Forum > PC related Forum

Welke pc (laptop) best kopen voor muziek-pc

(73 reacties. Pagina 7 van 8)
Moderator(s): Dré
FridgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2003
Laatste: 24-2-2024
Berichten: 138
6-1-2016 18:54

Timothy schreef:

Ik blijf erbij. Dit was geen pc die dagelijks werd gebruikt (als hij pakweg 30 keer op jaarbasis aan stond, zal het veel geweest zijn), dus 3 jaar ouderdom voor een HD vind ik dan echt wel jong om er de geest aan te geven.
wat ik je hierbij even als achtergrond mee wil geven, is dat HP die harde schijf niet zelf maakt. Er zijn grofweg 4 fabrikanten van consumenten harde schijven , en alle PC fabrikanten kopen bij die partijen in. Samsung en Toshiba zijn voorbeelden van fabrikanten die zelf schijven maken, maar ook aan andere fabrikanten leveren. Western Digital en Seagate maken (vzviw) zelf geen computers/laptops en leveren dus puur aan andere computerfabrikanten.

als je in je HP een kapotte harde schijf hebt, is dat pech en jammer. Maar niet echt een reden om HP te wantrouwen.

Overigens snap ik wel dat je een merk niet meer koopt omdat je er een minder gevoel bij hebt. Die luxe heb je nu eenmaal als kritische consument. Realiseer je dan wel dat die keuze soms meer op gevoel dan op verstand berust.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 2057
6-1-2016 19:03
Wat harde schijven betreft zijn er inderdaad maar een handvol merken.
Ik heb een keer op 2 jaar tijd 3 harde schijven vervangen bij een huis-tuin-en-keuken desktop van een kennis (type: cybernono), telkens een ander merk genomen... Kan gewoon gebeuren...
Niet goed, wel hard!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
6-1-2016 19:07
Zo heb ik een tijdje terug ook een nieuw scherm in mijn Philips TV laten zetten (was nog garantie). Op dat scherm stond ook Samsung, en in mijn Opel Vivaro bus zitten ook verdacht veel onderdelen met een Renault logootje erop wink ;)
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 1593
6-1-2016 20:09
@TS: Welke HP-laptop heb je? Welke CPU/hoeveelheid geheugen? Als je bijv een EliteBook hebt en de CPU/geheugen/accu voldoen nog, dan kan het lonen om de (kapotte) harddisk te (laten) vervangen door een SSD: 500GB kost ca. 200euro. Evt. ook het geheugen uitbreiden indien mogelijk. Zo kun je voor relatief weinig geld een snelle kwaliteitslaptop maken. Ik heb op deze manier goedkoop een vlotte laptop voor mijn dochter samengesteld door een SSD in een 2e hands MacBook Pro te zetten. Maar dat loont wss niet als je een goedkoop instapmodel hebt.

Edit: ah, zie nu dat de HP een desktop was... Maar goed, ik zou dus een 2e-hands kwaliteitslaptop (ex-bedrijfslaptop) kopen en er een SSD inzetten. De Lenovo Thinkpads, HP EliteBooks (ja, de HDs vallen veel uit weet ik ook uit ervaring) MacBook Pros, enz. zijn geschikte kandidaten.

Je zegt dat je geen MacBook wilt, maar je kunt ook Windows op een MacBook draaien (dual-boot of in een virtual machine)...
't is maar een hobby...
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
6-1-2016 21:23
De HP was wel een laptop hoor!
Het toestel is momenteel bij een 'kenner' die gaat kijken om er inderdaad een nieuwe HD in te steken en hem terug opgestart te krijgen.
Zo gaan mijn dochters inderdaad blij zijn (was inderdaad de bedoeling razz :p )

Wat betreft het HP verhaal. Ik ben me er zeker van bewust dat het een emotionele reactie is. ik wil dan ook zeker geen afbreuk doen aan HP zelf. Alleen zou ik mij nu nooit nog zeker voelen...

BTW: had wel een backup van alles toen de crash gebeurde hoor, maar het blijft wel schrikken en heel wat werk om een andere laptop operationeel te krijgen.

Mvg, Tim
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 1230
6-1-2016 22:33
Er zijn twee zaken waar een HD niet van houdt. Warmte en schokken. Zeker bij een laptop kun je van beide nogal eens last hebben.
Free beats!
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 349
7-1-2016 09:18
Hoe zijn jullie ervaringen met het merk Acer dan? Niet dat ik er zelf in geïnteresseerd ben, maar ze zijn wel vaak scherp geprijsd en kunnen dus aantrekkelijk zijn voor de TS. Mijn persoonlijke ervaring met dat merk is dramatisch. Heb er 2 gehad en een heel scala aan problemen gehad. Van extreem warm worden totdat hij uitvalt tot defect aan het scherm en vreemde geluiden uit de hdd toe. Dan heb ik het nog niet over de accu's die welgeteld 10 minuten mee gingen en kraakjes in de behuizing.

De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat dit wel al gauw een jaar of 6 á 7 geleden is, dus ik neem aan dat ze zich in de tussentijd verbeterd hebben. Aangezien ze nog steeds redelijk aan de onderkant van de markt zitten qua prijs ben ik benieuwd in hoeverre ze verbeterd zijn.

Voor wat het waard is: ik had er één met een Intel processor en één met een AMD. De Intel presteerde vele malen beter en werd veel minder warm.
Ook hier kan úw reclame staan!
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 2052
7-1-2016 09:35
Bij mijn vorige werkgever had iedereen een Acer. Na 2 jaar niet meer mee te werken zo traag, na 3 jaar zo dood als een pier.
Ik zou er nooit eentje meer kopen.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
7-1-2016 10:16
Softwarematig wordt elke laptop zo traag als dat de gebruiker dat toelaat. Dat ga je niet oplossen door een laptop met dezelfde specificaties van een ander merk te kopen.
Als ik een laptop koop wil ik dat deze degelijk in elkaar zit, dan blijven slechts de volgende series over:
Lenovo Thinkpad
HP Zbook/ Elitebook
Dell Lattitude/Precision

Alles van Acer, Asus, MSI en budgetmodellen zoals de HP Pavillion of Dell Vostro valt af omdat ze eerder stuk gaan dan dat jij het apparaat wil vervangen, tenzij je ze enkel met fluwelen handschoenen aanraakt en nooit verplaatst. Een Dell Precision is zo'n 400.- duurder dan een Vostro met gelijke configuratie, na drie jaar meeslepen snap je waarom.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 2057
7-1-2016 10:39
Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar je generaliseert erg op merken/series.
Trager worden na verloop van tijd is niet de hardware fabrikant aan te rekenen, maar puur softwarematig (wellicht iets te maken met die brol van Microsoft).

Ik heb bijvoorbeeld prima ervaringen met oudere Vostro's, en ASUS en MSI maken ook betere series.
Wel zou ik alles wat op consumenten gericht is links laten liggen, en een zakelijk model nemen.

Een laptopbehuziging hoeft niet persé van aluminium te zijn om stevig te zijn.
Doe mij maar gewoon zo'n dikke bak met een scherm van een dikke centimeter, die is echt wel steviger dan zo'n 5mm schermpje met alu achterplaat.
Niet goed, wel hard!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)