Forum > Off-Zone

Mega hoge prijzen tape-acts

(52 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
1-3-2011 19:40
De hoge prijzen hebben bij ons in ieder geval tot gevolg, dat we het in een andere hoek gaan zoeken. Helaas is de markt hier ook nog eens enorm verpest door de mega piraten festijnen. Op de een of andere manier heeft dat in de hoofden van met name de jeugdige bezoekers (tot 20 jaar) een idee achter gelaten dat op ieder feestje een A artiest kan staan, want daar zien ze ze een hele avond lang.

Geen tape act van naam hier dus. Want; niet te betalen en imho een hele lage 'bang for your buck'. We zien wel, wat het wordt...
I am a TimeDriver!
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
2-3-2011 09:05

ideedeluxe schreef:

De hoge prijzen hebben bij ons in ieder geval tot gevolg, dat we het in een andere hoek gaan zoeken. Helaas is de markt hier ook nog eens enorm verpest door de mega piraten festijnen. Op de een of andere manier heeft dat in de hoofden van met name de jeugdige bezoekers (tot 20 jaar) een idee achter gelaten dat op ieder feestje een A artiest kan staan, want daar zien ze ze een hele avond lang.

Geen tape act van naam hier dus. Want; niet te betalen en imho een hele lage 'bang for your buck'. We zien wel, wat het wordt...
Wat vergeten wordt is dat heel vaak de artiesten die op een MEGA-piraten festijn of een Radio Hollandio feest, verplichtingen hebben naar die organisatie. Doordat hun nummers veelvuldig op hun zenders te horen zijn, dienen zij soms tegen alleen onkostenvergoeding op deze feestjes te verschijnen. OP die manier kun je, voor een relatief laag budget, dus een hele goede line-up hebben.
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
15-5-2011 17:18

HR Sound schreef:

joepurlings schreef:

Maar Jeroen van den Boom is toch ook een eendagsvlieg hoorde ik laatst op de Belgische radio zeggen.
Nouja, behalve dat hij in 1001 tv programma's opduikt heeft hij muzikaal gezien nou ook maar 1 hitje gehad.
Ben geen JvdB fan, maar volgens mij heeft hij toch wel 2 nr-1's gehad.... (jij bent zo En 1 wereld) en met zijn andere nr's net zo goed een eendagsvlieg te noemen als Eddy Wally laugh :D laugh :D
Maar Eddy Wally komt/kwam dan wel voor nog geen 3000EUR je podium vullen. 8500EUR voor een tape-act is op zen zachtst walgelijk te noemen. Hebben ook ooit eens Belle Perez gehad. Er stond een complete PA installatie, met Soundcraft VI4, met Sennheiser in-ears in de rack, na voorafgaand overleg met de boekingsagent ook goedgekeurd door hun techniekers.
Kwamen die daar olijk toe met nog een SD8, Roland Live Personal monitoring en 3 techniekers/stagehands. En daar werd natuurlijk aan de organisatie de volle pot voor aangerekend, ookal had het boekingskantoor de PA set volledig goedgekeurd. Wel waren ze vergeten te vermelden dat ze met goedgekeurd bedoelden dat ze dan de 2 outputs van de SD8 in de VI zouden prikken en er voor de rest ook gewoon moest gedokt worden voor hun set.

Werd overigens niks live gespeeld, want er hing een MBP met Logic Studio aan die aan de SD8 gelinkt was. Het enige wat "live" was waren de vocals. Kostprijs zat dan ook lekker boven de 5k zonder BTW voor de volle 45 afgelijnde minuten met erna nog 1 bisnummer. Lekker waar voor je geld heb je dan...
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 26-4-2024
Berichten: 2054
16-5-2011 09:06
In ieder geval veel leuker om naar te kijken dan Jeroen van den Boom laugh :D
Niet goed, wel hard!
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
16-5-2011 12:50
Qua show was het uiteraard gewoon prima, maar als je achter de desk staat vraag je je toch af hoe ze ermee weg komen.

Al vaker gehad op opendeurdagen of feesten ook dat ze dan lopen te klagen over het feit dat een live band die 2u komt spelen toch wel veel geld kost, maar achteraf doodleuk 500EUR of meer neerleggen voor een of andere lokale knurft die dan 3-4 numertjes "live on tape" komt brengen :/

De fijnste was toch de rare man die meteen iedereen de huid begon vol te schelden omdat er geen DAT speler standaard in onze rack zit. Bij navraag een week voor het optreden wist zijn manager nochtans te zeggen dat minidisc prima was, maar die waren ondertussen al zo rot gespeeld dat ze amper wouden starten.
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
16-5-2011 13:00
Tja, dan is Milk Inc toch net iets soepeler kwa eisen (prijs zal waarschijnlijk wel hoog zijn, maar het is dan ook veruit de meest populaire act in belgië). Hun rider vermeld gewoon wat ze technisch nodig hebben, zonder specifieke merken/types te eisen. Je moet ook geen apparatuur of techniekers van hen betalen, dat mag prima voorzien worden door de man die de pa levert.
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
16-5-2011 13:56
hoe ziet die rider er uit ?
allé, wat staat er op? :p
www.bigsoundsystems.be
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
16-5-2011 15:11

DJefke schreef:

Je moet ook geen apparatuur of techniekers van hen betalen, dat mag prima voorzien worden door de man die de pa levert.
Tja, maar het is dan ook maar 1 tape, 1 stereo-lijntje synth die vrijwel continu uitstaat en 2 zenders?! Of is dat inmiddels veranderd?
Light Image
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
16-5-2011 15:20
Zeg, dat weet ik ook niet meer van buiten hoor. Wat ik er zo nog van weet is dat ze een mixer willen van een degelijk merk, met X aantal inputs. Dan ook een paar degelijke monitors, een degelijke pa die voldoende krachtig is, en wat statieven en kabels. Ze brengen zelf namelijk enkel zichzelf, een laptop en een paar synths mee (waarvan er eente aangesloten wordt). Het grappige is dat bij alles wel wat merken werden vernoemd, maar die zijn niet bindend. Ze willen volgens mij vooral vermijden dat ze moeten gaan spelen op een behringer mixer door wat skyec boxjes :D
Voor licht stellen ze ook hun eisen: 24kw (gekleurd) podium-licht, en 1 bepaalde kleur mocht er niet bijzitten (ik dacht dat het groen was). 24KW klinkt veel (zeker voor een kleinere locatie), maar navraag leerde dat dit niet zo strikt was. met enkel pars zit je al snel aan 24KW natuurlijk. Maar met intelligent, bewegend licht kan het met minder ook.
Licht/geluidstech moet je ook zelf voorzien.

@Jeroen: Het is inmiddelens 2j geleden dat ik de rider gezien heb. Toen wilden ze nog 2 of 3 stereo lijnen voor cd/minidisk/laptop. Misschien is dat intussen aangepast naar 1 (wat mij voldoende lijkt). Maar het is dus nog altijd een pak meer lijnen dan de gemiddelde tape-act waarbij de zanger(es) meelalt met de cd/md :) En dan vind ik het nogal vreemd dat dit type artiesten een ganse mengtafel en monitor setup meesleuren, incl 3 technici.
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
20-5-2011 06:43
Dat licht 24 kw. en geen groen staat op 99% van de riders die je tegenkomt.Zijn standaard dingen die van het artiestenbureau komen.
Wat vind je van deze
als je rekent dat 1 CP62 lamp 1000w. is denk ik dat je enkele stroomgroepen mag laten aanrukken en dat voor een open deur dag.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)