Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 232 van 289)
Moderator(s): Dré
Fritz-eventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2004
Laatste: 6-6-2015
Berichten: 202
16-9-2009 13:48

YourLiVe schreef:

KVM schreef:

Enig idee wat een eigen collectie kost?
Als die grote fabrikant die zich een Pionier noemt (en dan toch zo hopeloos achterloopt op Denon en Numark) dat nou ook eens zou snappen en een fatsoenlijke MIDI en USB controller zou uitbrengen ala de CDJ 1000 zou de dj wereld in no time veranderen...
Nog 1 nachtje slapen en dan zullen we eens zien wat Pioneer eraan gedaan heeft laugh :D
Foxy musicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2004
Laatste: 9-8-2010
Berichten: 135
5-10-2009 02:19

DJefke schreef:

YourLiVe schreef:

Ik verwacht dat er binnen een paar jaar vrijwel niemand meer met cd draait, net zoals er nu vrijwel niemand meer met vinyl draait.
Vinyl is ergens in 92 of 93 dood verklaard toen de laatste lading singles en lp's uit de pers rolden. We zijn meer dan 15 jaar later, en ik zie nog hopen DJ's met vinyl draaien. In het drive-in circuit zie je idd heel weinig vinyl, maar in het clubcircuit zie ik nog veel DJ's die bijna uitsluitend met vinyl draaien. In Antwerpen is een paar weken geleden trouwens een nieuwe platenzaak open gegaan.

Natuurlijk is het vinyl-gebruik zwaar vermindert, maar om nu te gaan beweren dat vrijwel niemand er nog mee draait is nogal absurd. Volgens mij zulen binnen 15 jaar nog steeds een aantal DJ's met CD's blijven draaien. Simpelweg omdat ze het zo gewoon zijn, en niet iedereen vindt een lijst titels op een pc even intuïetief werken als een hoop bakken met CD's (of platen).

De laatste tijd lijkt het weer een trend van nederlandstalige artiesten zoals jan smit,jannes,nick en simon om hun hits weer gelimiteerd uit te brengen op de ouderwetse 7''vinyl single.
Wat gooi je van de hoogste trap...
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
5-10-2009 17:53
Hier werd ik ook net gebeld om een prijs op te maken voor:

Privé Fuif iemand die 40 wordt, van 21u tot 3u (indien het uitloopt in overleg langer).
Momenteel zit hij al aan 150 personen, de zaal waar het doorgaat is De Rietgaard in Bornem.

Hier een klein fototje ervan (loopt nog een stukje door) https://www.vzwagoriad.be/101_0113.JPG-for-web-normal.jpg

Qua licht kom ik wel toe met 4 fourbars op losse statieven, strobo, rook.
Qua geluid heb ik momenteel alleen 2 QSC HPR122i kastjes, dus ik denk dat ik minstens 1 sub ga moeten bijhuren (30 euro)

Als ik eerlijk moet zijn zijn de mensen steeds wel heel tevreden na elke feestje.. mijn prijs die ik nu vraag voor privé feestjes is 175-200 euro (naargelang wat ik mee neem)

Hebben jullie een mooie maar scherpe prijs voor dit alles?
Omdat ik eigenlijk geen idee heb hoe de meeste mensen die hier geen ervaring met hebben over denken..
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
Berichten: 297
5-10-2009 17:59

marijn schreef:

Hier werd ik ook net gebeld om een prijs op te maken voor:

Privé Fuif iemand die 40 wordt, van 21u tot 3u (indien het uitloopt in overleg langer).
Momenteel zit hij al aan 150 personen, de zaal waar het doorgaat is De Rietgaard in Bornem.

Hier een klein fototje ervan (loopt nog een stukje door) https://www.vzwagoriad.be/101_0113.JPG-for-web-normal.jpg

Qua licht kom ik wel toe met 4 fourbars op losse statieven, strobo, rook.
Qua geluid heb ik momenteel alleen 2 QSC HPR122i kastjes, dus ik denk dat ik minstens 1 sub ga moeten bijhuren (30 euro)

Als ik eerlijk moet zijn zijn de mensen steeds wel heel tevreden na elke feestje.. mijn prijs die ik nu vraag voor privé feestjes is 175-200 euro (naargelang wat ik mee neem)

Hebben jullie een mooie maar scherpe prijs voor dit alles?
Omdat ik eigenlijk geen idee heb hoe de meeste mensen die hier geen ervaring met hebben over denken..
150 man met een setje 12" ga je niet redden. Misschien net als je er 2 subjes onder hebt staan, maar dan nog zal het niet over houden.
Met betrekking tot de prijs is hier al vele malen besproken, dat is niet simpelweg te zeggen door een apparatuurlijstje.
Let er wel even op dat het hier om 6 uur gaat, wij berekenen onze prijzen op een standaard tarief van 4 uur, weet niet hoe jij dit doet?
Nu ook via de .eu te bereiken.
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
5-10-2009 18:11
1 x bewerkt. Laatst door Sgrovert op 5-10-2009 18:16
Schatting aan de lage kant zou 500 euro zijn.
Voor 150 man heb je een fatsoenlijke sub / top combinatie voor nodig. (zeker omdat de zaal ook nog eens groot is).
Verder wil je vrij veel licht meenemen, waardoor je "groot" vervoer nodig hebt. Tel daar ook nog eens 6 uur feest bij op en dan zit je zo over de 500 euro.
Overegens ben ik er bij deze prijs vanuit gegaan dat je een ervaren Dj bent met legale muziekcollectie. Met ervaren bedoel ik dat je dit soort feestjes uit je mouw schud en het een feestje word als het publiek maar een heel klein beetje wilt.
Qua geluid heb ik momenteel alleen 2 QSC HPR122i kastjes, dus ik denk dat ik minstens 1 sub ga moeten bijhuren (30 euro)
Ga je het waarschijnlijk niet mee redden. Zowel 30 euro voor sub+amp is weinig, als 1 sub voor deze zaal. Op het moment dat je achtergrond gaat draaien lukt het wel. Maar wil je feest, zal je bijna zeker de boel de clip in draaien.
Lost in Music
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
5-10-2009 18:11
Als ik tegen dan mijn eigen sub heb, hoef ik maar 1 sub extra meer bij te huren, da's dan 30 euro die ik uitgeef aan extra bijhuren van sub.
Natuurlijk kan ik ook beginnen met truss bij te huren, maar volgens mij zijn dat "extra's" en niet van groot belang..?

Gr.
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
5-10-2009 18:45
Ik heb een tweetal jaar geleden in diezelfde zaal een trouwfeest gespeeld voor ongeveer hetzelfde aantal personen. Zoals ik het nu zie, kom je qua licht zeker toe, maar inzake geluid, vrees ik ook dat je toch naar een sub-top configuratie langs beide kanten moet gaan. Dus twee toppen en twee bassen.
Is een hele mooie zaal, maar ook groot. Daarnaast nog eens 15O man van muziek voorzien... dan ga je bovenstaande zeker nodig hebben.
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
5-10-2009 18:47
Bedankt voor de snelle reactie!
Zaal is inderdaad groot, heb er alleen nog maar recepties in de kleine bezetting moeten draaien..
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 9469
5-10-2009 21:40
Hoi marijn,
niet dat ik wil beweren dat ik alle wijsheid in pacht heb,
maar ik denk wel dat ik met mijn keuzen mogelijkheden op deze pagina een vrij goede indicatie geef wat je ongeveer moet neerzetten bij welk aantal mensen.

Natuurlijk is het wel zo,
dat als de zaal erg groot is,
en je overal een mooi geluid wil hebben,
dat ik in die gevallen meestal twee extra topjes bij de kleinste installaties erbij zet.

Bijvoorbeeld deze bruiloft was in een zaal van 20x20 meter met 100 man.
Hier zet ik dan in de overliggende hoeken twee extra topjes waarvan ik apart het volume kan regelen.
als er dan een spreker wat wil zeggen dan is het overal goed verstaanbaar.
Daar achterin heb je geen bas nodig. Die heb je alleen op de dansvloer nodig bij een bruiloft.
Waarbij ik wel moet opmerken dat mijn subjes een heel mooi rendement hebben.

Ik hoop je een beetje op weg geholpen te hebben.
verder denk ik dat als jij van 2100 tot 03.00 uur staat te spelen, dat je het voor een koopje wegdoet als je maar 200 euro vraagt. Zeker gezien het late uur.
Zoals je kan zien op mijn website doe ik dat voor iets meer.......
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
6-10-2009 15:57
Het is natuurlijk wel in België en niet in Nederland. Blijkbaar verschillen de prijzen tussen beide landen een beetje. Voor een feestje van 150 man is 500 euro toch al aan de hoge kant. Voor een bruiloft is dit een normale prijs indien het geheel klopt (verzorgde opstelling, goede muziekkeuze, een beetje mixtalent en goed met de mic).
6u draaien is België ook een redelijk normale tijdsduur. Op veel feesten blijven de meeste mensen tot tot een uur of 3.

Ik ga niet zeggen dat 500 euro te duur is voor een feestje in België, maar goedkoop is het zeker ook niet. Bijkomend probleem is dat de kans groot is dat de jarige via-via bij marijn terecht is gekomen. Dan is de kans groot dat deze wel een idee van de prijs heeft.
175-200 euro vind ik dan weer aan de lage kant. Ik denk dat je makkelijk tot 300e moet kunnen gaan, want uiteindelijk neem je 4 fourbarren mee, en moet je geluid gaan bijhuren. Maar maak eerst even je rekening zodat je na alle kosten (bijhuren materiaal, transport, ...) zelf nog een mooie cent overhoudt.

Nuja, dat is mijn idee natuurlijk. En uiteindelijk ben ik ook maar iemand dat af en toe voor het plezier een feestje draait. En bij mij varieert de prijs ook telkens weer naargelang plaats, persoon, grootte, ... Het is ook een beetje regio-gebonden.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)