Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 211 van 219)
Moderator(s): Dré
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 390
30-7-2013 19:20
Laatste model Ducato ben ik ook groot fan van.
Fantastisch comfort met prima zit plaatsen en heerlijke stoelen.
En de motoren is praktisch nooit wat mee en fijn schakelen met de 6-bak en nog eens super zuinig met een prima souplesse.
De laadbak geniaal bijna vierkant, past in een lange verlengde en verhoogde LT minder dan
in een Ducato 1x verlengt.
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
31-7-2013 08:51
Dan moet je eens op autoforums gaan kijken naar Ducato 2.2 .
De mijne is net verkocht en ben blij dat ik van ellende verlost ben.
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
31-7-2013 15:44

eddy wally schreef:

Dan moet je eens op autoforums gaan kijken naar Ducato 2.2 .
De mijne is net verkocht en ben blij dat ik van ellende verlost ben.
Meesten rijden tegenwoordig met een 3L, zijn blijkbaar minder problemen mee.
Ben ook op zoek naar een 2dehands ducato 160pk langste versie, deze moet een vivaro + dubbelas remork vervangen...

En op autoforums vind je van alle merken slechte reviews, zoek maar eens op vivaro kom je blijkbaar ook maar alleen ellende tegen met versnellingsbakken, terwijl ik met mijne nog nooit problemen gehad heb.
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
31-7-2013 16:58
De problemen met 2.2 Ford motor zijn algemeen en dan spreek ik van negen op tien.Motor loopt onder water bij regen en EGR en gasklep geven blijvend probleem.Wat me bij bij Fiat nog het meest stoorde is de onbekwaamheid van de dealers.Ik heb enkele duizenden euro's uitgegeven aan onnodige vervangingen welke het probleem niet oplosten.
Gelukkig zit deze motor slechts in één model.
VdbekeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-4-2013
Laatste: 27-12-2019
Berichten: 31
31-7-2013 19:04
Inderdaad bij fiat zit deze slechts in één model, bij de PSA groep zit deze in allemaal behalve de 3 liter. En dat wijst niet op problemen met de motor, maar de afwatering van de vooruit. Welk bij zowel fiat als de PSA groep een dikke soep zijn. Sommige zijn wel goed, andere dan weer helemaal niet en dan heb je er zo nog een paar die half en half zijn. Ik heb bij de aankoop van mijne daar toch wel naar gekeken. Water en elektronica gaat niet samen, kan de vaagste fouten geven.

Als je rond BJ 2006 tot 2011 koopt heb je een ketting ipv riem :p. is besparend op onderhoudskosten en eventuele problemen. Is eigen vrij goed te zien, als links van de motor een ijzeren dunne (2cm ongeveer) kap zit heb je een met ketting. Zit er een plastieken kap op van dik 5cm breed heb je een riem.

iveco blokken zijn ook niet alles, blijken nogal veel problemen mee te zijn door een tekort kabeltje.

afblodderen lak is nog zo'n leuke.
vroegtijdig versleten koppeling door een te grote achteruit versnelling
blijken problemen te zijn met slecht schakelende versnellingsbakken

zijn goedkoop,
bieden degelijke laadruimte,
rijden vlot en soepel

en dan nog een goede garage hebben die met gezond boerenverstand kunnen denken en niet doen wat hun computerke zegt.
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 390
31-7-2013 19:32
1 x bewerkt. Laatst door Dexter op 1-8-2013 11:31
Mijn broertje heeft ruim 2ton in een Ducato gereden voor zijn werk bij PostNL.
Geloof me daar is niet netjes mee omgegaan.
1 keer een weigerende aansturingsklep van de egr verder niets.
Dat vind ik erg netjes met veel starten, stopen en ander zwaar gebruik.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
1-8-2013 10:19
De ford motor is inderdaad compleet waardeloos.

Wij hebben eentje van 2 generaties terug met de 2.8JTd 127pk in, buiten dat hij wat weinig vermogen heeft oersterk en weinig problemen mee.

Na 150k km zwaar belast te worden is de keerring van de cardanas versleten, deze moet vervangen worden dus komt er meteen ook een nieuwe koppeling in. Voor de rest nooit abnormale kosten aan gehad.
Ik denk dat we hem dan ook eens gaan chiptunen, komt er 30pk en 50Nm bij wat met een volle lading toch een aardig verschil maakt.
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
1-8-2013 15:22

eddy wally schreef:

De problemen met 2.2 Ford motor zijn algemeen en dan spreek ik van negen op tien.Motor loopt onder water bij regen en EGR en gasklep geven blijvend probleem.Wat me bij bij Fiat nog het meest stoorde is de onbekwaamheid van de dealers.Ik heb enkele duizenden euro's uitgegeven aan onnodige vervangingen welke het probleem niet oplosten.
Gelukkig zit deze motor slechts in één model.
Die motor zit ook in de movano 2.2. dti, master 2.2cdi en nissan interstar 2.2cdi. Heb er zelf geen enkel probleem mee gehad. (Let wel...bus was dealeronderhouden vanaf de eerste meter en was voor mij eigendom van een stichting met geld teveel, dus die bussen stonden vaak preventief al bij de dealer, sowieso 1 keer per jaar.) Enkel de bak die er achter zat wilde wel wat geluid gaan maken, vooral als er zware aanhangers achter de bus hingen, dan hoorde je de bak zingen.

Overal kan wat mee zijn, het valt of staat toch wel vaak met het onderhoud wat zo'n auto gehad heeft. Deze mercedes is nu de 6e bus die ik bezit:
  • Peugeot Partner 1.9d (Onverwoestbaar) Enkel een uitlaatrubber vervangen en regulier onderhoud. Banden sleten wel wat snel...
  • Citroen Jumpy 1.9d (Onverwoestbaar maar mega giga hyper sloom....)
  • Volkswagen Caddy nieuw model (Uitlaat viel me er onder weg...dieselpomp had geen gelijkmatige druk...zeer slechte koude start...thermostaat defect....egr pijp afgebroken) Bleek achteraf schade gehad te hebben... angry Ogh ja...en om de 100 kilometer weer een lamp kapot... sneaky :V Deze auto is mij heel erg tegen gevallen...maar dat kan samenhangen met de schade. Mooie auto om te zien, erg luidruchtig. (2.0sdi)
  • Renault Master 3300 (2.5d) Motor onverwoestbaar, maar startonderbreker begon sleutel niet meer te herkennen en roestte me onder de kont weg. Had te lang (buiten) stil gestaan voordat ik hem kocht.
  • Opel Movano 3.3 2.2dti Weinig problemen mee gehad, behalve een bij tijden luidruchtige bak. Wil ook roesten, moet je goed bijhouden. Carrosserie geen enkel probleem, alleen onderrand achterdeuren begon bij mij wat te brokkelen.
En nu een sprinter 2.5tdi 5 cilinder bakwagen met dhollandia klep en dubbel lucht achter. Gekocht omdat deze sprinter een niet-cdi motor heeft, waardoor er een simpele dieselpomp in zit, die op lage druk werkt en daardoor goedkoop te vervangen is, mocht het zo ver komen en verder ook allemaal simpele techniek. Heeft nu 305.000 gelopen en is voor een sprinter zo goed als roestvrij wegens waxoil behandeling. Enkel een vloerplaat in de bak vertoont wat sporen van rot, die bakken zijn nooit helemaal waterdicht. (Ook mijn vorige bussen wilden wel wat water lekken...vooral die movano. Rubbers sloten niet allemaal even mooi aan.
I am a TimeDriver!
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
1-8-2013 16:06

ideedeluxe schreef:

Die motor zit ook in de movano 2.2. dti, master 2.2cdi en nissan interstar 2.2cdi.
Dit zijn volledig andere modellen waar waarschijnlijk geen water binnen loopt.
Overal kan wat mee zijn, het valt of staat toch wel vaak met het onderhoud wat zo'n auto gehad heeft. Deze mercedes is nu de 6e bus die ik bezit:
Mijn ducato is steeds bij Fiat dealers onderhouden en zelfs op minder km.dan aangegeven.
Slechts toen ik enkele maanden geleden een sprinter gekocht had heb ik hem door een bevriend garagist welke normaal enkel vrachtwagens doet laten nazien.Deze heeft het probleem gevonden en opgelost,voor hoe lang weet ik niet want heb hem toen direkt verkocht.Bij Fiat had men ondertussen 2 x EGR /kontaktslot/roetfilter en katalysator vervangen(tot.ongv.4000€) zonder dat er iets opgelost was.
VdbekeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-4-2013
Laatste: 27-12-2019
Berichten: 31
1-8-2013 19:55
Denk eerder dat het probleem bij je garage lag dan bij je vervoer.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)