Forum > Geluid

Welke nieuwe geluidsset zou jij kiezen voor +/-7000,-

(262 reacties. Pagina 21 van 27)
Moderator(s): Dré
DjlimburgEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2008
Laatste: 20-6-2009
Berichten: 274
7-6-2009 17:56
Ik ben zelf ook in het bezit van de dap X serie en bij mij zitten de merkplaatjes nog gewoon op de kastjes.
Ik heb deze nog neit zolang en ik heb al iemand gehad die met zijn telefoon de achterkant van zijn speakers begon te verlichten (bij de speakonaansluitingen).
Toen ik vroeg wat hij aan het doen was vroeg hij me of het echt dap was want hij geloofde de merkplaatjes niet laugh :D.
Hij was zelf altijd rcf gewend maar vond dap zeker niet tegenvallen.

Natuurlijk blijft het voor iedereen zijn eigen smaak maar ik denk dat een hele boel mensen het verschil niet 1 2 3 horen als er verschillende merken naast een dap speaker staan (wel de serieuzere series dan).
wat zou een leven zijn zonder geluid
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
7-6-2009 20:01

yogo78 schreef:

Maar zijn ze dan per defenitie goed omdat er een bekend logotje op staat of omdat ze zo goed klinken of omdat de dealer zo'n geweldige aanbieding had? Dan krijg je toch weer de stelling dat over smaak te twisten valt.
Het bekende logo speelt vaak een rol.

Die bodem lijn hebben ze om de totale markt te voorzien.
En dan vooral voor die figuren die goedkoop uit willen zijn en een merknaam erop willen. sneaky :V (Die kijken totaal niet naar het prijsverschil tussen de budget lijn en de pro lijn.)
Ook een beetje de reden waarom look-a-likes zo populair zijn.

De bodem lijn van een A-merk zal je niet snel tegen komen bij de grotere verhuurders.

Martin.
kvm entertainment
)pieter(Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-12-2007
Laatste: 13-2-2020
Berichten: 247
8-6-2009 08:33
Hier is toen gekozen voor turbosound omdat de grotere set die we hadden ook van turbosound was en het wel mooi stond om hetzelfde merk door te blijven voeren in de setjes voor de budgetverhuur.
Daarenboven is er voor de impact 120 gekozen omdat het hoog in mijn oren veel aangenamer klonk door toepassing te maken van een 5" highdriver met faseplug. Ik vond dit minder schel klinken dan de impact 121 met 1" compressiedriver.
Voor de rest zou ik nu misschien ook wel naar de Ribbondriver van DAP kijken maar van deze was toen nog geen sprake.

En de prijzen van de turbosounds vielen inderdaad wel mee.

Mvg.
Pieter
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
8-6-2009 09:26

yogo78 schreef:

Die kans dat Dap dat zal doen zal zeer klein blijven, want er zijn weinig verhuur bedrijven die overstappen naar een ander merk of meteen grote hoeveelheden ervan kunnen leveren, maar je merkt wel dat er een behoorlijke verschuiving is. Want je ziet steeds meer merken zoals L'acoustics of Sound prodjects op grote dingen hangen. En chinezen hebben gewoon een handje er van om dingen te kopieren, dus er zal binnenkort echt wel een nieuw merk op de markt komen...
l'Acoustics is al jaren een A(+) merk dat overal hangt, zou niet weten waarom dat ineens "verschuiving" is?!

Een A-merk is ook een merk dat zich kenmerkt door fatsoenlijke importeurs (uitzonderingen daar gelaten), door goede service-centers (meervoud!), door technici die het merk prefereren en in hun rider opnemen, door verhuurvoorraad over de hele wereld verspreid voor makkelijke en grote-aantallen inhuur, etcetera.
Light Image
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
8-6-2009 11:55
Het is een cirkelbeweging: merk x wordt opgenomen in meer riders, verhuurbedrijven willen aan de riders voldoen, schaffen daarom merk x aan, meer mensen komen in aanraking met merk x en nemen het weer op in de riders.

De makrt wordt hier gewoon gedicteerd door de vraag. Er is vraag naar merk x, dus e verhuurbedrijven schaffen het aan. Doen ze het niet, dan hebben ze geen werk. (Zo zwart wit is het gelukkig in het echt niet helemaal...)

Uiteindelijk is het allemaal nog wel op bedrijfeconomische principes gebouwd. Wanneer je geen werk hebt om merk x mee te bekostigen moet (en kun) je het niet aanschaffen. In de onderkant van de markt zie ik wel een steeds grotere draagkracht ontstaan voor de budgetmerken. De budgetmerken worden namelijk kwalitatief steeds beter. Hierdoor wordt het gat tussen de top van de markt en de onderkant van de markt kleiner, iets waar de 'topmerken' op inspelen door ook goedkopere series op de markt te brengen.

Bij de lagere series van de a-merken speelt vooral het imago van het merk een grote rol. "Het is van merk x, dus is het beter dan DAP..."
I am a TimeDriver!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
8-6-2009 13:44

ideedeluxe schreef:

De makrt wordt hier gewoon gedicteerd door de vraag. Er is vraag naar merk x, dus e verhuurbedrijven schaffen het aan. Doen ze het niet, dan hebben ze geen werk. (Zo zwart wit is het gelukkig in het echt niet helemaal...
Zo zwart wit is het inderdaad niet, ik ken een verhuurder die om zich heen verhuurders heeft met promerk x en juist daarom heeft hij gekozen voor promerk y. Juist op die manier maak je onderscheid. (er vanuitgaande dat iedereen gelijke mixkwaliteiten heeft.)
De budgetmerken worden namelijk kwalitatief steeds beter. Hierdoor wordt het gat tussen de top van de markt en de onderkant van de markt kleiner, iets waar de 'topmerken' op inspelen door ook goedkopere series op de markt te brengen.

Topmerken brengen juist goedkopere series op de markt om de totale markt te voorzien.
Zij zien namelijk in dat budgetmerken goed scoren vanwege de prijs kwaliteit verhouding. Er zijn budgetmerken die beter scoren dan de goedkopere series van een promerk.

Martin.
kvm entertainment
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
8-6-2009 16:26

dexter schreef:

Waar draaide jij vroeger mee dan Drè?
Qua kasten inderdaad alleen eigenbouw, aangestuurd door Lab.Gruppen eindtrappen en processoren.

En vergis je niet in de kwaliteit die je met eigen ontwerpen kunt halen MITS je de materie een beetje beheerst EN niet te beroerd bent om tientallen zo niet honderen uren te tweaken om het optimale uit de, toch al erg prijzige, drivers te halen (en uiteraard te kiezen voor de juiste drivers (met bijbehorende prijs)).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
8-6-2009 19:26

KVM schreef:

Topmerken brengen juist goedkopere series op de markt om de totale markt te voorzien.
Zij zien namelijk in dat budgetmerken goed scoren vanwege de prijs kwaliteit verhouding. Er zijn budgetmerken die beter scoren dan de goedkopere series van een promerk.
Dat bedoel ik. De 'topmerken' willen ook een graantje meepikken uit de onderkant van de markt, maar hebben daarbij voordeel bij een beter merkimago. Als je iemand op de man af zou vragen, wat een beter merk is: Turbosound (uit het voorbeeld hierboven) of DAP, dan zal Turbosound het gauw winnen. Puur en alleen omdat het merk een ander imago heeft. Iemand die zich in de materie verdiept en niet riderafhankelijk is (bijvoorbeeld de professionele drive-ins) zouden er goed aan doen om niet per definitie een merk als DAP links te laten liggen. De terugverdientijd is immers een heeeeeel stuk gunstiger, waarbij het de klant worst is, welk merkje er op die zwarte kasten staat. Hoofdzaak is een net uiterlijk en een goede klank. Daar kan DAP tegenwoordig heel goed in meekomen.
I am a TimeDriver!
RemcopetersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2007
Laatste: 6-9-2012
Berichten: 232
24-6-2009 18:29
Zojuist een waslijst van een bestelling geplaatst bij dré..

het is geworden:

4x X12T
6x X18B

geprocessed door een Driverack PA van DBX.

Alles versterkt door een Crest CC2800 voor de toppen en CC5200 voor de bassen.

Alles 4 polig aangesloten, moet ik wel de X12T nog wijzigen, die is alleen op de +1 en -1 aangesloten.

Dat alles met stroomvoorzieningen, kabels, kistjes toch nog een paar tientjes onder de 7000,- zou zeggen missie geslaagd ;)

Moet alleen nog 2 maandjes wachten voordat ik er zelf mee kan spelen :(
Twintig jaar ervaring, kom daar niet mee aan, je kan het immers ook twintig jaar verkeerd hebben gedaan.
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
24-6-2009 23:10
Zeker weten dat je voor de DRPA kiest?
Er zijn nog andere alternatieven ( wellicht iets duurder )
Zonder een inschakelplop.. de wel bekende inschakelplop..
If it ain't Dutch it ain't much...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)