Forum > Algemeen Forum

Meisje half blind door laserstraal op Tomorrowland

(139 reacties. Pagina 12 van 14)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
23-9-2009 11:10

Andy S&L schreef:

Ook al eens eraan gedacht dat zo'n dingen met opzet worden gedaan?
Dan helpen reclame's echt niet..
Mensen zijn zich er niet van bewust dat het een gevaarlijk ding is! Of dat omhoog schijnen al teveel risico's met zich meebrengt! Het is toch gewoon een lampje!!??
Light Image
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
23-9-2009 11:15

MusicXtra schreef:

Als je naar America gaat hebben ze zelfs nog tijd voor en vragenlijstje.
Goed controleren is echt geen probleem, daarnaast kan je ook tijdens en concert controleren.
Kom op zeg, zullen we wel ff realistisch blijven?
Zie jij jezelf al drie uur voor aanvang bij een concert aanwezig zijn? shocked 8O
Waar meld ik dat je drie uur voor die tijd aanwezig moet zijn? Juist, nergens. In dat geval moet je kijken waarop ik een reactie geef.
60.000 man pak je natuurlijk anders aan als een schiphol controle, maar dat is duidelijk lijkt mij.
Alles leuk en wel maar ik denk dat niemand erop zit te wachten om tijdens een concert door een patrouille even gefouilleerd te worden.
En ik verzeker je dat, wanneer iemand echt wil, hij een laserpen binnen krijgt, daar kun je nooit en te nimmer een 100% waterdicht systeem tegen krijgen.
Ook dat is al aangehaald, metaaldetector.
Dan moet ik je teleurstellen aangezien bij menig concert al gefouilleerd word. (vaak steekproef)
Als je er niet op zit te wachten ga je toch niet naar een concert, of ga je niet vliegen. je kan natuurlijk je ook afvragen waarom je een laserpen meeneemt.

Martin
kvm entertainment
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
23-9-2009 11:47

KVM schreef:

je kan natuurlijk je ook afvragen waarom je een laserpen meeneemt.
Precies om de redenen die Jeroen aanhaalt. "Leuk zo'n lampje!" Beetje mensen plagen door ze in de ogen te schijnen, lekker op de artiesten richten of op beeldschermen. Leuk om op te vallen tussen het volk.

Ongeveer elke keer dat ik deze zomer met een coverband in een feesttent heb gestaan waar een kermis bij was was het ook weer raak. Lekker met laserpennetjes de vriendjes of vriendinnetjes in de ogen schijnen, of de bandleden. Nu gaat het hier (mag ik toch hopen) om legale exemplaren, maar toch.
Als je er op af stapt of ze die pennetje even willen wegstoppen kijken pappie en mammie je eerst aan van "Wat moet jij nou? Mijn kind is gewoon aan het spelen." Als je ze dan uitlegt wáárom die leuke waarschuwingen op de verpakking staan dan volgt er toch vrij vaak inbeslagname van het nieuwe speelgoed door pappie of mammie of in ieder geval een waarschuwing richting kind.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
23-9-2009 11:50

René Eppink schreef:

Nu gaat het hier (mag ik toch hopen) om legale exemplaren, maar toch.
Je bedoelt 5mw en minder? Daar gaat het vrijwel nooit om!! Kijk maar op marktplaats. 30mW groen koop je voor 25 euro.....!
Light Image
TwinscanStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-12-2006
Laatste: 13-5-2013
Berichten: 144
23-9-2009 13:45

JeroenVDV schreef:

René Eppink schreef:

Nu gaat het hier (mag ik toch hopen) om legale exemplaren, maar toch.
Je bedoelt 5mw en minder? Daar gaat het vrijwel nooit om!! Kijk maar op marktplaats. 30mW groen koop je voor 25 euro.....!
Die vind je (hier) niet op de kermis. De <5mW pennetjes kom je dan weer met de hopen tegen...
Electronics run on smoke, if you let it out they stop working.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
23-9-2009 13:49

Twinscan schreef:

Die vind je (hier) niet op de kermis. De <5mW pennetjes kom je dan weer met de hopen tegen...
Het probleem is dat stapels mensen die dingen van internet halen en meenemen naar evenementen, maar ook kermissen..!
Light Image
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
23-9-2009 13:50

René Eppink schreef:

KVM schreef:

je kan natuurlijk je ook afvragen waarom je een laserpen meeneemt.
Precies om de redenen die Jeroen aanhaalt. "Leuk zo'n lampje!" Beetje mensen plagen door ze in de ogen te schijnen, lekker op de artiesten richten of op beeldschermen. Leuk om op te vallen tussen het volk.
You tube staat vol " laserpen" " troep. Ik kan mij niet voorstellen dat " men" dat niet weet.
Maargoed de denkwijze zal wel ophouden bij het ballonen " knappen".
Nu gaat het hier (mag ik toch hopen) om legale exemplaren, maar toch.
Dat denk ik niet, zie verder opmerking JeroenVDV.

Martin.
kvm entertainment
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
23-9-2009 14:00

MusicXtra schreef:

Als je naar America gaat hebben ze zelfs nog tijd voor en vragenlijstje.
Goed controleren is echt geen probleem, daarnaast kan je ook tijdens en concert controleren.
Kom op zeg, zullen we wel ff realistisch blijven?
Zie jij jezelf al drie uur voor aanvang bij een concert aanwezig zijn? shocked 8O
Die 3 uren voortijdig aanwezig zijn bestaan uit 15 minuten inchecken (waarbij het poortje een verwaarloosbare tijd van die 15 minuten inneemt) en de rest van de tijd wachten, wachten, wachten!
Alles leuk en wel maar ik denk dat niemand erop zit te wachten om tijdens een concert door een patrouille even gefouilleerd te worden.
Waarom niet? In de (2) discotheken hier in Harlingen is het een tijd lang de meest gangbare zaak van de wereld geweest (wellicht nu nog steeds).
En ik verzeker je dat, wanneer iemand echt wil, hij een laserpen binnen krijgt, daar kun je nooit en te nimmer een 100% waterdicht systeem tegen krijgen.
Maar dat is geen reden om het dan maar helemaal niet te doen. Volgens zo'n redenering kan de politie dan ook afgeschaft worden (niet elke boef wordt immers gevangen). Gerecht kan ook afgeschaft worden (niet elke boef wordt berecht). Etc. etc. etc.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
23-9-2009 16:21

JeroenVDV schreef:

René Eppink schreef:

Nu gaat het hier (mag ik toch hopen) om legale exemplaren, maar toch.
Je bedoelt 5mw en minder? Daar gaat het vrijwel nooit om!! Kijk maar op marktplaats. 30mW groen koop je voor 25 euro.....!
Op kermissen bestaat, naar mijn ervaringen, de grote meerderheid toch wel uit rode laserpennetjes met laag vermogen. Zou ook te gek voor woorden zijn als kermisexploitanten illegale laserpennen in hun prijzenkast hebben staan (bovendien willen kermisexploitanten graag prijzen die er heel imposant uit zien maar niks kosten), vandaar de 'mag ik toch hopen'. Ik heb nog maar 1 keer een groene laserpen gezien waarvan ik durf te wedden dat deze niet legaal was.
Decibel Drive-inStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2007
Laatste: 23-9-2010
Berichten: 175
23-9-2009 16:29

René Eppink schreef:

Zou ook te gek voor woorden zijn als kermisexploitanten illegale laserpennen in hun prijzenkast hebben staan.
Zou mij niet verbazen. Heb al eens een exploitant gezien die illegaal gebrande DVD'tjes als prijs weggaf. laugh :D
I have a drinking problem.... 2 hands, 1 mouth.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)