Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 212 van 219)
Moderator(s): Dré
VdbekeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-4-2013
Laatste: 27-12-2019
Berichten: 31
2-8-2013 17:43

eddy wally schreef:

Ik moet Jake gelijk geven.Heb nu 6 jaar een Fiat Ducato,is idem aan Peugeot.Heb al 6 jaar miserie.Stilvallen bij gas lossen,op half vermogen beginnen draaien enz...Naar verschillende dealers geweest,in totaal ongev. 4000€ uitgegeven en nooit opgelost.Is nu door een bevriend garagist welke normaal enkel vrachtwagens doet onder handen genomen en rijd nu normaal.Volgens hem waren alle vorig vervangingen ( EGR 2 x,Katalysator,roetfilter) nutteloos.Het gaat hier dus wel degelijk om de 2.2 versie,de enige met Ford motor waar volgens autoforums zowat iedereen problemen mee heeft.
Geen idee wat je bevriend garagist vervangen heeft, maar kameraad heeft onlangs de MAP-sensor (67 euro of 45 van Bosch) vervangen ook op 100dKm. Motor viel stil in file, onregelmatig draaien, minder trekkracht, ...
Master PartysStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2007
Laatste: 16-11-2017
Berichten: 143
7-8-2013 18:19
Hier en daar wat gelezen en toch benieuwd naar jullie ervaringen als ik de onderstaande auto's noem:

- Volkswagen Transporter
- Ford Transit
- Citroen Jumpy
- Peugeot Expert
- Fiat Scudo
- Renault Traffic
- Opel Vivaro
- Mercedes Vito

Qua kosten (verzekering ed.) heb ik het idee dat de Vito, Transporter en Transit het duurtste zijn. Daarnaast ook de (2e hands) afschafkosten.

Zijn er bij jullie gegronde redenen om een van deze auto's juist wel of niet te kopen?
De groeten uit het zonnige zuiden!
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 1593
7-8-2013 18:39
Een reden om geen van bovenstaande te kopen: ik vind ze allemaal net te klein. Maar het is maar net wat je zoekt natuurlijk.
't is maar een hobby...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 9469
7-8-2013 19:15

Master Partys schreef:

Hier en daar wat gelezen en toch benieuwd naar jullie ervaringen als ik de onderstaande auto's noem:
Elke door jou genoemde auto is wel behandeld in dit topic, genoeg leesvoer.
Of heb je misschien specifieke vragen?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 694
7-8-2013 20:12
Misschien een indicatie van budget, gewenste leeftijd auto, verdere eisen enz...
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
8-8-2013 10:09
Ik rijd al sinds 2006 naar volle tevredenheid in een Opel Vivaro. Buiten een kapotte versnellingsbak rond de anderhalve a twee ton heeft die mij nog nooit in de steek gelaten. Natuurlijk wel regelmatig dingen vervangen bij de APK maar als je 35000 kilometer per jaar rijdt verslijt er wel eens wat he... ik vind m in elk geval heerlijk rijden.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Master PartysStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2007
Laatste: 16-11-2017
Berichten: 143
8-8-2013 17:42
@ PvG: Een formaat Caddy is voor mij net wat te klein. Voorlopig is een van deze wagens (ruim) voldoende. Met een formaat Crafter/Ducato/Spinter zal ik vaak veel lucht verplaatsen.

@ Tom: Ik houd dit topic altijd goed in de gaten maar vind de meningen erg uiteenlopen. Vandaar dat ik het nogmaals vraag.

@ Soundpower: Budget voor de aanschaf is tot €9000,00 (excl. BTW). Voor de rest vind ik het belangrijk dat hij er representatief uit ziet. Een auto van voor 2006 zal hem daardoor al snel niet meer worden. Kilometerstand? Ik had zelf in gedachten tot 100.000km, maar anderen geven aan dat dan juist de onderhoudskosten komen. (Distributieriem e.d.)
De groeten uit het zonnige zuiden!
VdbekeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-4-2013
Laatste: 27-12-2019
Berichten: 31
8-8-2013 19:12
Volkswagen Transporter elke 75000km nieuwe waterpomp en nieuw riempje en je bent gesteld en het normale onderhoud. spijtige, vrij duur in aanschaf.

Hoewel ik expert ook wel lekker vind rijden, vering mocht misschien iets stugger, maar voor de rest trekt en rijdt die zeer vlot, was 130pK meen ik.

Transit vind ik een te slappe vering hebben, tot gevaarlijk toe voor snelle uitwijk manoeuvres. En een niet directe gasresponse vind ik bij ford over het algemeen een nadeel. Je geeft gas en een fractie van een seconde later heb je pas die gevraagde gas.

Ik zou zeker nooit boven de 100dKm of ouder dan 4-5 jaar kopen. Voor de rest naar onderhoud/ gedane kosten kijken, testritje voor te kijken hoe hard die afgejakkerd is geweest. (Koppeling vind ik zelf toch wel vrij belangrijk) Kijk ook even als die lekker op de weg ligt, stuur goed en gericht werkt. Banden en remmen nakijken, is eenvoudig na te kijken en eventueel op af te pingelen. En bij garage kopen, heb je garantie.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 9469
8-8-2013 20:41
Als ik het kort samenvat wat ik tot nu toe gelezen heb in dit topic,
zijn er in de kleinere busjes maar twee modellen met weinig problemen.
en niet een zonder problemen.

Vito, meestal prima, af en toe inspuit problemen
Transporter, waterpomp, en verder vrijwel niets.
Van alle andere merken ken ik genoeg bezitters persoonlijk die er de nodige problemen mee hebben gehad.

Zelf heb ik in 35 jaar rijbewijs vrijwel elke bus wel eens gereden en een stuk of 5 gehad.
Ik rij nu vanaf 1988 VW transporter, ik ben nu met nummer drie bezig, en kijk sinds kort een beetje rond voor een nieuwe........
Eerst ff wat verdienen sneaky :V

Misschien dat jij de mijne wel wat vind:
eerste eigenaar, 1,9 TD 170.000 op de klok bouwjaar 2001 Altijd goed onderhouden enz. laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 694
8-8-2013 23:42
Hmmm, mijn ervaringen met een Transporter T5 zijn vééél slechter dan met de goeie ouwe T4 hoor... T4 heeft alleen kwetsbare distributie en de achterveren zijn zwak, de T5 heeft problemen met distributie, versnellingsbakken gaan constant stuk, aandrijfassen gaan stuk, turbo`s gaan met bosjes, uitlaatspruitstukken scheuren, wiellagers zijn een pain in the ass om te vervangen, en gaan ook vaak... leukste is nog wel het 2massavliegwiel... als dat stuk gaat(en dat gebeurt geregeld) heb je zomaar eens 5.000 euro schade omdat de brokstukken nog ff leuk door het versnellingsbakhuis heen naar buiten vliegen.

Als ik nu voor dat geld wat zou moeten kopen wist ik het ook niet... misschien toch maar een Vito, die zijn beter als een T5 iig, zeker als je een zware rechtervoet hebt.
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)