Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van StijnS
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van StijnS (Pagina: 1 van 20)
Topic: Wie verhuurt..... (Diversen) (12-2-2016 20:10:00)Iedereen bedankt, ik ben voorzien. Woensdag staan er hier 4 extra spotjes te blinken.
Topic: Wie verhuurt..... (Diversen) (4-12-2013 18:49:00)
Gezocht voor begin mei: Een wit doek dat opgespannen kan worden in een cirkeltruss van 8m diameter.
Bij voorkeur in het noorden van Belgisch Limburg, maar ik wil er gerust enkele kilometertjes voor rijden. (Voor eenmalig gebruik vind ik het weggegooid geld om er 500€ aan te geven om te kopen)
Topic: Nummers afmixen - wie kan helpen? (24-5-2015 20:43:00)Bij voorkeur in het noorden van Belgisch Limburg, maar ik wil er gerust enkele kilometertjes voor rijden. (Voor eenmalig gebruik vind ik het weggegooid geld om er 500€ aan te geven om te kopen)
Je kan de multitrackopname plaatsen op een forum als Mixoff.org en hopen dat er iets leuks van af komt. De community daar is blij met wat nieuw materiaal, en jij houd er misschien een leuke mix aan over.
Topic: Draadloze Frequenties in de toekomst (24-6-2014 11:39:00)Ik heb inderdaad zo'n USB SDR stick, maar vind dat niet praktisch om mee te nemen op productie. Daarom hebben we nu ook een RF-Explorer. Knop opzetten, antenne uittrekkken en 't ding werkt. Geen gedoe met laptops
Topic: Draadloze Frequenties in de toekomst (22-6-2014 13:05:00)
En bij deze kan ik bevestigen dat zenders in de Shure S6 uitvoering (838.000-865.000MHz) niet meer bruikbaar zijn in het noorden van Belgisch Limburg. Ik kon gisteren geen enkele zender storingsvrij in de lucht krijgen in die reeks. M'n SDR analyzer gaf ook een enorme bak storing aan in deze band.
Topic: Kwaliteitverschil DMX signaal van controllers (9-1-2014 21:24:00)Er zijn heel wat meer dingen je aan een DMX signaal kan meten buiten de refreshrate. Breaktijd, mark after break tijd, break to break spacing, bittijd, aantal stopbits, uit/ingangsimpedantie... Veel fabrikanten geven 't niet op omdat ze 't niet eens zelf weten van hun eigen toestellen. En voor de consument zijn dit soort getalletjes over het algemeen ook niet zo interessant.
Zolang de fabrikanten zich houden aan wat er voorgeschreven staat in het document getiteld "American National Standard E1.11 - 2008 Entertainment Technology USITT DMX512-A Asynchronous Serial Data Transmission Standard for Controlling Lighting Equipment and Accessories", zijn er ook helemaal geen problemen.
Spijtig genoeg zie je bij de goedkopere producten wel eens vaker dat de fabrikant ruimschoots z'n voeten veegt aan al deze specificaties.
Als je echter problemen zou ondervinden met betrekking tot al deze bovenstaande techno-talk, dan zal je dit eerder merken in knipperende lampen, schokkende bewegingen of niet reagerende lampen.
Ik vermoed dat de effecten die jij ziet bij je 2 controllers eerder te maken hebben met hoe de controller intern omgaat met z'n effecten. Dat soort dingen zijn in geen enkele standaard vastgelegd, en dus kan iedere fabrikant doen wat ie wilt over hoe zij willen dat een fade effect er uit ziet. Dus ja, Je kan tussen 2 tafels een verschil zien als je bij beide een crossfade tussen 2 dezelfde waardes op dezelfde tijd instelt.
Dit zijn bij voorbeeld allemaal verschillende methodes om een crossfade te knutselen:

De ene fabrikant heeft de voorkeur voor de ene methode, de andere voor de andere, en dat zie je terug in je lampen.
Dit is niet enkel van toepassing op crossfades, ook faders kunnen op een dergelijke manier anders reageren (b.v. linear of logaritmisch...)
Topic: Kwaliteitverschil DMX signaal van controllers (9-1-2014 18:15:00)Zolang de fabrikanten zich houden aan wat er voorgeschreven staat in het document getiteld "American National Standard E1.11 - 2008 Entertainment Technology USITT DMX512-A Asynchronous Serial Data Transmission Standard for Controlling Lighting Equipment and Accessories", zijn er ook helemaal geen problemen.
Spijtig genoeg zie je bij de goedkopere producten wel eens vaker dat de fabrikant ruimschoots z'n voeten veegt aan al deze specificaties.
Als je echter problemen zou ondervinden met betrekking tot al deze bovenstaande techno-talk, dan zal je dit eerder merken in knipperende lampen, schokkende bewegingen of niet reagerende lampen.
Ik vermoed dat de effecten die jij ziet bij je 2 controllers eerder te maken hebben met hoe de controller intern omgaat met z'n effecten. Dat soort dingen zijn in geen enkele standaard vastgelegd, en dus kan iedere fabrikant doen wat ie wilt over hoe zij willen dat een fade effect er uit ziet. Dus ja, Je kan tussen 2 tafels een verschil zien als je bij beide een crossfade tussen 2 dezelfde waardes op dezelfde tijd instelt.
Dit zijn bij voorbeeld allemaal verschillende methodes om een crossfade te knutselen:

De ene fabrikant heeft de voorkeur voor de ene methode, de andere voor de andere, en dat zie je terug in je lampen.
Dit is niet enkel van toepassing op crossfades, ook faders kunnen op een dergelijke manier anders reageren (b.v. linear of logaritmisch...)
In theorie niet, in de praktijk heb ik al van hele bekende Duitse tafels (
) gezien dat ze DMX uitstuurden die qua timing net buiten de spec viel. Ging goed op de meeste fixtures, behalve die (b.v. hele bekende Tsjechische (
)) die net aan de andere kant op het randje van de spec zaten. Beide toestellen werkten prima, maar als je ze combineerde ging het soms mis.
Kortom: Daar is heel moeilijk uitspraak over te doen, echter gebruiken veel fabrikanten hun eigen "interpretatie" van de DMX standaard...
Echter heb je bij bekende/professionele/grote/... fabrikanten een grotere kans dat dit soort problemen opgelost worden. Wat ik hierboven vermeldde is door beide fabrikanten door middel van software updates reeds verholpen. Bij Made-In-China-OEM moet je nog maar afwachten of de fabrikant ooit iets doet aan de problemen...
Topic: Avolites Titan Mobile (8-1-2014 12:18:00)
) gezien dat ze DMX uitstuurden die qua timing net buiten de spec viel. Ging goed op de meeste fixtures, behalve die (b.v. hele bekende Tsjechische (
)) die net aan de andere kant op het randje van de spec zaten. Beide toestellen werkten prima, maar als je ze combineerde ging het soms mis.Kortom: Daar is heel moeilijk uitspraak over te doen, echter gebruiken veel fabrikanten hun eigen "interpretatie" van de DMX standaard...
Echter heb je bij bekende/professionele/grote/... fabrikanten een grotere kans dat dit soort problemen opgelost worden. Wat ik hierboven vermeldde is door beide fabrikanten door middel van software updates reeds verholpen. Bij Made-In-China-OEM moet je nog maar afwachten of de fabrikant ooit iets doet aan de problemen...
Je moet fysiek 2 schermen aan je computer hebben hangen. Dan kan je in het system menu (Avo + disk tegelijk indrukken) de externe monitor inschakelen.
Bij de instellingen van een venster (een van die knopjes rechtsboven in een venster) kan je een venster verplaatsen naar de externe monitor.
Topic: Wie verhuurt..... (Diversen) (16-12-2013 20:12:00)Bij de instellingen van een venster (een van die knopjes rechtsboven in een venster) kan je een venster verplaatsen naar de externe monitor.
StijnS schreef:
Wie verhuurt (verkoopt?) er Robe Colorspot 700eAT's? Ik heb binnenkort eentje te kort. Liefst regio Noord-Limburg (België). Ik vond al een bedrijf in de buurt van Gent, maar als het kan ga ik het liefst iets korter bij zoeken.
Wie verhuurt (verkoopt?) er Robe Colorspot 700eAT's? Ik heb binnenkort eentje te kort. Liefst regio Noord-Limburg (België). Ik vond al een bedrijf in de buurt van Gent, maar als het kan ga ik het liefst iets korter bij zoeken.
Topic: Opslag / vervoer kabels (27-10-2013 12:47:00)Kabels verdwijnen hier in standaard K-teg Omnitrunks.
We hebben geen kisten met een standaardhoeveelheid in, maar nemen mee wat we nodig hebben. Opslag van kabels gebeurt in gaascontainers.
Naar gelang het formaat van kabel wat er in moet worden de kisten met schappen verdeeld in kleinere stukken, of worden er bakken in gelegd (voor b.v. shackles)
120x60x60 is bij ons de standaardmaat voor kabels, maar dezelfde kisten kunnen ook gebruikt worden voor b.v. sunstrips.
We hebben geen kisten met een standaardhoeveelheid in, maar nemen mee wat we nodig hebben. Opslag van kabels gebeurt in gaascontainers.
Naar gelang het formaat van kabel wat er in moet worden de kisten met schappen verdeeld in kleinere stukken, of worden er bakken in gelegd (voor b.v. shackles)
120x60x60 is bij ons de standaardmaat voor kabels, maar dezelfde kisten kunnen ook gebruikt worden voor b.v. sunstrips.