanmeldt en dus wel of niet BTW factureert.
Net gebeld met de belastingdienst voor verduidelijking.
Wat ik niet wist maar nu wel is dat er een verschil is tussen ondernemer zijn voor:
- inkomstenbelasting ( daar heb ik de VAR voor: ben ik dus niet: 'Inkomsten uit overige werkzaamheden)
- omzetbelasting
Ik begrijp dat beide bepaald worden uit een scala een criteria: Maak je recalme, Hoogte van omzet per jaar, Investeringen etc..
Ik draai als dj, naast mijn huidige baan in loondienst.
Omdat ik mezelf niet als ondernemer aanmerk ( via de VAR ook dus niet)denk ik geen BTW te hoeven berekenen.
Topic: Factureren zonder BTW met VAR (30-11-2005 20:18:00)Wat ik niet wist maar nu wel is dat er een verschil is tussen ondernemer zijn voor:
- inkomstenbelasting ( daar heb ik de VAR voor: ben ik dus niet: 'Inkomsten uit overige werkzaamheden)
- omzetbelasting
Ik begrijp dat beide bepaald worden uit een scala een criteria: Maak je recalme, Hoogte van omzet per jaar, Investeringen etc..
Ik draai als dj, naast mijn huidige baan in loondienst.
Omdat ik mezelf niet als ondernemer aanmerk ( via de VAR ook dus niet)denk ik geen BTW te hoeven berekenen.
Sorry: ZWART??? Dit gaat wel erg ver...
Ik lees op andere fora dit:
" het is onzin dat bedrijven een factuur met BTW willen, als ze zich even laten informeren door de accountant/administratiekantoor dan weten ze dat ze een factuur zonder BTW gewoon kunnen inboeken. Er moet wel een kopie VAR erbij doen"
Is er iemand die hier meer van weet?
Ik lees op andere fora dit:
" het is onzin dat bedrijven een factuur met BTW willen, als ze zich even laten informeren door de accountant/administratiekantoor dan weten ze dat ze een factuur zonder BTW gewoon kunnen inboeken. Er moet wel een kopie VAR erbij doen"
Is er iemand die hier meer van weet?