Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van BSS
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van BSS (Pagina: 1 van 20)
Topic: Gebruik van truss takels (22-1-2020 14:30:00)
Ik had niet gezien dat de A-stand een aparte werkhoogte had... Ik dacht dat je hem opzet zoals op het fotootje en dan gewoon omhoog kon klimmen. Het leek me al niet zo stabiel als je boven het punt van de A uit komt dan.
Dat uitschuifdeel is dus enkel bruikbaar als houvast voor je handen of als je het tegen een muur plaatst oid?
In het midden van een zaal zet je hem op A-stand maar mag je dus max met je voeten tot bovenaan het gedeelte dat de grond raakt. (zal net iets onder de top van de A zijn dus). Wat er dan bovenuit steekt is enkel om je mee vast te houden maar niet klimbaar (in deze stand)?
Topic: Gebruik van truss takels (21-1-2020 09:07:00)Dat uitschuifdeel is dus enkel bruikbaar als houvast voor je handen of als je het tegen een muur plaatst oid?
In het midden van een zaal zet je hem op A-stand maar mag je dus max met je voeten tot bovenaan het gedeelte dat de grond raakt. (zal net iets onder de top van de A zijn dus). Wat er dan bovenuit steekt is enkel om je mee vast te houden maar niet klimbaar (in deze stand)?
www.gamma.be/nl/assortiment/altrex-all-round-reformladder-3x10-treden/p/B258441
Zo een ding is dus wel handig ook voor zaken waar er trussen aanwezig zijn maar vast bevestigd aan het plafond (zonder takels). Lijkt me dat je 5m hier ook wel mee haalt (hoger wil ik toch niet met een ladder).
Of als iemand een andere ladder kan adviseren?
Topic: Speakers bij buitengebruik (20-1-2020 16:26:00)Zo een ding is dus wel handig ook voor zaken waar er trussen aanwezig zijn maar vast bevestigd aan het plafond (zonder takels). Lijkt me dat je 5m hier ook wel mee haalt (hoger wil ik toch niet met een ladder).
Of als iemand een andere ladder kan adviseren?
Een klant vraagt aan me om luidsprekers en dj gear voor een periode van 3 dagen te gebruiken.
De locatie is echter een soort afdak/schuur/grote schuilstal. De bodem is grind, de zijkanten zijn grotendeels open. Het zal er niet binnen regenen maar voor de rest ben je wel blootgesteld aan condensatie, wind, vocht vanuit de bodem...
In hoeverre is dit schadelijk in de zomermaanden?
Fotootje voor meer duiding
photos.app.goo.gl/pCAqcjq79Kfh4tkF8
Topic: Gebruik van truss takels (8-1-2020 13:55:00)De locatie is echter een soort afdak/schuur/grote schuilstal. De bodem is grind, de zijkanten zijn grotendeels open. Het zal er niet binnen regenen maar voor de rest ben je wel blootgesteld aan condensatie, wind, vocht vanuit de bodem...
In hoeverre is dit schadelijk in de zomermaanden?
Fotootje voor meer duiding
photos.app.goo.gl/pCAqcjq79Kfh4tkF8
Ja, een cursus lijkt me zeker wel aangewezen als ik tot de praktijk over ga.
Maar momenteel zou het maar zeer occasioneel zijn dat het handig zou zijn om te takelen.
en dan is een setje elektrotakels en een opleiding plots wel duur.
Topic: Gebruik van truss takels (8-1-2020 11:54:00)Maar momenteel zou het maar zeer occasioneel zijn dat het handig zou zijn om te takelen.
en dan is een setje elektrotakels en een opleiding plots wel duur.
Bedankt Frank, zeer interessante info.
Rest vooral nog het probleem hoe je die takels op locatie in hemelsnaam aan het plafond bevestigd krijgt
Of heeft elke verhuurbedrijfje dat trussen takelt een www.alumexx.nl/product/xs-lift-eenmans-lift-4-5m/ in zijn assortiment?
Topic: Gebruik van truss takels (8-1-2020 08:30:00)Rest vooral nog het probleem hoe je die takels op locatie in hemelsnaam aan het plafond bevestigd krijgt
Of heeft elke verhuurbedrijfje dat trussen takelt een www.alumexx.nl/product/xs-lift-eenmans-lift-4-5m/ in zijn assortiment?
Beste,
ik zie vaak bij collega bedrijven dat trussen aan het plafond getakeld worden.
Vaak is dit in zalen waar er geen hoogtewerker aanwezig is.
Ik denk ook dat veel bedrijven zelf geen hoogtewerker hebben.
Hoe bevestigen jullie de takels aan het plafond? Huren jullie zelf een hoogtewerker in? Is er een andere manier (tot bv max 5m).
Elektrische takels zijn waarschijnlijk het meest interessant. Waar blijf je met de afstandsbediening eens alles omhoog is en je wilt niet dat andere mensen plots aan de knoppen zitten?
En bij manuele takels, is het niet zo dat het zeer zwaar is om te takelen? En hoe takel je weer omlaag?
Hoe bevestig je best je truss aan de takels? Rechtstreeks in de haak? een klem aan de haak hangen? Soft steels?
Voor alle duidelijkheid, ik ben me gewoon aan het oriënteren, info opzoeken.. maar er is bijzonder weinig geschreven over dit onderwerp heb ik de indruk.
Topic: record code showtec sc-2412 (15-10-2019 14:23:00)ik zie vaak bij collega bedrijven dat trussen aan het plafond getakeld worden.
Vaak is dit in zalen waar er geen hoogtewerker aanwezig is.
Ik denk ook dat veel bedrijven zelf geen hoogtewerker hebben.
Hoe bevestigen jullie de takels aan het plafond? Huren jullie zelf een hoogtewerker in? Is er een andere manier (tot bv max 5m).
Elektrische takels zijn waarschijnlijk het meest interessant. Waar blijf je met de afstandsbediening eens alles omhoog is en je wilt niet dat andere mensen plots aan de knoppen zitten?
En bij manuele takels, is het niet zo dat het zeer zwaar is om te takelen? En hoe takel je weer omlaag?
Hoe bevestig je best je truss aan de takels? Rechtstreeks in de haak? een klem aan de haak hangen? Soft steels?
Voor alle duidelijkheid, ik ben me gewoon aan het oriënteren, info opzoeken.. maar er is bijzonder weinig geschreven over dit onderwerp heb ik de indruk.
Beste mensen
ik heb een showtec sc2412 onder het stof gehaald. Toestel is denk ik 5j oud.
De handleiding heb ik niet meer en ik vrees dat de code om in record modus te gaan in de nieuwe handleidingen niet meer klopt.
Kent iemand de codes die de laatste jaren gebruikt zijn?
1323
1568
help?
Update, het is 1568 maar je moet in chase/scene modus staan..
Topic: Big dipper b10000+rgb (1-10-2019 19:22:00)ik heb een showtec sc2412 onder het stof gehaald. Toestel is denk ik 5j oud.
De handleiding heb ik niet meer en ik vrees dat de code om in record modus te gaan in de nieuwe handleidingen niet meer klopt.
Kent iemand de codes die de laatste jaren gebruikt zijn?
1323
1568
help?
Update, het is 1568 maar je moet in chase/scene modus staan..
Ik ben op zoek naar een 2 tal vrij krachtige lasers om een mooie show te geven. Deze lijken me prijs kwaliteit zeer goed.
Goede aankoop of andere aanraders? Zoja, welke? Ik zag de briteq spectra 3d nog maar die lijkt me wat minder.
De Laserworld CS 1000RGB MKII lijkt me ook een leuk toestel en is goedkoper.
Het zal op feesten tot een 500 personen gebruikt worden.
Bedankt.
Topic: Subs koppelen, minder luid (17-7-2019 08:04:00)Goede aankoop of andere aanraders? Zoja, welke? Ik zag de briteq spectra 3d nog maar die lijkt me wat minder.
De Laserworld CS 1000RGB MKII lijkt me ook een leuk toestel en is goedkoper.
Het zal op feesten tot een 500 personen gebruikt worden.
Bedankt.
De fase van een van de 2 is omgewisseld. Kabeltjes anders aansluiten op de woofer.
Topic: Tweeter testen met 9v batterij (27-4-2019 11:20:00)pff ja moeilijk om de fout te vinden dan.. zal voor die 100 euro maar een nieuwe hoogdriver kopen dan veronderstel ik :)