Forum > Licht

Martin Lightjockey op Mac

(15 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
X-PLOSIONStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-8-2009
Laatste: 6-2-2013
Berichten: 110
20-6-2010 00:37
Beste mensen,

Zijn hier soms mensen die al eens geprobeerd hebben om Martin LJ perfekt werkend te krijgen op bvb een macbook pro van apple?
De site geeft aan windows gebaseerde software. Maar ook serato is een windows / e mac draaiende software.

Het zit hem zo dat mijn processor en/of moederbord plots de geest hebben gegeven in mjn Acer laptop met windows vista home edition. Daar draaide de martin LJ zonder enig probleem op.
Laptop is amper 14 dagen uit garantie, dus ik vermoed dat de fabrikanten die ook zodanig ontwikkelen dat ze steeds buiten die tijd hun geest gaan geven (om de zaak draaiende te houden hé!)

Maar ik heb van windows mijn buik van vol qua opstart en afsluitsnelheden (zeker onder vista) ....
En op de site van martin staat ook niet dat deze draait onder de nieuwe windows 7, en als je een laptop koopt staat er overal windows 7 op geïnstalleerd.

Of weet iemand dat Martin ermee bezig is om ook hun ontwikkelingen voor mac op de markt te brengen?

Indien dat ondr mac perfekt erkt zou ik daarvoor gaan.... Zoniet een win 7 (tegen de zin dan wel)

Dank alvast voor jullie hulp.

PS Ik werk met LJ USB - DMX interface (laatste nieuwe versie)
RobertoalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2005
Laatste: 21-10-2011
Berichten: 224
20-6-2010 10:42
Is een dual boot anders geen optie? je hebt vast nog wel ergens een XP versie liggen.
Beetje tunen en je hebt een stabiel systeem met een snelle opstart tijd!

Op mac kan ik je bootcamp aanraden voor een dual boot; werkt voortreffelijk.

Ik probeer altijd een os zo dedicated mogelijk in te delen, zelf heb ik een schone installie van xp voor freestyler, waarbij alle onnodige hardware en processen uitgeschakeld zijn. Super stabiel en (heel) snel.
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
20-6-2010 11:48
Hier gebruik ik ook Freestyler op een Mac, wel via VMware (met windows XP op).
Tot hiertoe ook nog geen problemen mee gehad..
Moest ik hiermee problemen krijgen in de toekomst, zet ik gewoon windows via bootcamp erop.

Ga gewoon voor Mac! niet twijfelen! wink ;)
X-PLOSIONStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-8-2009
Laatste: 6-2-2013
Berichten: 110
21-6-2010 23:07
Beste,

In installaties van pc en progs ben ik echt een leek, en mac ken ik enkel van ziens, nog nooit op getokkeld dus..
Was vandaag even in de pc winkel en nu is het allemaal win 7 home edition 64bit.
De iets oudere reeks (hebben er nog slechts 3 laptops van) is idem, maar iets tragere processor en een win 7 home edition 32bit.

Kan ik dan beter de 64 bit nemen of de 32 bit, want ik dacht ergens gelezen te hebben dat LJ niet werkt op een 64bit systeem?
Ofwel is Martin mee, en ondersteunen ze ook de 64 bit reeksen ...

En ze zeggen dat win7 stabiel en véél bter zou zijn tov Vista .

Dus bij voorkeur en prijs(!!!) liever een windows notebook.

Tips ?

Iemand ervaring in laptops van Samsung ?
Had een acer, maar acer zou zelf hun onderdelen NIET maken
En Samsung zou alles eigen beheer hebben ...
RobertoalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2005
Laatste: 21-10-2011
Berichten: 224
22-6-2010 09:50

X-PLOSION schreef:

Kan ik dan beter de 64 bit nemen of de 32 bit, want ik dacht ergens gelezen te hebben dat LJ niet werkt op een 64bit systeem?
Ofwel is Martin mee, en ondersteunen ze ook de 64 bit reeksen ...
Ik merk zelf (win 7 64 bit ultimate) nog regelmatig gezeur met drivers en programma's die alleen maar op 32 bit te krijgen zijn.
Op dit moment denk ik dat de enige overweging zou kunnen zijn om 64bit te draaien is dat je meer dan 4gb geheugen hebt. Voor de rest: lekker 32 bit nemen.
En ze zeggen dat win7 stabiel en véél bter zou zijn tov Vista .
Dit is zeer zeker waar, Vista was echt ruk; vooral qua snelheid.
Dus bij voorkeur en prijs(!!!) liever een windows notebook.
Zou ik zeker voor kiezen! (pc ipv mac)
Merk an sich zegt niet zoveel, ik zou als ik jou was een aantal belangrijke factoren voor jezelf vast stellen:
Resolutie scherm + kwaliteit en kijkhoek (vind ik het belangrijkst)
Toetsenbord en touchpad (zeker als je veel 'on the road' bent een belangrijk punt)

Wat ga ik ermee doen?
- aleen lichtprog draaien?
- tekstverwerking?
- internet?
---> processor boeit dan niet, evenals de 3d kaart is dan niet interesant

Wil je gamen?
- let op de 3d kaart!
- Processor wel degelijk van belang!
- VEEL geheugen nodig = 64 bit..

Moraal van dit (lange) verhaal: ze op een rij wat je ermee wilt gaan doen! Daarmee kan je een fatsoenlijk geprijsde laptop gaan zoeken die bij je eisen past.
StijnSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-9-2007
Laatste: 26-2-2017
Berichten: 255
22-6-2010 10:35
Als je toch op een Mac werkt, gooi dat achterhaalde lichtjockey dan even buiten, wil je...
Probeer Cuelux eens. Je kunt gratis een demoversie afhalen waarmee je wat kunt prutsen. Persoonlijk heb ik het gevoel er veel intuitiever mee te kunnen werken dan met Lightjockey.

Verder kan ik je aanraden om die Windows 7 zo snel mogelijk van aangekochte laptops te verwijderen. Damn, wat voor rommel ze de mensen tegenwoordig door het strot rammen... Waar is de goeie ouwe tijd van 2k...
"Weet jij écht waar al die knopjes voor dienen???"
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2057
22-6-2010 11:10
tja, ze noemen het een goede windhoos versie, ik denk dat ze eigenlijk bedoelen dat het een minder slechte is...
Minder slecht is volgens mij inderdaad nog lang niet goed... maar ik verwacht misschien te veel van een besturingssysteem...

Voorbeeld:
Laatst een laptopje met een defecte harde schijf (niet van mij), even backupje maken met een Linux cd...
Na het opstarten komt er mooi een waarschuwingspopupje dat de harde schijf stervende is (SMART informatie) en dat je wordt aangeraden een backup te maken en deze zo snel mogelijk te vervangen.
Windhoos laat je harde schijf gewoon een stille dood sterven, zodat je het pas merkt als het eigenlijk al te laat is.
Dat soort dingen vind ik gewoon een grote meerwaarde hebben voor een goed, stabiel en betrouwbaar systeem. Windhoos valt de gebruiker alleen lastig met zaken waar de gebruiker zich juist geen zorgen om zou hoeven maken.
Niet goed, wel hard!
RobertoalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2005
Laatste: 21-10-2011
Berichten: 224
22-6-2010 16:46
Verder kan ik je aanraden om die Windows 7 zo snel mogelijk van aangekochte laptops te verwijderen. Damn, wat voor rommel ze de mensen tegenwoordig door het strot rammen... Waar is de goeie ouwe tijd van 2k...
Inderdaad; dat is echt te triest voor woorden en had ik in mijn post erbij moeten zetten: al die standaard meuk direct eraf donderen, en opnieuw schoon installeren (kan met dezelfde licentie).

Al dat ongefundeerde gezanik over windows 7 in het algemeen ga ik maar niet op in. Ieder z'n ding..

@joep:
Dat voorbeeld van jou laugh :D zo kan ik er op mac ook nog wel een aantal verzinnen..
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
22-6-2010 22:07

joepurlings schreef:

Windhoos laat je harde schijf gewoon een stille dood sterven, zodat je het pas merkt als het eigenlijk al te laat is.
Ga je nu voorbij aan het feit dat dan zelfs je bios je schijnbaar niet op de hoogte stelt van dit gegeven tijdens het opstarten?

Of gaf de Bios wel netjes een waarschuwing maar koos je ervoor deze te negeren?
Dat soort dingen vind ik gewoon een grote meerwaarde hebben voor een goed, stabiel en betrouwbaar systeem.
Zeker. Overigens is smart monitoring geen onderdeel van de linux kernel volgens mij. Er is dus een los programma'tje nodig. Tja... Hetzelfde is onder Windows natuurlijk ook mogelijk ;-)

<<<

32b/64b Windows. Vreemd dat leveranciers je de 64 bits versie door de strot willen rammen. Zeker als je wat oudere software gebruikt is er veel voor te zeggen om nog even in het 32bits wereldje te blijven.

Ik vraag me af of een 64 bits licentie omgezet kan worden naar een 32 bit licentie (wie weet). Zie ook hier.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
X-PLOSIONStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-8-2009
Laatste: 6-2-2013
Berichten: 110
22-6-2010 22:21

robertoal schreef:

Verder kan ik je aanraden om die Windows 7 zo snel mogelijk van aangekochte laptops te verwijderen. Damn, wat voor rommel ze de mensen tegenwoordig door het strot rammen... Waar is de goeie ouwe tijd van 2k...
Inderdaad; dat is echt te triest voor woorden en had ik in mijn post erbij moeten zetten: al die standaard meuk direct eraf donderen, en opnieuw schoon installeren (kan met dezelfde licentie).

Al dat ongefundeerde gezanik over windows 7 in het algemeen ga ik maar niet op in. Ieder z'n ding..

@joep:
Dat voorbeeld van jou laugh :D zo kan ik er op mac ook nog wel een aantal verzinnen..
En hoe gaat dat dan in zijn werk? Je koopt een laptop met Win 7 op geinstalleerd en je hebt bijhorende recovery disk(s)
Dan maak je met de recovery toch net hetzelfde dan als je die voor het eerst uit de doos haal he?
Of moet ik dan appart nog eens een Win 7 aankopen (word zeker een dure grap dan, aangezien er win 7 op zou staan...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)