Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Masterboy
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 167 bijdrage(n) van Masterboy (Pagina: 1 van 17)
Topic: pioneer cdj 2000 (22-10-2016 11:02:00)
Dat werkt volgens mij helemaal niet.
Topic: Rodec Progressive Series (23-12-2014 13:45:00)Ik heb enkele jaren een Rodec MX-3000 van de progressive reeks gehad.
Zelf heb ik er geen problemen mee gehad en het geluid is echt wel hoorbaar mooier dan de eerder MKIII reeks.
In deze progressive reeks is Rodec ook overgestapt op SMD techniek, voordien in de eerdere reeksen werd alles nog gewoon met de hand gesoldeerd.(weet niet of dat echt waar is).
Ook werken de kanaalfaders nu VCA gestuurd, dus geen last meer van krakende faders.
Natuurlijk als de fader echt slijt dan kunnen er onderbrekingen in de muziek optreden tijdens het schuiven pv kraken.
Ik weet wel dat er in het begin van de progressive reeks een probleem was dat de mixer in een klein percentage mixers plots uit zichzelf kon resetten door een slecht contact in de connectoren tussen de voedingsprint en de rest.
Rodec heeft daarvoor een pdf bestand online gezet hoe je dit (mits jezelf wat van electronica kent) zelf kunt oplossen.
Ze herstellen dit probleem ook gratis bij Rodec zelf.
Daarna (vanaf bepaalde serienummer) is het probleem door Rodec zelf al verholpen in de nieuwe mixers.
Maar ik heb het zelf nooit voorgehad met mijn mixer.
Topic: Pioneer PLX-1000 Draaitafel (4-9-2014 08:30:00)Zelf heb ik er geen problemen mee gehad en het geluid is echt wel hoorbaar mooier dan de eerder MKIII reeks.
In deze progressive reeks is Rodec ook overgestapt op SMD techniek, voordien in de eerdere reeksen werd alles nog gewoon met de hand gesoldeerd.(weet niet of dat echt waar is).
Ook werken de kanaalfaders nu VCA gestuurd, dus geen last meer van krakende faders.
Natuurlijk als de fader echt slijt dan kunnen er onderbrekingen in de muziek optreden tijdens het schuiven pv kraken.
Ik weet wel dat er in het begin van de progressive reeks een probleem was dat de mixer in een klein percentage mixers plots uit zichzelf kon resetten door een slecht contact in de connectoren tussen de voedingsprint en de rest.
Rodec heeft daarvoor een pdf bestand online gezet hoe je dit (mits jezelf wat van electronica kent) zelf kunt oplossen.
Ze herstellen dit probleem ook gratis bij Rodec zelf.
Daarna (vanaf bepaalde serienummer) is het probleem door Rodec zelf al verholpen in de nieuwe mixers.
Maar ik heb het zelf nooit voorgehad met mijn mixer.
Zitten wel erg veel koelvinnetjes in de pioneer t.o.v. de technics.
Topic: Pioneer PLX-1000 Draaitafel (17-7-2014 11:56:00)Ik ben benieuwd of hij zo stevig zal aanvoelen als een SL-1200.
Want als pioneer alles zo plastic achtig heeft gemaakt als bij de cdj players, dan vrees ik voor de stevigheid van deze nieuw draaitafel.
Topic: Pioneer CDJ-2000nexus (2-5-2013 11:30:00)Want als pioneer alles zo plastic achtig heeft gemaakt als bij de cdj players, dan vrees ik voor de stevigheid van deze nieuw draaitafel.
Bedankt Dre voor de informatie.
Topic: Pioneer CDJ-2000nexus (1-5-2013 13:09:00)Ik merk op dat 1 van mijn spelers een echt luid brommend geluid maakt wanneer ik een cd afspeel.
De cd speelt perfect af, maar ik maak me toch zorgen om dat luide geluid van het loopwerk, want de andere speler heeft dit niet.
Het eigenaardige is dat ik het alleen heb met originele cd's en dus niet met gekopieerde cd's.
met gekopieerde cd's is het loopwerk wel heel rustig.
Heb ik nu telkens pech met de aankoop, want ik heb al een speler moeten omruilen waarvan de jog display niet werkte en nu merk ik dit probleem weer op.
Gelukkig gebruik ik niet vaak cd's meer, maar het zit me toch dwars dat zo een dure speler niet werkt zoals het hoort.
En als ik hem laat opsturen naar pioneer, dan ben ik hem weer enkele weken kwijt en misschien zeggen ze dan dat er niks mis is, want de cd springt niet over.
Topic: Pioneer DJM-750 Topic (9-4-2013 19:37:00)De cd speelt perfect af, maar ik maak me toch zorgen om dat luide geluid van het loopwerk, want de andere speler heeft dit niet.
Het eigenaardige is dat ik het alleen heb met originele cd's en dus niet met gekopieerde cd's.
met gekopieerde cd's is het loopwerk wel heel rustig.
Heb ik nu telkens pech met de aankoop, want ik heb al een speler moeten omruilen waarvan de jog display niet werkte en nu merk ik dit probleem weer op.
Gelukkig gebruik ik niet vaak cd's meer, maar het zit me toch dwars dat zo een dure speler niet werkt zoals het hoort.
En als ik hem laat opsturen naar pioneer, dan ben ik hem weer enkele weken kwijt en misschien zeggen ze dan dat er niks mis is, want de cd springt niet over.
Wat me opvalt is dat deze het color effect "jet" heeft en ook het beat effect Flanger.
Bij de DJM-2000 en DJM-2000 Nexus hadden ze het beateffect Flanger weggelaten omdat er al een inst fx "jet" aanwezig was.
En nu op deze goedkopere djm-750 staan wel beide effecten.
Topic: Pioneer CDJ-2000nexus (25-2-2013 18:46:00)Bij de DJM-2000 en DJM-2000 Nexus hadden ze het beateffect Flanger weggelaten omdat er al een inst fx "jet" aanwezig was.
En nu op deze goedkopere djm-750 staan wel beide effecten.
Nee, firewall staat gewoon uit en ook draai ik geen virusscanner op die laptop.
En het heeft trouwens altijd goed gewerkt met deze laptop met de cdj-2000 mk1.
Ik heb nu eens getest met rekordbox 2.0.3 en dan lukt het ook niet meer om tracks naar mijn cdj-2000 mk1 te sturen.
Wanner ik dan een lagere versie (1.5) van rekordbox installeer dan lukt het wel weer terug.
Op het amerikaans forum zijn er vele meldingen van dit probleem en iemand heeft ondekt dat het met pc's of laptops met een realtek netwerkaansluiting heeft te maken in samenhang met een bepaalde rekordbox versie, waarschijnlijk al vanaf versie 2.0.
Topic: Pioneer CDJ-2000nexus (25-2-2013 08:43:00)En het heeft trouwens altijd goed gewerkt met deze laptop met de cdj-2000 mk1.
Ik heb nu eens getest met rekordbox 2.0.3 en dan lukt het ook niet meer om tracks naar mijn cdj-2000 mk1 te sturen.
Wanner ik dan een lagere versie (1.5) van rekordbox installeer dan lukt het wel weer terug.
Op het amerikaans forum zijn er vele meldingen van dit probleem en iemand heeft ondekt dat het met pc's of laptops met een realtek netwerkaansluiting heeft te maken in samenhang met een bepaalde rekordbox versie, waarschijnlijk al vanaf versie 2.0.
Weeral een probleem pndervonden met mijn CDJ-2000 Nexus spelers.
Ik wil mijn CDj-2000 Nexus spelers samen met rekordbox gebruiken, zodat ik dus vanaf de laptop rechtstreeks tracks stuur naar de CDJ's.
Dat deed ik trouwens ook altijd zo met mijn CDJ-2000 MK1's en heb in 2,5 jaar tijd nooit problemen gehad.
Nu installeer ik de laatste rekordbox versie (2.0.3) en het lukt me dus niet om tracks naar de CDJ's te sturen.
Volgens een amerikaans forum blijk nu dat wanneer in de laptop of pc een Realtek netwerkinterface zit, dat je dan dit probleem hebt met de laatste versies van rekordbox.
Ze raden nu aan om een usb-netwerkadapter te gebruiken en dan zou het wel terug werken.
Tot die tijd is het afwachten tot Pioneer een update voor rekordbox uitbrengt.
Ik heb als test eens rekordbox op mijn PC geinstalleerd en dan die netwerkaansluiting gebruikt (dit is geen realtek) en dan werkt het dus wel om tracks naar mijn Nexus spelers te sturen.
Topic: Pioneer CDJ-2000nexus (20-2-2013 21:35:00)Ik wil mijn CDj-2000 Nexus spelers samen met rekordbox gebruiken, zodat ik dus vanaf de laptop rechtstreeks tracks stuur naar de CDJ's.
Dat deed ik trouwens ook altijd zo met mijn CDJ-2000 MK1's en heb in 2,5 jaar tijd nooit problemen gehad.
Nu installeer ik de laatste rekordbox versie (2.0.3) en het lukt me dus niet om tracks naar de CDJ's te sturen.
Volgens een amerikaans forum blijk nu dat wanneer in de laptop of pc een Realtek netwerkinterface zit, dat je dan dit probleem hebt met de laatste versies van rekordbox.
Ze raden nu aan om een usb-netwerkadapter te gebruiken en dan zou het wel terug werken.
Tot die tijd is het afwachten tot Pioneer een update voor rekordbox uitbrengt.
Ik heb als test eens rekordbox op mijn PC geinstalleerd en dan die netwerkaansluiting gebruikt (dit is geen realtek) en dan werkt het dus wel om tracks naar mijn Nexus spelers te sturen.
Vandaag 2 nieuwe cdj-2000 nexus gekocht in belgie (ik woon in belgie).
Met 1 ervan al problemen. De display van het jogwiel werkt niet en ook de 4 witte leds op de jog werken niet.
Verder werkt de jog wel normaal.
Misschien een kabeltje los van de verlichting en display van het jogwiel?
Morgen weer maar terug naar de winkel.
Update: Vandaag terug naar de winkel geweest.
Ze hebben de CDJ even geopend en gekeken of er geen flatkabeltje los was aan de jog.
Maar de kabeltjes zaten allemaal vast, nu gaan ze het toestel terugsturen naar Pioneer.
Ik heb ondertussen een ander toestel gekregen die wel werkt :-)
Met 1 ervan al problemen. De display van het jogwiel werkt niet en ook de 4 witte leds op de jog werken niet.
Verder werkt de jog wel normaal.
Misschien een kabeltje los van de verlichting en display van het jogwiel?
Morgen weer maar terug naar de winkel.
Update: Vandaag terug naar de winkel geweest.
Ze hebben de CDJ even geopend en gekeken of er geen flatkabeltje los was aan de jog.
Maar de kabeltjes zaten allemaal vast, nu gaan ze het toestel terugsturen naar Pioneer.
Ik heb ondertussen een ander toestel gekregen die wel werkt :-)