Forum > Algemeen Forum

Aangifte belasting>zelf doen of?

(54 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
19-10-2006 10:19

Victor schreef:

Bah! shocked 8O

Ik werk al bijna 15 jaar niet meer bij de belastingdienst!
Oepsashamed :$ Hoe kom ik daar nu weer bij? shocked 8O
Focus on the customer and the rest will follow.
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
19-10-2006 23:59
Voor beginnende Freelancers/ondernemers is Payroll.nl missichien een goede start.
Ze hebben mij in iedergeval goed op weg geholpen.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
DanielwStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2005
Laatste: 16-3-2008
Berichten: 21
20-10-2006 10:50
Dank voor alle reacties.
Zoals ik helaas al verwacht had geen eenduidig antwoord wink ;)

Mijn administratie van dit jaar lijkt me zo simpel eigenlijk( 30 facturen + maar een paar uitgaven/ aftrekposten) dat mij het lijkt dat ik dat zo zelf zou moeten kunnen opgeven.
Maar ik denk dat een boekhouder in ieder geval toch de beste oplossing is, ook gezien alle verschillende verhalen lijkt het me slim dat er iemand naar kijkt die weet hoe het zit.
Ik zal es wat DJ vriendjes vragen , die hebben vast al een boekhouder.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
20-10-2006 11:17
Tip: Doe een basiscursus boekhouden (of schaf in ieder geval het bijbehorende boek aan) zodat je zelf de basis van het boekhouden kan doen. Je zult anders gegarandeerd meemaken dat je een verwarde boekhouder aan de lijn krijgt met de vraag wat een "moving head", "wind-up statief" e.d. nou eigenlijk moet voorstellen (en da's zeer tijdrovend).

Zelf boeken kun je prima doen met bijvoorbeeld de Exact software (of je schrijft zelf even wat in MS Access).

De afronding zou ik, zeker het eerste jaar, inderdaad overlaten aan een boekhouder.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MutzStandaard Lid