Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van DJ JB
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 191 bijdrage(n) van DJ JB (Pagina: 1 van 20)
Topic: Brom in de PA dankzij stagepiano/synthesizer (17-5-2010 08:06:00)Weet je dat wel heel zeker?
(Retorische vraag. Nee dus.)Topic: Schoolverlichting... (8-5-2010 21:04:00)
Een lijntrafo proberen ipv een DI?
(Geen idee hoe die Samson in elkaar steekt.)
Topic: Volume control voor actieve speakers (14-5-2010 20:41:00)(Geen idee hoe die Samson in elkaar steekt.)
Je hebt dan wel mooie KRK's straks, maar dan zit je nog met een drama-geluidskaart (die ingebouwde krengen zijn in ieder geval doorgaans om te janken).
Ik zou dan juist een deftige geluidsinterface aanschaffen. Ik denk dan aan bijv. een M-Audio Fasttrack Pro. Lexicon heeft laatst een mooi-ogende lijn desktop-interfaces uitgebracht (I-Onix) met de U22 als kleinste optie.
Topic: Audio via HDMI. (14-5-2010 20:28:00)Ik zou dan juist een deftige geluidsinterface aanschaffen. Ik denk dan aan bijv. een M-Audio Fasttrack Pro. Lexicon heeft laatst een mooi-ogende lijn desktop-interfaces uitgebracht (I-Onix) met de U22 als kleinste optie.
Ik heb ze van US Blaster. Overigens ook het enige wat ik van dat merk heb. Kan niets verkeerd mee gaan.
Kosten zullen rond een tientje per stuk liggen.
Topic: (Apres-Ski) Spellen voor show (12-5-2010 06:56:00)
Kosten zullen rond een tientje per stuk liggen.
Neem twee planken, paar leren riempjes bevestigen voor de voeten en je hebt een paar groepskies gemaakt (leuke resultaten).
Topic: Cirkel delen Truss vervoeren (10-5-2010 18:08:00)Uiteraard kan het als je creatief bent met blokjes en hondjes. Het ging erom dat iemand vrolijk beweerde dat bogen met verschillende radia naadloos in elkaar passen.
Topic: Cirkel delen Truss vervoeren (9-5-2010 21:39:00)Jeroenstap schreef:
Kan prima omdat die bogen dezelfde ronding hebben en daardoor gewoon in elkaar vallen.(Retorische vraag. Nee dus.)
Een beetje profiel wel, maar hoeveel profiel krijg je als je ziet hoeveel spots de TS van zijn budget wil halen.
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (8-5-2010 20:12:00)
Zelfs als de koelkast aanspringt, doet het licht van dezelfde groep even een dipje.
Topic: Schoolverlichting... (8-5-2010 20:10:00)In sommige profielspots zit de halogeen met z'n voetje recht naar beneden. Door de spot ondersteboven te hangen, komt het voetje bovenin en de opstijgende hitte kan de smeltveiligheid doen knappen. Daarnaast valt natuurlijk je iris er makkelijk uit.
Gewoon beugeltje naar onderen monteren en op een statief zetten, lijkt me inderdaad een veel beter idee.
Topic: Schoolverlichting... (8-5-2010 18:20:00)Gewoon beugeltje naar onderen monteren en op een statief zetten, lijkt me inderdaad een veel beter idee.
Weet je zeker dat je een volgspot wilt? Persoonlijk vind ik het zeer lelijk en staat amateuristisch. Daarnaast moet je ook een goede volgspotter hebben, want fouten vallen iedereen op!
De Showtec LED-parren zou ik niet gebruiken, tenzij er een disco-scène in voorkomt. Die crappy LED's zijn NIET geschikt voor theaterbelichting (belichting is iets wezenlijk anders dan verlichting, zoals je in je titel schreef).
Niet dat ik hier meteen al je ideeën wil afschieten, maar door je vraag hier te stellen wil je zelf ook vanaf het hobbyniveau zo ver mogelijk komen en daar probeer ik in mee te denken.
@Joep: pas op met wat je roept. Niet iedere profielspot is geschikt om ondersteboven te hangen (sterker nog: de meesten niet!)
De Showtec LED-parren zou ik niet gebruiken, tenzij er een disco-scène in voorkomt. Die crappy LED's zijn NIET geschikt voor theaterbelichting (belichting is iets wezenlijk anders dan verlichting, zoals je in je titel schreef).
Niet dat ik hier meteen al je ideeën wil afschieten, maar door je vraag hier te stellen wil je zelf ook vanaf het hobbyniveau zo ver mogelijk komen en daar probeer ik in mee te denken.

@Joep: pas op met wat je roept. Niet iedere profielspot is geschikt om ondersteboven te hangen (sterker nog: de meesten niet!)