Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van )pieter(
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van )pieter( (Pagina: 1 van 20)
Topic: Mackie srm 450V1 of 450V3 (26-8-2015 10:02:00)
+1 voor de EON615 klinkt erg netjes en ziet er nog netjes uit (was vroeger wel even anders).
Enige echte nadeel vond ik dat deze niet echt hard gingen. Voor DJ monitor in mijn ogen dus minder bruikbaar, voor spraak en achtergrondmuziek dan weer erg goed.
Groeten
Pieter
Topic: Quadrofonie (21-1-2014 21:20:00)Enige echte nadeel vond ik dat deze niet echt hard gingen. Voor DJ monitor in mijn ogen dus minder bruikbaar, voor spraak en achtergrondmuziek dan weer erg goed.
Groeten
Pieter
Daar heb je wel weer gelijk dat de ruime spreiding de ruimtelijkheid van het geluid ten goede komt. De SRX722 heeft inderdaad voor deze toepassing maar een redelijk beperkte spreiding (75°).
Ik ga eens kijken welke zaken ik nog allemaal kan veranderen om aan de gewenste spreiding te komen. Helaas heb ik geen 8 dezelfde kleine toppen ter beschikking.
Groeten
Pieter
Topic: Quadrofonie (21-1-2014 20:39:00)Ik ga eens kijken welke zaken ik nog allemaal kan veranderen om aan de gewenste spreiding te komen. Helaas heb ik geen 8 dezelfde kleine toppen ter beschikking.
Groeten
Pieter
Achteraf gezien misschien inderdaad een redelijke achterlijke vraag van mijn kant
Bose 802's heb ik wel eens hier en daar gehoord. En daar was ik helaas nooit echt van onder de indruk.
Groeten
Pieter
Topic: Quadrofonie (21-1-2014 09:15:00)
Bose 802's heb ik wel eens hier en daar gehoord. En daar was ik helaas nooit echt van onder de indruk.
Groeten
Pieter
Beste allen,
Ik heb een klant die voor een aankomend evenement wil experimenteren met quadrofonie. M.a.w. in elke hoek van de zaal een speakerstack plaatsen.
De zaal meet 4.75 bij 15, speakerstack in elke hoek zou JBL SRX728 + JBL SRX722 worden, aangedreven door Crown Itech versterkers. Dit is zeer zeker overkill maar een beetje reserve kan natuurlijk nooit kwaad.
Nu logischerwijs zal het geluid doodvallen in het midden van de zaal (waar de geluidsgolven elkaar tegenkomen) of dat denk ik toch. Is hier rond het probleem te werken door eventuele tegenfases of andere oplossingen waar ik totaal geen weet van heb?
Bedankt bij voorbaat.
Groeten
Pieter
Topic: Showtec indigo series (26-11-2012 13:22:00)Ik heb een klant die voor een aankomend evenement wil experimenteren met quadrofonie. M.a.w. in elke hoek van de zaal een speakerstack plaatsen.
De zaal meet 4.75 bij 15, speakerstack in elke hoek zou JBL SRX728 + JBL SRX722 worden, aangedreven door Crown Itech versterkers. Dit is zeer zeker overkill maar een beetje reserve kan natuurlijk nooit kwaad.
Nu logischerwijs zal het geluid doodvallen in het midden van de zaal (waar de geluidsgolven elkaar tegenkomen) of dat denk ik toch. Is hier rond het probleem te werken door eventuele tegenfases of andere oplossingen waar ik totaal geen weet van heb?
Bedankt bij voorbaat.
Groeten
Pieter
@ Ultrasound: ik zie nu dat mijn bericht redelijk onvolledig was. Ik had namelijk de Indigo 6500 mee. Ik verwacht echter niet dat hier supergrote verschillen qua bouwkwaliteit gaan inzitten tov. de Indigo Beam.
Zoals gezegd voelde de behuizing redelijk degelijk aan, natuurlijk kan ik geloven dat een Robe wat degelijker in elkaar steekt. Maar de prijs is ook heel anders.
De 6500 heeft ook bruikbare handvatten dit in tegenstelling tot de Beam versie.
Groeten
Pieter
Topic: Showtec indigo series (21-11-2012 09:43:00)Zoals gezegd voelde de behuizing redelijk degelijk aan, natuurlijk kan ik geloven dat een Robe wat degelijker in elkaar steekt. Maar de prijs is ook heel anders.
De 6500 heeft ook bruikbare handvatten dit in tegenstelling tot de Beam versie.
Groeten
Pieter
Heb ze enkele keren ingehuurd (1x 8stuks en 1x 12stuks). Output is vergelijkbaar met een Mac250 Krypton/entour met misschien een klein voordeel voor de Indigo.
Verder redelijk tot zeer tevreden, geen foutmeldingen gehad, bewegingen zijn vlot te noemen en het gewicht van de Indigo vond ik een pluspunt.
Verder leek mij alles redelijk stevig in elkaar te zitten, maar ik heb ze natuurlijk niet elke dag mee.
Groeten
Pieter
Topic: Opstelling subwoofers om een breed plein te vullen (10-8-2012 16:18:00)Verder redelijk tot zeer tevreden, geen foutmeldingen gehad, bewegingen zijn vlot te noemen en het gewicht van de Indigo vond ik een pluspunt.
Verder leek mij alles redelijk stevig in elkaar te zitten, maar ik heb ze natuurlijk niet elke dag mee.
Groeten
Pieter
Beste Stijn,
Ik heb geen idee of het gaat werken maar is er de mogelijkheid om een centercluster te maken van de 4 subs die niet gestapeld liggen? De trap staat redelijk in de weg zeker? En dan de buitenste subs wat naar richting de uithoeken te laten uitwaaieren.
Anders even 2 stapelen aan elke zijde van de trap...
Hasselt is vlak bij de deur, ik zou met plezier komen helpen verslepen maar herexamens beslisten hier anders over.
Succes in ieder geval.
Groet
Pieter
Topic: EAW SB150 tekening (25-7-2012 16:57:00)Ik heb geen idee of het gaat werken maar is er de mogelijkheid om een centercluster te maken van de 4 subs die niet gestapeld liggen? De trap staat redelijk in de weg zeker? En dan de buitenste subs wat naar richting de uithoeken te laten uitwaaieren.
Anders even 2 stapelen aan elke zijde van de trap...
Hasselt is vlak bij de deur, ik zou met plezier komen helpen verslepen maar herexamens beslisten hier anders over.
Succes in ieder geval.
Groet
Pieter
He sis,
Ik zou er nog graag eentje ontvangen, helaas kan ik je niet rechtstreeks mailen via je profiel.
Toch niet te lang weg uit België?
Groet
Pieter
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (16-5-2012 08:50:00)Ik zou er nog graag eentje ontvangen, helaas kan ik je niet rechtstreeks mailen via je profiel.
Toch niet te lang weg uit België?
Groet
Pieter
Ah dat verklaart, 3.5MTM, ik dacht dat die kleinste uitvoeringen sowieso maar 2.8T MTM waren. Ik had er trouwens nog nooit eentje van die maat gezien met een MTM van 3.5T.
Ik rij al enkele jaren probleemloos rond in de oudere L3H2 uitvoering (2.5 TD motor) met nu 260.000 km op de teller. Rookt een beetje bij een koude start maar voor de rest geen enkele opmerking.
Rijdt nog als een tierelier en start van de eerste keer ongeacht de condities, een werkpaard. Dit in tegenstelling tot de oude Sprinter die ik ervoor had.
In ieder geval veel succes ermee, 2.8Hdi is normaal een goed motortje en was al een beproefd ontwerp in de oude reeksen voordat het in de gefacelifte versies kwam. Ik denk dat je wel goed zit!
Groeten
Pieter
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (15-5-2012 21:36:00)Ik rij al enkele jaren probleemloos rond in de oudere L3H2 uitvoering (2.5 TD motor) met nu 260.000 km op de teller. Rookt een beetje bij een koude start maar voor de rest geen enkele opmerking.
Rijdt nog als een tierelier en start van de eerste keer ongeacht de condities, een werkpaard. Dit in tegenstelling tot de oude Sprinter die ik ervoor had.
In ieder geval veel succes ermee, 2.8Hdi is normaal een goed motortje en was al een beproefd ontwerp in de oude reeksen voordat het in de gefacelifte versies kwam. Ik denk dat je wel goed zit!
Groeten
Pieter
1600 kg laadvermogen? Ik heb een L3H2 rondrijden en deze heeft maar net 1650 kg laadvermogen (versie met zware veren en 3.5T MTM)
Ik dacht altijd dat die kleintjes maar 2.8T MTM hadden wat zou willen zeggen dat je camionette slechts 1200 kg leeg weegt. Of bestaat er in die grootte een 3.3T/3.5T?
Mooie camionette trouwens, ga je plezier van hebben. Wel vind ik die aluminium omlijsting wat kitsch, net zoals de alu-velgen.
Groeten
Pieter
Ik dacht altijd dat die kleintjes maar 2.8T MTM hadden wat zou willen zeggen dat je camionette slechts 1200 kg leeg weegt. Of bestaat er in die grootte een 3.3T/3.5T?
Mooie camionette trouwens, ga je plezier van hebben. Wel vind ik die aluminium omlijsting wat kitsch, net zoals de alu-velgen.
Groeten
Pieter