Forum > Geluid

Technics SL-1200 Gold

(59 reacties. Pagina 1 van 6)
Moderator(s): Dré
Ger-EStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-11-2002
Laatste: 5-10-2009
Berichten: 31
24-4-2004 18:30
Zie hier de link voor het apparaat waar ik het over heb:
www.new-line.nl/v/12799

Nu heeft ieder hier z'n gedachte over, maar wat ik me vooral afvraag was het volgende:

Ik vraag me af of heel dat technics gebeuren nog wel d'r geld waard blijven.
Als je nu die super-oem bak koopt, en die wordt nogal hoog in de resultaat cyfers geprijst, moet de waarde van zo'n technics toch ook onderhand wel omlaag gaan.
Het was altyd zo dat als je een SL voor 500 eur koopt, hem over 5 jaar ook nog voor 500 eur kunt verkopen, maar blijft dat zo????
En zo'n uitgave als deze met al die poes pas, zou dat allemaal nog z'n geld waard blijven?
Zou zonden zijn, om ze aan te schaffen en gewoon nix meer voor terug te krijgen waneer je ze op wilt ruimen.
Maar langs de andere kant denk ik dat het een waarde blijft houden vanwege z'n gelimiteerde uitgave.
En daardoor misschien alleen maar in waarde STIJGT.
Maarja daar en tegen die OEM bakken weer he.....

Hoe denken jullie daar over?!
Music is the answer......
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
24-4-2004 19:07
Mja... SL met die golden edition is uitmelkertje...
En idd ik denk ook dat waarde daalt van de SL... MAAR zolang de oem bak zich nog niet bewezen heeft in huur/verhuur gebied... Blijft de SL nog wel paar jaar dominant...
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
24-4-2004 20:02
Wie de dag van vandaag nog een SL koopt (met de OEM bak als goedkoper alternatief) moet toch wel een liefhebber van dat merk zijn, dus snel weer weg doen zal er voor de persoon in kwestie niet bij zijn.

Althans dat is wat ik erover denk.
Eraser127Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-6-2003
Laatste: 29-10-2005
Berichten: 83
24-4-2004 20:08
Hhhm, ik heb een Technics boekje uit +- '99 en daar staat ook een SL1200LTD in, ook 18 karaats goud
brak plaatje:
home.uninet.ee/~tamara/turntables/sl1200ltd.gif
Heerenveen hardcore!!! Dance till ya dance till you hear the speaker blow blow
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
24-4-2004 20:11
Oem bak is ook veel aanterekelijker, de prijs is (voor mij teminste) een heel stuk beter.
De merken moeten de prijs ook laag houden, anders kunnen ze niet concureren.
Daarom ben ik ook fan van OEM en ik ga zeker 2 sinQ halen.
Maar even over die Gold, wat is de bedoeling van technics daar mee?
Denken ze soms daar de OEM bak mee te verslaan?
*Quukske*
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
24-4-2004 20:46

Patrick van Vugt schreef:

Denken ze soms daar de OEM bak mee te verslaan?
Nee dat denk ik niet. Afzet van deze special edition draaitafel zal zeker beperkt blijven.

Het is de zoveelste verjaardag van de Technics SL12x0MKII.
En daar hoort iets speciaals bij denken de mannen en vrouwen bij huize Technics.

De doelgroep zal wel kitch freaks o.i.d. zijn. Zeg nu zelf: je moet toch een beetje gek zijn om het dubbele (ongeveer) voor een op de koop toe lelijke (mijn mening, mijn mening!!) draaitafel neer te leggen.
KeitaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2003
Laatste: 27-6-2004
Berichten: 9
24-4-2004 23:42
Bij deze anniversary edition had ok wel het 78 toeren knopje moeten zitten vind ik eigenlijk, net als bij de mk4
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
24-4-2004 23:57

Snake schreef:

Wie de dag van vandaag nog een SL koopt (met de OEM bak als goedkoper alternatief) moet toch wel een liefhebber van dat merk zijn, dus snel weer weg doen zal er voor de persoon in kwestie niet bij zijn.
Misschien krijgen alle OEM bakken over 1,5 jaar wel mankementen. Hij kan nog zo goed presteren maar voor hoelang alles goed blijft werken weet niemand. Aan een lager of een printplaat kan je niet zien hoe lang ze probleemloos blijven werken. De MDR-v700 had de eerste jaren ook het "Dre's choise" label en het is ook echt een goede koptelefoon alleen is er nu wat meer bekend over de duurzaamheid.

Het is maar een optie, misschien gaat hij wel veel langer mee dan een SL. Het blijft dus een zeker risico als je voor de OEM gaat en wel het geld hebt om technics te kopen.

Technics heeft de afgelopen 30/40 jaar heeel veel platenspelers gemaakt. In die tijd hebben ze alle ontwerp foutjes kunnen verbeteren. De OEM bak wordt gemaakt door een onbekend bedrijf met weinig (onbekende hoeveelheid) ervaring. Ze zetten zelfs hun eigen naam er niet op. Het kan natuurlijk ook een samenwerking zijn van alle andere merken in een poging Technics van de troon te stoten. Maargoed een herziene versie is er nog niet en het lijkt me gewoon onwaarschijnlijk dat ze in 1x een product maken dat beter is dan een product dat voortkomt uit 20 jaar verbeteren.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
25-4-2004 11:57

Frisbee schreef:

Technics heeft de afgelopen 30/40 jaar heeel veel platenspelers gemaakt. In die tijd hebben ze alle ontwerp foutjes kunnen verbeteren. De OEM bak wordt gemaakt door een onbekend bedrijf met weinig (onbekende hoeveelheid) ervaring. Ze zetten zelfs hun eigen naam er niet op. Het kan natuurlijk ook een samenwerking zijn van alle andere merken in een poging Technics van de troon te stoten. Maargoed een herziene versie is er nog niet en het lijkt me gewoon onwaarschijnlijk dat ze in 1x een product maken dat beter is dan een product dat voortkomt uit 20 jaar verbeteren.
Technics heeft in 25 jaar tijd helemaal niets veranderd. Nee das lekker innovatief.
En zit er in de M5G niet een mega ontwerp fout? Juist een arm die gelockt word door een skip resist syteem wat kant nog wal raakt. Nee wat dat betreft hebben ze wel heeeeeeeeeeel wat verbeterd aan de SL. (hij is er alleen maar beroerder op geworden als je naar de M5G kijkt!!!!! )
Wat heeft Technics de afgelopen 25 jaar veranderd aan de sl? Helemaal niets noemenswaardigs.

En waarom kan een onbekend bedrijf geen goed product op de markt zetten? En Technics heeft de afgelopen 20 jaar helemaal niets verbeterd aan zijn draaitafel. En dat terwijl hun 20 jaar hebben gehad om door te ontwikkelen maar dat toevallig ff zijn vergeten omdat zakken vullen met de SL gewoon kon. Een ander was er tenslotte niet die een concurerend product maakte.

Vergeet ook ff niet dat we nu 20 jaar verder zijn en dat het voor een onbekende fabrikant alleen maar makkelijker is geworden. Ten eerste hebben we tegenwoordig computers die je dingen kunt laten berekenen/doormeten/testen/ontwerpen en ze hebben daar op de ontwerp afdeling ook wel alle missers van andere bedrijven in hun hoofd.

Oftewel dat Technics 20 jaar verbeterd heeft is gelul. Ze hebben 20 jaar hun zakken gevuld en staan nu mooi te kakken omdat ze zelf geen fatsoenlijke draaitafel meer kunnen ontwerpen op een geheel nieuwe basis (anders was dat al wel gedaan en de M5G is het perfecte voorbeeld dat zelfs een SL1200 door ontwikkelen erg moeilijk blijft voor ze).

En dat een onbekende fabrikant niet in 1 keer wat goed kan doen? Toevallig het merk magnedine vergeten met de MAG serie? Of een heel mooi OEM voorbeeld -> De Q30, wie zegt dat het de fabrikant die hem echt maakt niet z'n eerste draaitafel ontwerp was. Dat een ontwerper er zijn naam er dus niet op zet zegt geen ene hol. Tis namelijk makkelijker zakken vullen als je hem aan 10 bedrijven verkoopt dan aan 1

Zo zijn er dus wel een hele hoop voorbeelden en vind ik eerlijk gezegd jouw verhaal een beetje een uit de lucht gegrepen verhaal wat echt nergens op slaat.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
25-4-2004 11:59

Frisbee schreef:

De OEM bak wordt gemaakt door een onbekend bedrijf met weinig (onbekende hoeveelheid) ervaring.
Das helemaal een lul verhaal want zonder de know-how had deze draaitafel nooit zo gebouwd kunnen worden maar was je op een flater als de TTX uitgekomen.

Ik vraag me af of je 1) verstand van jetgeen hebt waar over je praat 2) Ooit wel is een SL en een OEM bak van binnen hebt gezien en weet hoe een draaitafel in elkaar hoort te zitten.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)