Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Viero

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Viero (Pagina: 1 van 20)

Topic: Frontlicht led (3-4-2020 12:10:00)
Ik blijf voorstander van COB ledparren voor deze toepassingen, zeker in kleine ruimtes waar er geen plek is om lampen op voldoende afstand te zetten. Met een beetje kleurmix kan je gemakkelijk een treffelijk warm-wit maken dat (naar mijn ervaring met fotografen) zeker goed is voor foto's. Zeker als je iets neemt waar wit en amber in zit, dan kan je ze nog voor andere dingen gebruiken ook.
Topic: Artnet/ dmx nodes (23-7-2018 15:33:00)

DJ Bartje schreef:

Het grootste voordeel van sACN is dat je niet met subnetten werkt.
DMX universe 1 is gewoon sACN 1. En universe 51 is ook gewoon sACN 51 (wat dan bij Art-Net subnet 3, universe 2 is)
Dus: makkelijker voor nodes in te stellen, makkelijker voor aan guest operators door te geven, ...

Nog een voordeel voor mij is dat je bij grandMA2 zowel MAnet als sACN over dezelfde poort kan jagen, waar je dus gewoon op de stage een ethernet switch legt en weer uit kunt splitten naar sACN voor je node(s) en MAnet voor bv. een NPU of VPU.
Als je Art-Net en MAnet wilt sturen vanuit een grandMA2 tafel moet je MAnet over poort 1 doen (192.168.0.x range) en Art-Net over poort 2 (2.x.x.x range) wat me dus een CAT6 naar FOH scheelt happy :)

Verder zijn sACN en Art-Net gewoon 2 protocollen die beide UDP pakketen sturen en volgens mij zelfs door dezelfde ontwikkelaars gevonden.

Enigste waar ik Art-Net wél voor gebruik is voor Art-Net inputs voor bv. resolume op de lichttafel te krijgen.
Artnet is een broadcast protocol, MA-Net en sACN zijn multicast protocollen. Broadcast stuurt alles naar overal, multicast alleen naar de toestellen die het nodig hebben. Daardoor heb je minder bandbreedte nodig en kan je de processing van je toestellen ontlasten. Bij Artnet kan je unicasten om hetzelfde te bekomen maar bij MA-net en sACN gaat dit automatisch.
Poort 1 op een MA is Multicast, poort 2 Broadcast.
Bij Artnet heb je overigens bij véél toestellen meer vertraging als sACN/MA-net daar het een broadcast protocol blijft.

Qua node is de Chauvet Net-x II een aanrader. Dmx in, 8 poorten uit, ingebouwde switch om naar een volgend toestel te gaan en een web-interface om het boeltje via de computer in te stellen.
Topic: Hulp bij juiste lichttafel (3-12-2017 04:46:00)
Kijk inderdaad naar een onpc oplossing van Avolites, Chamsys, MA, Hog... Kijk wat de meeste in de buurt hebben. Programmeer een set op de tafel daar, inladen op de pc, klaar. Als je dan eens een serieuzere show hebt kan je een tafel inhuren, omgekeerd inladen en kan je vanaf jouw eigen startshow starten.

Beter om iets meer geld te sparen en naar zo'n oplossing te kijken. Bij de meeste kan je ook nog externe tafels (zoals ik doe met mijn ELC Sidekick en ADB Cantor, maar gaat ook met een Showmaster) via dmx in koppelen om zo extra faders te hebben. Dan is je kleiner tafeltje geen weggesmeten geld
Topic: verticale rookmachine (27-10-2017 21:09:00)
Zelf heel erg tevreden van de Chauvet Geyser. Met de vloeistof die gebruikt wordt vervliegt de rook erg snel (dus iets meer CO2 effect), hebben ook leds rond de rook om die te kleuren. Betrouwbare dingen en goed van prijs happy :)
Topic: Lichttafels koppelen (15-10-2017 00:59:00)
grandMA bv heeft lokaal een dmx in, deze kan je onderandere gebruiken om met eender welke tafel faders te triggeren. Op Chamsys bv kan dit ook (maar ik geloof via artnet). Is altijd te zien wat je wilt. Deze manier is interessanter als een merger gebruiken omdat je dan 1 systeem hebt waar je op werkt en de 2e tafel dient uiteindelijk alleen maar voor het triggeren van playbacks...
Topic: Ledspot op statief (28-5-2017 22:51:00)
Als je 1 ledpar wil zetten gewoon op een microstatief schroeven. Staat super elegant, 90% van de ledparren passen op het 'ringetje' en heb je geen lomp statief in de weg staan.
Topic: Avolites Pearl tafels uitgespeeld (24-8-2016 10:56:00)

Hanzie schreef:

zitten de champsys mq40n en de MA dot.2 daar nu met hun vanaf 6000 nog het dichste bij
MQ40 kost heus geen 6000 hoor... En de dot2 ligt er ook nog wel een stukje onder :)
Topic: Avolites Pearl tafels uitgespeeld (21-8-2016 13:44:00)

Hanzie schreef:

MQ40 komt van Champsys, DOT2 zegt mij daar en tegen niets, welk merk, is dat?
Wat ik her en der al gelezen heb weet ik idd dat de champs anders werkt, maar goed als je dat weet en alles is te leren. razz :p
Echter nadeel is, is dat een champs hier nauwelijks vertegenwoordigd is.
Pearl is een andere generatie. Het programmeren de dag van vandaag gebeurt met een andere denkwijze, daar beantwoordt Titan op. De manier van werken is gelijkaardig aan Chamsys en grandMA (die de DOT2 en MA2 heeft), alleen de manier van werken is iets anders. Proberen en gratis lessen gaan volgen is de boodschap :)
Topic: DMX: na aansluiten hazer flipt één van de scans (26-10-2015 19:35:00)
Is inderdaad een veel voorkomend probleem bij Chinese toestellen... Heb al veel gemerkt dat goede kabblage (neutrik/tasker) al veel kan doen... Ook goede rookmachines gebruiken kan helpen... Bepaalde chinese toestellen 2 maanden in de rook van een HZ500 (of neefjes ervan) is dodelijk voor alles wat dmx is in die toestellen.

Enkele jaren geleden op een job 20 chinese ledwashes op een rij doorgelinkt, veel problemen. Dan per 2 toestellen op een dmx-out gestoken, probleem opgelost... Het splittertje wat Dré voorstelt zal 99% zeker je probleem oplossen en een splitter is nooit geen foute aankoop...
Topic: Chamsys (16-9-2015 20:08:00)
Zou goed kunnen... Shift-copy, shift-record, shift.......... Geen idee wat de pig button doet :D