Forum > Algemeen Forum

Bevindingen rookverbod in de horeca.

(209 reacties. Pagina 8 van 21)
Moderator(s): Dré
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
10-7-2008 14:22
Ja en nee wink ;) volgens mij zijn de meeste rokers zo netjes om niet te roken in restaurants, bioscopen en weet ik veel, we worden dus al enigsinds beperkt tot het roken in café's, discotheken en festivals, maargoed, die eerste twee zit er nu ook niet meer in.

Het zal zeker wennen, en onze kinderen kijken ons vast raar aan als je vertelt dat je ooit mocht roken in café'tjes...
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
10-7-2008 16:56

Mr. Edie schreef:

onze kinderen kijken ons vast raar aan als je vertelt dat je ooit mocht roken in café'tjes...
Als het zo doorgaat kijken je kinderen je uberhaupt raar aan als je vertelt dat er ooit mensen voor hun plezier aan een papiertje met shag zogen en er rook uitkwam... razz :p Niet dat ik het erg zou vinden als er helemaal niet meer gerookt zou worden hoor, ik vind het nog steeds een vieze gewoonte maar goed, iedereen zn verslaving he.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
10-7-2008 17:02
Roken is een asociale gewoonte.

Sinds het vrij algemeen geaccepteerd is dat roken asociaal is, en het vrijwel nergens meer mag behalve binnen de vier muren van mijn eigen woning (en op het werk laugh :D ), vind ik dat de niet-rokers eens moeten ophouden met zeiken.
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
10-7-2008 19:20

Sylvia schreef:

Toen ik nog in de horeca werkte deed ik iedere avond na afloop op de stoep glas, flesjes en peuken vegen (nee, drank mocht officieel niet mee naar buiten maar toch lag het er steeds weer) plus urine van de voordeur van de buren wegpoetsen. Geen idee of het verplicht was eigenlijk, lijkt me logisch van wel.
Bij ons gebeurt dit regelmatig, maar het is niet standaard.

Dit omdat er eigenlijk GEEN glas naar buiten gaat (portier's voor de deur) en urine bij de buren ook geen last van, weer hetzelfde verhaal...

Ik vind het wel jammer, want ons Cafétje ligt in een straat met aan de overkant ouderenwoningen.. en die mensen kunnen klagen..... sad :(
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
10-7-2008 22:43

LJ DaAn schreef:

ons Cafétje
Dat ga je dus krijgen: de grote rijke horecagelegenheden hebben, als de uitbater zou willen, geld en ruimte om iets te regelen voor de rokers. De kleinere café's niet.
Mogelijk gaan de "besloten" clubs nu weer als paddo's uit de grond schieten.
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
10-7-2008 23:51
Gelukkig zijn de café's waar ik kom al min of meer besloten, daar word dus ook gewoon doorgerookt... Iedereen blij happy :)
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
11-7-2008 10:34

Mr. Edie schreef:

Dan wil ik GRAAG een bewijs zien hoe slecht roken daadwerkenlijk is... (wat het vast en zeker is, maar er zijn dingen in de wereld die veel meer aandacht verdienen dan dit).
Hoeveel bewijs wil je hebben?

Zelf maakt het mij geen barst uit of er gerookt wordt of niet, heeft toch geen invloed op mij aangezien ik bijna niet in Nederland vertoef. Maarrr, ik kan mij best voorstellen dat een bepaalde groep niet-rokers erg blij is met deze verandering.

Trouwens, iemand dit bericht al gelezen? Leuke uitvinding, maar was dat er niet echt al in de vorm van ranzige geurtjes voor in de rookmachine...
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 20-4-2024
Berichten: 431
11-7-2008 11:06

deWit schreef:

Mr. Edie schreef:

Dan wil ik GRAAG een bewijs zien hoe slecht roken daadwerkenlijk is... (wat het vast en zeker is, maar er zijn dingen in de wereld die veel meer aandacht verdienen dan dit).
Hoeveel bewijs wil je hebben?

Zelf maakt het mij geen barst uit of er gerookt wordt of niet, heeft toch geen invloed op mij aangezien ik bijna niet in Nederland vertoef. Maarrr, ik kan mij best voorstellen dat een bepaalde groep niet-rokers erg blij is met deze verandering.

Trouwens, iemand dit bericht al gelezen? Leuke uitvinding, maar was dat er niet echt al in de vorm van ranzige geurtjes voor in de rookmachine...
De longen wink ;)
Fun is serious business!
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
11-7-2008 12:32

deWit schreef:

op mij aangezien ik bijna niet in Nederland vertoef. Maarrr, ik kan mij best voorstellen dat een bepaalde groep niet-rokers erg blij is met deze verandering.

Trouwens, iemand dit bericht al gelezen? Leuke uitvinding, maar was dat er niet echt al in de vorm van ranzige geurtjes voor in de rookmachine...
Hetgeen waar ik mij juist aan stoor in de horeca is die stinklucht van een sigaret. Na een bezoekje horeca mag mijn kleding meteen weer de was in. Ben juist blij dat dat niet meer zo is!
I Love House Music!
MitchelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2003
Laatste: 22-7-2010
Berichten: 186
11-7-2008 12:43
doe inderdaad dan in de rookmachines een een of ander tutty frutty geurtje.
Want zweet lucht is ook niet alles. shocked 8O
Waar een wil is, is een weg.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)