Forum > Geluid

Speakerset

(77 reacties. Pagina 4 van 8)
Moderator(s): Dré
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
29-6-2011 14:55
Dat is de 'waar' vraag, nu de 'wat' nog! sneaky :V
SoundsmurfStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 16-4-2012
Berichten: 92
29-6-2011 19:50

niekj92 schreef:

Soundsmurf schreef:

Die jongens snappen dan ook gewoon waar ze mee bezig zijn. Denk dat ik andere DJ's ken dan jij.
Het geld wat je binnenkrijgt van opdrachtgevers geef je direct weer uit aan de huur van apparatuur.
Kijk, en de jongens die ik ken weten dus WEL waar ze mee bezig zijn. Jij hebt het gezien bovenstaande zin nog niet helemaal door.

Waarom huren deze DJ's
Heel simpel, de opdrachtgever wil geen DAP zien staan en/of horen, een DAP set is in het geheel niet toereikend voor de klussen, etc. Er wordt vaak gezegd o.a. op dit forum dat men niet kijkt naar welk merk maar als ik deze DJ's moet geloven dan kijkt de opdrachtgever (stiekem) toch wel naar wat er voor een set staat. Kwaliteit is schijnbaar toch wel van belang.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 13458
29-6-2011 20:30

Soundsmurf schreef:

Heel simpel, de opdrachtgever wil geen DAP zien staan en/of horen, een DAP set is in het geheel niet toereikend voor de klussen, etc.
Soundmate 3 MKII wel eens gehoord? Die rent rondjes rond menig A-merk setje in een vergelijkbare prijsklasse...

M'ja... Met oogkleppen op...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Mc-sjengStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2008
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 276
29-6-2011 21:02

Dré schreef:

Soundsmurf schreef:

Heel simpel, de opdrachtgever wil geen DAP zien staan en/of horen, een DAP set is in het geheel niet toereikend voor de klussen, etc.
Soundmate 3 MKII wel eens gehoord? Die rent rondjes rond menig A-merk setje in een vergelijkbare prijsklasse...

M'ja... Met oogkleppen op...
Zelf ben ik begonnen met een "DAP' charme offensief, heb nog ergens in een hoekje 4 dap logo-plaatjes gevonden en plots zaten ze op mijn 18-sound 21" subjes en beyma 15" coaxiaaltjes.
Tot nu toe alleen maar positieve reactie's achteraf laugh :D

Groet Jeroen.
Helaas gaat de cursus omgaan met teleurstellingen door omstandigheden niet door.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
29-6-2011 21:45

Dré schreef:

Soundsmurf schreef:

Heel simpel, de opdrachtgever wil geen DAP zien staan en/of horen, een DAP set is in het geheel niet toereikend voor de klussen, etc.
Soundmate 3 MKII wel eens gehoord? Die rent rondjes rond menig A-merk setje in een vergelijkbare prijsklasse...

M'ja... Met oogkleppen op...
Als je een fan bent van je rug breken tijdens het sleuren wel ja...
Niekj92Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-3-2009
Laatste: 20-4-2014
Berichten: 126
29-6-2011 21:46

bomdes schreef:

Dré schreef:

Soundsmurf schreef:

Heel simpel, de opdrachtgever wil geen DAP zien staan en/of horen, een DAP set is in het geheel niet toereikend voor de klussen, etc.
Soundmate 3 MKII wel eens gehoord? Die rent rondjes rond menig A-merk setje in een vergelijkbare prijsklasse...

M'ja... Met oogkleppen op...
Als je een fan bent van je rug breken tijdens het sleuren wel ja...
Alsof kwaliteit niet zwaar kan zijn...
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
29-6-2011 22:11

Soundsmurf schreef:

Waarom huren deze DJ's
Heel simpel, de opdrachtgever wil geen DAP zien staan en/of horen, een DAP set is in het geheel niet toereikend voor de klussen, etc. Er wordt vaak gezegd o.a. op dit forum dat men niet kijkt naar welk merk maar als ik deze DJ's moet geloven dan kijkt de opdrachtgever (stiekem) toch wel naar wat er voor een set staat. Kwaliteit is schijnbaar toch wel van belang.
Dan hebben zij wellicht bureaus of collega bedrijven als opdrachtgever, want 99% van mijn klanten (particulieren en kleine bedrijven) heeft echt totaal geen verstand van apparatuur, laat staan welke merken wel en niet goed (of duur) zijn.

Er zijn er hoogstens een paar per jaar die weten dat Denon ook dure hifi spullen maakt, dus dan zal het wel goed zijn. En zelfs van die klanten hebben de meeste nog nooit van Pioneer gehoord.

Ten slotte heb je dan nog de categorie "ik ben ook dj en mijn neef draait met pioneer". En juist die categorie zeikt op merken als dap. Niet omdat ze er verstand van hebben, maar omdat ze dat ergens gelezen of gehoord hebben en graag meelullen...

Uiteraard zijn de redenen van Eddy uitstekende argumenten om alles in te huren. Zou ik ook het liefste doen, maar dan verdien ik niet meer genoeg razz :p
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 1593
29-6-2011 22:22

niekj92 schreef:

bomdes schreef:

Dré schreef:

Soundsmurf schreef:

Heel simpel, de opdrachtgever wil geen DAP zien staan en/of horen, een DAP set is in het geheel niet toereikend voor de klussen, etc.
Soundmate 3 MKII wel eens gehoord? Die rent rondjes rond menig A-merk setje in een vergelijkbare prijsklasse...

M'ja... Met oogkleppen op...
Als je een fan bent van je rug breken tijdens het sleuren wel ja...
Alsof kwaliteit niet zwaar kan zijn...
Yep, kom maar een keer helpen wink ;)
't is maar een hobby...
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
30-6-2011 10:15
Als je een fan bent van je rug breken tijdens het sleuren wel ja...
Waarschijnlijk nog nooit een setje EAW of SP 4 geplaatst? Kan ik moeilijk low budget materiaal noemen.
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
30-6-2011 11:50
[
Alsof kwaliteit niet zwaar kan zijn...
Zeker wel, zat A-merken spul dat nog steeds aardig door weegt. De SP3-60 is nou ook niet echt een superlichtgewicht.

Als ik naar mijn oude SA-set kijk; de SA-4534s (2-weg, 15 en 1 inch) weeg ook 67 kg, geen pretje om in je eentje omhoog te tillen... Geluid is nog steeds prima, alleen dat gewicht voor een 2-weg topje is echt nie leuk nie.....
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)