Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Soundsmurf
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 92 bijdrage(n) van Soundsmurf (Pagina: 1 van 10)
Topic: Actieve speakers aansluiten doorlussen (13-4-2012 15:33:00)Als ik het goed lees schrijft hij dat hij er juist wel veel van merkt...Dan lees jij, zoals je zelf al opmerkt, inderdaad niet goed 
Wanneer hij doorlust op de speakers hoort hij de verzwakking en nu wil hij weten of splitten van mixer direct naar speakers kan. Dit kan gewoon zonder hoorbaar verlies (binnen de hierboven genoemde beperkingen natuurlijk). De doorlus uitgang op de speaker zelf zal wel geen standaard doorlus zijn, hierbij aannemende zoals andere dat de gebruikte kabels in orde zijn.Topic: 19" externe geluidskaart (USB) met luidsprekerprocessing. (12-4-2012 13:24:00)Je hebt gelijk pas vanaf de ProBook 6000's serie en de EliteBooks zie ik nu op de website van HP. Maar ik haakte meer in op het punt dat jij zij "USB lijkt mij het handigst daar Firewire nergens meer standaard op een pc/laptop zit". Firewire is nog nooit een standaard geweest op computers namelijk. Alleen op de duurdere modellen (zoals HP doet) of d.m.v. een toe te voegen interface adapter.
USB heeft wat dat betreft altijd al een plus gehad daar dit wel een standaard is op computers.Topic: 19" externe geluidskaart (USB) met luidsprekerprocessing. (11-4-2012 14:30:00)
opname van wil maken moet je weer het spul converteren.Hoe hoger de kwaliteit tijdens het editten hoe beter. Achteraf terug masteren is niet erg, achteraf omhoog masteren wil je niet. Een master wil je toch ook niet als MP3 bestand hebben terwijl men daar toch het meest gebruik van maakt?
Daarnaast, hoe lang zal de CD zoals wij die nu kennen nog bestaan, steeds meer mensen kopen hun muziek online en spelen dit af op digitale apparaten op 48K of hoger.
Echter het waarom om hier ontopic te blijven is simpel te beantwoorden, de genoemde mengtafels draaien op 48 of 96K en men wil graag weten of de digitale snake van het ene merk compatibel is met de ander. De vraag van jou snap ik wel maar is in deze geheel niet relevant.Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (2-4-2012 13:53:00)Linker en rechter kanaal naar twee setjes speakers.Zit gewoon op de MP3/iPod anders kun je de koptelefoon ook niet regelen.Goed punt is inderdaad wel nodig. Echter maar op twee punten natuurlijk daar de andere speaker het versterkte signaal krijgt uit de eerst.Het is geen aula of sportkantine maar een kleedkamer waar de TS het over heeft, doorgaans zijn deze niet zo heel groot.Topic: Geluidsinstallatie kleedkamer (28-3-2012 16:20:00)Waarom een mixer in een kleedkamer, geef ons a.u.b. je gedachte gang???
Gewoon splitter achter de MP3/iPod (daar ze dat gaan gebruiken als bron) naar deze speakers en (klein) feestje in een kleedkamer is een feit, laten we sommige dingen nu niet al te moeilijk maken. Gezien de vraag gaan we het hier niet hebben over DJ's die komen draaien en Pioneer eisen.Topic: Actieve subwoofer (18-3-2012 14:29:00)
Hollender schreef:
jadjong schreef:
Tot tien splits zal je in de praktijk weinig van merken, zeker niet zo erg zoals je het nu beschrijft.
Wanneer hij doorlust op de speakers hoort hij de verzwakking en nu wil hij weten of splitten van mixer direct naar speakers kan. Dit kan gewoon zonder hoorbaar verlies (binnen de hierboven genoemde beperkingen natuurlijk). De doorlus uitgang op de speaker zelf zal wel geen standaard doorlus zijn, hierbij aannemende zoals andere dat de gebruikte kabels in orde zijn.
Webbie schreef:
Ik moet je daar toch in tegenspreken, haal toevallig hier net een HP ProBook 4730s (ook dus uit de Pro Series reeks) nieuw uit de doos, die ik voor een kennis (verder) moet installeren, maar geen firewire poort te bekennen.USB heeft wat dat betreft altijd al een plus gehad daar dit wel een standaard is op computers.
Mijn ervaring is dat juist steeds meer laptops (pc's nog steeds niet) eindelijk IEEE1394 (firewire) hebben als je ze uit de doos haalt, de pro series van HP in elk geval zeker weten. IEEE1394 is nooit een standaard zoals USB op computers geweest dus om dit in één zin te noemen als dat er haast geen computers meer met standaard firewire worden geleverd lijkt mij dan ook niet te kloppen. 9 van de 10 keer moest je vroeger juist een extra IEEE1394 adapter kopen bij een pc of laptop.
USB/firewire geluidskaart en processor in één ga je ben ik bang niet vinden, het idee van PVG lijkt mij dan ook de weg die jij wil gaan bewandelen.
Topic: Orientatie digitale mengtafel (10-4-2012 10:08:00)USB/firewire geluidskaart en processor in één ga je ben ik bang niet vinden, het idee van PVG lijkt mij dan ook de weg die jij wil gaan bewandelen.
dexter schreef:
Wat heeft het voordeel om op een hogere bitrate te draaien dan cd kwaliteit? Als je er later eenopname van wil maken moet je weer het spul converteren.
Daarnaast, hoe lang zal de CD zoals wij die nu kennen nog bestaan, steeds meer mensen kopen hun muziek online en spelen dit af op digitale apparaten op 48K of hoger.
Echter het waarom om hier ontopic te blijven is simpel te beantwoorden, de genoemde mengtafels draaien op 48 of 96K en men wil graag weten of de digitale snake van het ene merk compatibel is met de ander. De vraag van jou snap ik wel maar is in deze geheel niet relevant.
Een show draaien dit weekend in een zaal waar de zaaldeuren tochten op een toon +/- 500Hz. Eerste minuut van de show alle zenders uitluisteren want je denkt aan feedback maar alles schoon. Er wat later achter komen via de intercom van het huis dat het dus vermeende deur is. De deur tijdens de show dan maar open laten want het is erg irritant.
Topic: Geluidsinstallatie kleedkamer (2-4-2012 13:49:00)Gezien het aandachtspunt douches (had ik helemaal niet bij stilgestaan maar is wel logisch bij een kleedkamer) en jij aangeeft niet veel verstand hiervan te hebben denk ik dat het goed is het te laten installeren door iemand die weet wat hij/zij doet voordat er ongelukken gebeuren. Water en elektra zijn geen (of misschien juist wel daar de één prima op de ander kan leunen) beste vrienden.
Wat Stemra betreft sluit ik mij aan bij Dré, bij aanwezigheid van een kantine dragen ze die rechten (waarschijnlijk) al af.
Topic: Geluidsinstallatie kleedkamer (28-3-2012 16:27:00)Wat Stemra betreft sluit ik mij aan bij Dré, bij aanwezigheid van een kantine dragen ze die rechten (waarschijnlijk) al af.
Frank76 schreef:
Wat moet je splitsen dan?Frank76 schreef:
Wat ik bedoel is een of andere manier van centrale volumeregeling bij je actieve kastjes.Frank76 schreef:
Bovendien moet je dan ook nog netspanning op alle plaatsen aanleggen, liefst geschakeld etc.Frank76 schreef:
Los daarvan lijken me die boxjes niet geschikt voor een feestje.Frank76 schreef:
...en heb je ook nog een mengtafel nodig.Gewoon splitter achter de MP3/iPod (daar ze dat gaan gebruiken als bron) naar deze speakers en (klein) feestje in een kleedkamer is een feit, laten we sommige dingen nu niet al te moeilijk maken. Gezien de vraag gaan we het hier niet hebben over DJ's die komen draaien en Pioneer eisen.
En hierboven is dan ook de gouden tip gegeven op dit topic. Hoe kun je nu op advies van derde overgaan tot aanschaf van speakers zonder ze zelf gehoord te hebben. Wat de één geweldig vind klinken vind jij misschien wel tegenvallen.
Topic: Draadloze rs232 verbinding (15-3-2012 21:45:00)Beste jdb,
Excuseer als ik het gevoel heb gegeven iets neer te willen sabelen. Dit was zeker niet mijn intentie en had gehoopt dat dat ook duidelijk was uit mijn deel dat juist ideeën delen op een forum heel positief is waar andere misschien (wel) iets aan hebben.
Echter wil je niet weten hoeveel pro spul (o.a. de processoren) RS232 porten hebben naast het vele met USB en ethernet uitgeruste spul. Misschien begrijp je dan ook waarom pro's graag topics over RS232 lezen en reageren omdat het juist wel in onze straat kan passen.
Excuseer als ik het gevoel heb gegeven iets neer te willen sabelen. Dit was zeker niet mijn intentie en had gehoopt dat dat ook duidelijk was uit mijn deel dat juist ideeën delen op een forum heel positief is waar andere misschien (wel) iets aan hebben.
Echter wil je niet weten hoeveel pro spul (o.a. de processoren) RS232 porten hebben naast het vele met USB en ethernet uitgeruste spul. Misschien begrijp je dan ook waarom pro's graag topics over RS232 lezen en reageren omdat het juist wel in onze straat kan passen.