Forum > Off-Zone

Slechtste ervaring

(792 reacties. Pagina 60 van 80)
Moderator(s): Dré
DJ HardistStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-4-2006
Laatste: 23-6-2009
Berichten: 43
27-10-2006 22:41

DJ clement schreef:

Hij heeft het geregeld en het laten reparen.
Gelukkig maar happy :)
Hij zal misschien wel teveel van de tap gehad hebben voor het feest ofzo wink ;)

Mijn slechtste ervaring is tijdens een examenfeest gebeurt, dat iemand voor me op de tafel kwam zitten, of beter gezegd hangen, en op die manier de stroomkabel van de mixer eruit trok. En natuurlijk de standaard dingen, cue-en met kanaal open, verkeerde schuif omhoog, of omlaag razz :p
Hardstyle wasn't meant to be heard - Hardstyle was meant to be felt!
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
27-10-2006 23:54
Achter de DJ booth in het jongerencentrum zit ook het licht en de hoofdschakelaar/zekering voor het geluid.
Op een avond zat ik wat met het licht te spelen en kwam daarbij met m'n knie tegen de hoofdschakelaar (ik zat op een barkruk). Je kunt raden wat het gevolg was... alles uit shut up :X

Daarnaast komt een foutje met een schuifje ook wel eens voor, om maar niet te spreken van stomme dingen als het starten van de CD wat je vergeet...

René
Mark_dabombStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
Berichten: 277
28-10-2006 13:47
Mja....die fouten heb ik gelukkig niet meer :) Schuiven open laten staan met Cue'en enzo....mede om dat soort dingen te voorkomen gebruik ik de X-fader en soms icm faderstart.

Heb wel is een cd-koffer thuis laten staan, normaal niet zo'n probleem behalve als het een themafeest is en je koffer met juist dat thema nog thuis staat....

Toch maar is alles op een HD zetten en Laptop meenemen.
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
31-10-2006 16:24
Laatst ook een mooie meegemaakt. Er was die avond extra licht ingehuurd bij de locatie waar ik vaker draai. Omdat de versterkers daar in de Dj booth staan, was iemand op het idee gekomen om de extra licht-tafel bij het geluid bij te prikken. In principe geen probleem, echter had hij een stekkerblok gepakt waar een 10 A zekering inzat.
Die avond was er ook een band, met een eigen geluids-set. Wat er gebeurde was dat er tot het einde van de band geen problemen waren. Echter toen de band klaar was, en het feest lekker bezig was, mocht ik gaan draaien. Bij de tweede plaat ging het mis. De zekering klapte eruit, waardoor er geen geluid meer was. Echter omdat de licht-tafel er ook uit ging, zat de zaal ook nog eens een keer in het donker. (op noodverlichting na). Daarna iedereen hard aan het zoeken wat probleem was, echter was er in de stoppen kast niks vreemds te zien. Alle groepen waren in. Het heeft ongeveer 5 minuten geduurd voordat iemand gevonden had dat de zekering van het extra blokje eruit lag.
In die 5 minuten zijn er van de 700 man die binnen waren ongeveer 100 vertrokken sad :(. Nadat de stroom er weer opkwam was het nog zeker 15 minuten enorm druk en onrustig in Dj hok, om alles weer aan te zetten, waardoor ik elkaar mensen opzij moest duwen om bij de cd's te komen. Daarnaast kon er geen vervangend blok gevonden worden, waardoor ik rest van de avond zonder monitor heb moeten draaien sad :(.

Was ronduit het slechtste begin van een van mijn sets ooit.
Lost in Music
Stijn VanstiphoutStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2003
Laatste: 14-11-2008
Berichten: 57
31-10-2006 19:25
Het laatste lichtstandje wordt toch bijgehouden na uitval van een DMX-lichttafel?
En zat die noodverlichting dan ook op dat verdeelblokje? De noodverlichting kan toch niet weten dat er geen DMX-signaal meer is? Enkel bij stroomonderbreking treedt die in werking.
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
31-10-2006 19:33
Het gebeurt ook regelmatig dat noodverlichting (althans de bordjes boven nooduitgangen e.d.) ook branden als er gewoon spanning op staat. Wat precies de regels ervoor zijn weet ik niet maar ik weet wel dat je het meestal kunt instellen (schakelaar of draadbrugje)
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
31-10-2006 19:40

Diederik schreef:

Het gebeurt ook regelmatig dat noodverlichting (althans de bordjes boven nooduitgangen e.d.) ook branden als er gewoon spanning op staat. Wat precies de regels ervoor zijn weet ik niet maar ik weet wel dat je het meestal kunt instellen (schakelaar of draadbrugje)
Bij ons moeten ze 24/7 branden, er kan immers ook brand uitbreken wanneer er nog wel spanning is maar geen licht.
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
31-10-2006 21:01
Ben ik zelf ook een voorstander van, maar nogmaals, ik weet dus niet wat precies de regels hierover zijn.
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
31-10-2006 21:36
Waarom al het dmx-gestuurde licht uitviel weet ik ook niet precies, maar het gebeurde. Echter was het wel logisch dat de noodverlichting niet aan ging. Deze hoeft immers alleen aan te gaan als het normale licht niet werkt. En normaal licht werkt alleen niet als er geen stroom is of de gebruiker het uit gedaan heeft.

Over de noodverlichting die altijd aan moet heb ik wel een idee. Op moment dat noodverlichting hangt in een ruimte waar altijd licht aan is, hoeft deze alleen maar aan als het normale licht het niet meer doet. Op het moment dat in een ruimte niet altijd licht is. (bv een slaapzaal) Kan het zijn dat het licht uit is op moment dat zich een calamiteit voordoet. In dat geval zal de noodverlichting dus altijd aan moeten.
In een feestzaal, waar verder niet geslapen wordt, is altijd licht aan als er mensen binnen zijn. De noodverlichting hoeft dus alleen maar aan op het moment dat er geen spanning meer is.
Lost in Music
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
Berichten: 297
31-10-2006 22:30
Laatst in de winkel waar ik werk stroomuitval gehad, en alle noodverlichtingen sprongen netjes aan.
Nu ook via de .eu te bereiken.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)