Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Stefke96

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Stefke96 (Pagina: 1 van 20)

Topic: Cubo 12 (6-3-2025 20:39:00)
Cubo 12 laten frezen lijkt me een dure zaak (of je moet een flink aantal willen bouwen).
Freesmallen heb ik wel ervaring mee. In het begin heb ik er laten frezen, echter heb ik de laatste allemaal gemaakt met een 3d printer.
Tot nu toe houd ook PLA het vol. ABS kan wat beter tegen de hitte, maar is veel lastiger te printen. Zeker voor freesmallen, welke al snel groot en relatief plat zijn.
Topic: Paraline Lens (25-1-2025 18:32:00)
Hoe ziet de response eruit van je 2x10" zonder phase plugs? Zou ook interessant zijn om te zien wat t doet kwa vervorming.
Topic: Welke PA zou jij kopen? (10-12-2024 22:32:00)

PvG schreef:

Dat Seeburg setje kan waarschijnlijk in hetzelfde bakje als TW audio. Ik verwacht dat die K20 top net wat cleaner is dan de T24n.
Denk dat t reuze meevalt als je ook wat wil zoeken in DE. Komt bij dat Seeburg nieuw een stuk goedkoper is dan TW.
Topic: Welke PA zou jij kopen? (10-12-2024 22:04:00)
Zou met dat budget ook kijken naar de nieuwere Seeburg kasten. B.v. K20 en K1801.
Topic: D&B C7 set klinkt niet goed ''probleem'' (11-11-2024 14:25:00)
Al wijzer geworden?
Topic: D&B C7 set klinkt niet goed ''probleem'' (28-10-2024 12:42:00)
Als je het goed wil doen dan kan je gewoon een gekalibreerde UMIK-1 aanschaffen samen met REW (die is gratis). Dat is voor de toekomst altijd ook een handig setje. Wil je het ook gaan gebruiken voor RTA metingen, dan zou je kunnen kijken naar b.v. een Dayton EMM-6. Dat i.c.m. REW of Open Sound Meter geeft je dan alle mogelijkheden. Bij die laatste heb je uiteraard wel nog een externe geluidskaart nodig.

Betreffende het visueel inspecteren van de HF driver, natuurlijk is dit gewoon te doen. Na het meten van de spreekspoel kan je gewoon het diafragma inspecteren, de meeste diafragma's bij B&C HF drivers (ook de oudere) zijn makkelijk te demonteren en te monteren door elke leek die een schroevendraaier kan gebruiken.
Topic: D&B C7 set klinkt niet goed ''probleem'' (25-10-2024 20:18:00)
Met visueel inspecteren bedoel ik ook het diafragma, de phase plug, de exit etc. Dus intern.
Topic: D&B C7 set klinkt niet goed ''probleem'' (25-10-2024 13:31:00)
Je zal het gewoon systematisch moeten uitzoeken. De HF drivers kan je vrij makkelijk visueel controleren. Die zouden ook in ieder geval gelijk moeten zijn aan de C4, enkel de hoorn is anders. Mocht dat het probleem niet zijn, dan kom je bij de eventuele amp/kaarten uit. Dan zou je heel makkelijk gewoon een werkende P1200 kunnen huren/lenen en vergelijken..

Heb je de C7 trouwens al eens eerder gehoord? Zodat je ook een vergelijk kan maken? De C4 heeft van nature wat meer >10kHz van nature volgens de manual.
Al zou ik dat verschil niet snel beschrijven als dof.
Topic: L'Ambassadeur (16-7-2024 11:48:00)
@Rademakers

Nog nieuws over dit project? En hoe bevalt de Sure amp?
Topic: Advies gebruik speakers/versterker combinaties Dynacord FOH (18-6-2024 11:21:00)
Ben je gebonden aan de amps? Want voor die prijzen krijg je hele nette 4 kanaals amps met DSP. Met ook meer dan genoeg vermogen.