Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van DJefke
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van DJefke (Pagina: 1 van 20)
Topic: PA-markt zaterdag 16 maart 2019 (21-3-2019 12:33:00)
Moet je ze dan echt op 25 meter hoog hangen?Speaker wegdraaien heb ik zelf ook al meermaals gedaan (draden doorknippen uiteraard niet). Is volgens mij toch gewoon een nette oplossing op braderieën en dergelijke waar de muziek gewoon asociaal luid staat. Het is op dit soort events niet altijd evident om de "man van het geluid" te vinden (in België staat meestal ergens in een hoekje een CD speler of laptop op repeat).
Ben zelfs ooit een stapje verder gegaan: het volume lager zetten op de actieve speaker
Was in de tent van een apres-ski bar die mijn werkgever had afgehuurd tijdens onze skitrip. Staan we met een hoop collegas in die tent om te kunnen praten, zetten ze daar een actieve speaker op standje oorlog. Nadat het personeel 3x de speaker terug onze richting draaide, heb ik gewoon het volume verlaagd.
Ik vond ook wel dat de beurs op het eerste zicht wat tegenviel dit jaar. Het klopt wel dat er minder standen waren, en dat het percentage standen met veel te hoge prijzen in opmars is. Voor mij persoonlijk waren er maar 3 of 4 standen met interessant spul aan interessante prijzen. Maar uiteindelijk eigenlijk maar bij 1 stand gekocht. Bij de anderen heb ik weer te lang getwijfeld, en weg was het spul ;)
Toch naar huis gegaan met:
- een rackje met Behringer spul (8024, een efx, 2 quad gates denk ik); apparatuur zag er ook allemaal nog puntgaaf uit, geen afgetrapt spul.
- een tascam MD350 md speler
- Behringer DEQ2496, niet in de doos maar lijkt verder wel ongebruikt
- een klein oud sony beamertje in case
Alles samen 185 euro kwijt (plus ticket en wat koffies).
Ik denk dus wel dat ik volgend jaar gewoon terug kom.
Wat die kofferbak sales betreft, ik ben 2 edities geweest. Was wel leuk, ondanks dat er voor mij de 2e keer niets te vinden was. Ik vond het wel jammer dat het vorig jaar niet is door gegaan, maar anderzijds is het beter om het niet te laten door gaan als er toch niet voldoende standhouders zijn.
Topic: Pa markt 2018 aanstaande zaterdag de 17e (17-2-2018 17:09:00)Toch naar huis gegaan met:
- een rackje met Behringer spul (8024, een efx, 2 quad gates denk ik); apparatuur zag er ook allemaal nog puntgaaf uit, geen afgetrapt spul.
- een tascam MD350 md speler
- Behringer DEQ2496, niet in de doos maar lijkt verder wel ongebruikt
- een klein oud sony beamertje in case
Alles samen 185 euro kwijt (plus ticket en wat koffies).
Ik denk dus wel dat ik volgend jaar gewoon terug kom.
Wat die kofferbak sales betreft, ik ben 2 edities geweest. Was wel leuk, ondanks dat er voor mij de 2e keer niets te vinden was. Ik vond het wel jammer dat het vorig jaar niet is door gegaan, maar anderzijds is het beter om het niet te laten door gaan als er toch niet voldoende standhouders zijn.
Ik ben inmiddels al weer eventjes thuis. Ik ben rond 13u vertrokken aangezien ik het wel gezien had.
Mijn beleving van de beurs:
- Ik had de indruk dat de opkomst een heel pak minder was dan voorbije jaren. Het was nooit ergens echt druk. De zaal was dit jaar natuurlijk ook wel groter dan die van de voorbije jaren, dus dat zal wel schelen. Maar toen ik om 13u vertrok was het echt niet druk op de parking. En de parking een beetje verder was bijna leeg. Nochtans waren er op dat moment 2 beurzen.
- De voorverkoop had duidelijk geen last van een slechte opkomst. Maar gelukkig was er dit jaar een zeer grote kantine voorzien :)
- Het viel me dit jaar echt op hoeveel prijsverschil er zat tussen de verschillende standen. Vooral Behringer spul leuk bij sommige standen wel van goud gemaakt.
- Ik heb zeker weer mijn gading gevonden kwa spullen. Blijkbaar is de buit voor mij altijd beter in de even jaren dan de oneven jaren, en dat is weeral bevestigd :D
Wat ik dit jaar mee heb genomen:
- 2x CDJ1000mk3 met FC voor 180 euro (ik heb nog geen mankementen kunnen ontdekken)
- 2x Behringer composer
- Behringer RX1602 rack mixertje
- TC electronic TC1128 (EQ/spectrum analyzer)
Ik ben er volgend jaar weer bij.
Topic: Safety cable Karabijnhaak (22-5-2017 11:00:00)Mijn beleving van de beurs:
- Ik had de indruk dat de opkomst een heel pak minder was dan voorbije jaren. Het was nooit ergens echt druk. De zaal was dit jaar natuurlijk ook wel groter dan die van de voorbije jaren, dus dat zal wel schelen. Maar toen ik om 13u vertrok was het echt niet druk op de parking. En de parking een beetje verder was bijna leeg. Nochtans waren er op dat moment 2 beurzen.
- De voorverkoop had duidelijk geen last van een slechte opkomst. Maar gelukkig was er dit jaar een zeer grote kantine voorzien :)
- Het viel me dit jaar echt op hoeveel prijsverschil er zat tussen de verschillende standen. Vooral Behringer spul leuk bij sommige standen wel van goud gemaakt.
- Ik heb zeker weer mijn gading gevonden kwa spullen. Blijkbaar is de buit voor mij altijd beter in de even jaren dan de oneven jaren, en dat is weeral bevestigd :D
Wat ik dit jaar mee heb genomen:
- 2x CDJ1000mk3 met FC voor 180 euro (ik heb nog geen mankementen kunnen ontdekken)
- 2x Behringer composer
- Behringer RX1602 rack mixertje
- TC electronic TC1128 (EQ/spectrum analyzer)
Ik ben er volgend jaar weer bij.
Ik zou zowiezo geen spul van de Action vertrouwen voor safeties. Kan goed zijn dat die karabijnhaken 50KG aankunnen, maar wil je dat risico echt nemen?
Topic: PA markt zaterdag 11 maart 2016 (17-3-2017 13:12:00)Ik vond het wel meevallen eigenlijk. Maar ik was door omstandigheden dit jaar niet echt op zoek naar wel spul. Het enige waar ik dit jaar naar op zoek was: een kabelcase, RGBHV kabels en verloopjes, en eventueel wat laagegeprijst videospul.
Dus al bij al kan ik niet klagen over wat ik gevonden heb:
- Flightcase voor mijn kabels, wel redelijk afgetrapt, maar was maar 15 euro. En uiteindelijk moet het ding 1x per jaar mee naar een event, en de rest van het jaar gaat die in de garage in een hoekje staan.
- Tascam DAT recorder en Denon CD/casette combinatie, 5 euro elk. Ben benieuwd of ze het nog doen. Indien ja, leuk voor in de woonkamer.
- Doos video kabels allerhande (vooral VGA-naar-RGBHV) voor 20e. De verkoper was wel heel snel blij met mijn bod, dus waarschijnlijk had ik lager moeten starten
Maar goed, ik heb wel nood aan een hoopje VGA-RGBHV kabels, en als ik ze nieuw moet kopen, kost het me een veelvoud.
Zoals Tom al aanhaalde was het op jhet gebied van video wel heel erg mager dit jaar. En hetgeen er dan stond, moest doorgaans nog een hoofdprijs opbrengen. Het viel me ook op dat de gebruikelijke video-verkopers er dit jaar niet stonden. Ik vermoed dat een en ander wel te maken zal hebben met de masale video dump die er vorig jaar op de beurs geweest is. Spijtig dat ik vorig jaar tijdelijk met een sedan reed ipv een break (en dan nog wel eentje waarvan de achterbank niet neerklapt), en dus een hoop analoge video koopjes heb moeten laten voor wat ze waren.
Wat audio betreft heb ik wel een aantal interessante koopjes gezien wat grotere mixers betreft. Ik heb op zijn minst 2 mixers gezien die ik voor de vraagprijs wel meteen had willen meenemen. Ware het niet dat ik er momenteel de ruimte niet voor heb. Voor de rest was het inderdaad niet echt super kwa koopjes. Als ik spul zie staan voor marktplaats prijzen, dan koop ik ze toch liever ook gewoon op marktplaats. Dan kan je tenminste bij de koper eerst nog eens uitgebreid testen.
Topic: Hoofdtelefoon combiner (17-10-2016 10:33:00)Dus al bij al kan ik niet klagen over wat ik gevonden heb:
- Flightcase voor mijn kabels, wel redelijk afgetrapt, maar was maar 15 euro. En uiteindelijk moet het ding 1x per jaar mee naar een event, en de rest van het jaar gaat die in de garage in een hoekje staan.
- Tascam DAT recorder en Denon CD/casette combinatie, 5 euro elk. Ben benieuwd of ze het nog doen. Indien ja, leuk voor in de woonkamer.
- Doos video kabels allerhande (vooral VGA-naar-RGBHV) voor 20e. De verkoper was wel heel snel blij met mijn bod, dus waarschijnlijk had ik lager moeten starten
Maar goed, ik heb wel nood aan een hoopje VGA-RGBHV kabels, en als ik ze nieuw moet kopen, kost het me een veelvoud.Zoals Tom al aanhaalde was het op jhet gebied van video wel heel erg mager dit jaar. En hetgeen er dan stond, moest doorgaans nog een hoofdprijs opbrengen. Het viel me ook op dat de gebruikelijke video-verkopers er dit jaar niet stonden. Ik vermoed dat een en ander wel te maken zal hebben met de masale video dump die er vorig jaar op de beurs geweest is. Spijtig dat ik vorig jaar tijdelijk met een sedan reed ipv een break (en dan nog wel eentje waarvan de achterbank niet neerklapt), en dus een hoop analoge video koopjes heb moeten laten voor wat ze waren.
Wat audio betreft heb ik wel een aantal interessante koopjes gezien wat grotere mixers betreft. Ik heb op zijn minst 2 mixers gezien die ik voor de vraagprijs wel meteen had willen meenemen. Ware het niet dat ik er momenteel de ruimte niet voor heb. Voor de rest was het inderdaad niet echt super kwa koopjes. Als ik spul zie staan voor marktplaats prijzen, dan koop ik ze toch liever ook gewoon op marktplaats. Dan kan je tenminste bij de koper eerst nog eens uitgebreid testen.
Niet echt bepaald een compacte oplossing, maar Behringer heeft de Powerplay reeks. De Powerplay XL (HA8000) heeft bv 2 stereo ingangen die gemixt kunnen worden. Het is natuurlijk een beetje overkill om 8 hoofdtelefoon uitgangen te hebben. Echt comtact is het niet, maar als je nog een unit over hebt in het efx rack, dan is het wel een nette oplossing.
Topic: Verzenden ervaringen goed en slecht (24-8-2016 23:33:00)Vandaag maar weer eens moeten merken dat "tekenen voor ontvangst" geen enkele waarde heeft.
Ik had wat kabeltjes enzo in de webshop besteld, en gisteren kreeg ik een mail dat mijn pakketje verzonden was (wat weer zeer vlot ging zoals we gewono zijn van New Line), en met een tracking code van DHL. Aangezien er vandaag niemand thuis was, keek ik deze namiddag even online of het pakketje misschien al geleverd was bij de buren ofzo. En ja hoor, er stond dat het afgeleverd was en afgetekend door Kristof. Mijn overbuur heet zo, dus dat leek helemaal goed.
Tot ik thuis kwam dan. Er zat helemaal geen briefje van DHL in de brievenbus om te melden dat ze waren langs geweest en ik het pakje op een ander huisnummer kon ophalen. Er was ook helemaal niets afgegeven bij de buren, want even later vond ik mijn pakketje gewoon in de achtertuin onder de tuintafel.
Nu moet ik wel toegeven dat het vandaag niet bepaald zou gaan regenen, en dat de doos er netje neergezet was (doos was ook niet beschadigd). En de doos stond ook in de achtertuin, dus niet zichtbaar vanaf de straat (wat nog altijd beter is dan pakketjes tegen mijn voordeur leggen, wat soms wel gebeurt).
Maar er zijn in dit verhaal toch wel een paar zaken waar ik het moeilijk mee heb: Eerst en vooral betekent dit dus dat de koerier gewoon zelf even voor ontvangst heeft getekend (ik heet zelf Christophe, dus hij heeft niet eens de moeite genomen mijn naam correct te spellen). Ten 2e zat er ook geen briefje in de brievebus om even te melden dat het pakket in de tuin ligt (natuurlijk doen ze dat niet, want dan laten ze een schriftelijk bewijs achter van hun bedrog).
Wat als een dief het pakketje intussen had meegenomen? Wie draait er dan voor op? Uiteraard gaat de transporteur zich verschuilen achter "jamaar, er is voor getekend, dus het is correct afgeleverd".
Sorry, ik moest even mijn hart luchten. Ben heel blij dat ik mijn pakketje zo snel heb, en dat het in goede staat is aangekomen. Maar ik vind het gewoon niet kunnen wanneer een koerier gewoon even zelf een handtekening zet om zo het pakket onbeheerd achter te laten. Dit is dus niet de eerste keer dat ik dit meemaak, en dit fenomeen staat ook los van een bepaalde transporteur. Het gaat hier in dit geval wel om DHL, maar de x keren hiervoor dat DHL iets moest komen leveren, is het wel gegaan zoals het hoort.
Topic: Kofferbak markt zondag 21 Augustus in Houten (22-8-2016 22:36:00)Ik had wat kabeltjes enzo in de webshop besteld, en gisteren kreeg ik een mail dat mijn pakketje verzonden was (wat weer zeer vlot ging zoals we gewono zijn van New Line), en met een tracking code van DHL. Aangezien er vandaag niemand thuis was, keek ik deze namiddag even online of het pakketje misschien al geleverd was bij de buren ofzo. En ja hoor, er stond dat het afgeleverd was en afgetekend door Kristof. Mijn overbuur heet zo, dus dat leek helemaal goed.
Tot ik thuis kwam dan. Er zat helemaal geen briefje van DHL in de brievenbus om te melden dat ze waren langs geweest en ik het pakje op een ander huisnummer kon ophalen. Er was ook helemaal niets afgegeven bij de buren, want even later vond ik mijn pakketje gewoon in de achtertuin onder de tuintafel.
Nu moet ik wel toegeven dat het vandaag niet bepaald zou gaan regenen, en dat de doos er netje neergezet was (doos was ook niet beschadigd). En de doos stond ook in de achtertuin, dus niet zichtbaar vanaf de straat (wat nog altijd beter is dan pakketjes tegen mijn voordeur leggen, wat soms wel gebeurt).
Maar er zijn in dit verhaal toch wel een paar zaken waar ik het moeilijk mee heb: Eerst en vooral betekent dit dus dat de koerier gewoon zelf even voor ontvangst heeft getekend (ik heet zelf Christophe, dus hij heeft niet eens de moeite genomen mijn naam correct te spellen). Ten 2e zat er ook geen briefje in de brievebus om even te melden dat het pakket in de tuin ligt (natuurlijk doen ze dat niet, want dan laten ze een schriftelijk bewijs achter van hun bedrog).
Wat als een dief het pakketje intussen had meegenomen? Wie draait er dan voor op? Uiteraard gaat de transporteur zich verschuilen achter "jamaar, er is voor getekend, dus het is correct afgeleverd".
Sorry, ik moest even mijn hart luchten. Ben heel blij dat ik mijn pakketje zo snel heb, en dat het in goede staat is aangekomen. Maar ik vind het gewoon niet kunnen wanneer een koerier gewoon even zelf een handtekening zet om zo het pakket onbeheerd achter te laten. Dit is dus niet de eerste keer dat ik dit meemaak, en dit fenomeen staat ook los van een bepaalde transporteur. Het gaat hier in dit geval wel om DHL, maar de x keren hiervoor dat DHL iets moest komen leveren, is het wel gegaan zoals het hoort.
Het was de eerste keer dat ik de kofferbak sale bezocht. Het weer viel idd een beetje tegen. Vanaf 10u45 (denk ik) is het water met bakken uit de lucht komen vallen. Ik ben alleszins met voldoende spullen huiswaarts gekeerd: een dikke Extron RGBHV seamless switch met remote (waar ik eigenlijk had moeten afbieden, maar ik wilde het ding veel te graag), 2 oude behringer doosjes, en bij Tom een mooi 1U kastje gescoord (waarvan het niet duidelijk is wat de inhoud precies doet) voor maar 3 euro. Heb ik meteen een mooi jastje voor een zelfbouw projectje :)
Alleszins heb ik me de rit naar Houten niet beklaagd. De catering was overigens ook in orde.
Topic: dimmer aansluiten (21-8-2016 16:39:00)Alleszins heb ik me de rit naar Houten niet beklaagd. De catering was overigens ook in orde.
Ik ben al wel eens 63A monofase tegen gekomen hoor. Is gewoon een blauwe CEE. Er is een periode geweest dat je in België als particulier in bepaalde streken geen 3-fasen aansluiting kon krijgen. Ook niet als je het nodig had. En bij deze persoon was dit dus het geval geweest: hij had een 60A mono aansluiting in zijn woning, en had er dan maar meteen een 63A CEE achter gehangen voor zijn laspost :D
Gelukkig is de energie-distributeur intussen een beetje bijgedraaid, en kunnen we terug gewoon op simpele vraag 3 fasen krijgen.
Topic: Feedbackdestroyer (5-8-2016 14:45:00)Gelukkig is de energie-distributeur intussen een beetje bijgedraaid, en kunnen we terug gewoon op simpele vraag 3 fasen krijgen.
Een Behringer FBQ2496 kan volautomatisch werken. En er zit een rode panic knop op om hem te bypassen. Het ding kreeg wel ene goede review op de site van Sound On Sound.
Of het allemaal makkelijk te gebruiken is, is een ander verhaal. Ik heb er eentje (ooit op een PA markt voor 5e nieuw in doos gekocht :D), en heb die ooit eens snel geprobeerd voor een speech in een sportclub, en dat ging toch niet echt lekker. Intussen is hij ook al 2x gebruikt op een event waar ik zelf niet bezig was met het geluid, en daar was de seluidstech toch erg blij met het ding. Hij heeft er wel telkens de tijd voor genomen om hem manueel in te stellen.
Wat betreft de destroyer enkel voor microfoons in te zetten: de ingangen van de destroyer zijn lijn ingangen, dus dat gaat niet werken. Als de mixer subgroepen heeft met inserts, kan je de microfoons naar die groep sturen en de destroyer daarop inserten.
Zoals iemand reeds opmerkte, denk ik wel dat een feedback destroyer weinig zin heeft wanneer ze met de microfoon voor de luidsprekers lopen.
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (6-7-2016 10:24:00)Of het allemaal makkelijk te gebruiken is, is een ander verhaal. Ik heb er eentje (ooit op een PA markt voor 5e nieuw in doos gekocht :D), en heb die ooit eens snel geprobeerd voor een speech in een sportclub, en dat ging toch niet echt lekker. Intussen is hij ook al 2x gebruikt op een event waar ik zelf niet bezig was met het geluid, en daar was de seluidstech toch erg blij met het ding. Hij heeft er wel telkens de tijd voor genomen om hem manueel in te stellen.
Wat betreft de destroyer enkel voor microfoons in te zetten: de ingangen van de destroyer zijn lijn ingangen, dus dat gaat niet werken. Als de mixer subgroepen heeft met inserts, kan je de microfoons naar die groep sturen en de destroyer daarop inserten.
Zoals iemand reeds opmerkte, denk ik wel dat een feedback destroyer weinig zin heeft wanneer ze met de microfoon voor de luidsprekers lopen.
Frank76 schreef:
Ook een ergernis, mensen die bij een braderie of dergelijke speakers gaan omdraaien, wegdraaien of erger nog, draden doorknippen.Moet je ze dan echt op 25 meter hoog hangen?
Ben zelfs ooit een stapje verder gegaan: het volume lager zetten op de actieve speaker
Was in de tent van een apres-ski bar die mijn werkgever had afgehuurd tijdens onze skitrip. Staan we met een hoop collegas in die tent om te kunnen praten, zetten ze daar een actieve speaker op standje oorlog. Nadat het personeel 3x de speaker terug onze richting draaide, heb ik gewoon het volume verlaagd.