Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Snake

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Snake (Pagina: 1 van 20)

Topic: Wie is jouw favoriete DJ? (17-9-2006 19:50:00)
House: Todd Terry en Dj Sneak (Carlos Sosa)
Drum'n'Bass: Andy C en John B
Hiphop: Grandmaster Flash
Topic: Wat te doen met een budget van 5500 euro (muziek productie) (14-9-2006 08:14:00)

DJ Tim schreef:

Ik heb geen afkeer van presets? In bovenstaande post geef ik juist aan presets te gebruiken. Ik heb er echter wel respect voor als mensen vanaf 0 hun eigen sound kunnen maken.
Dat zeg ik ook helemaal niet. Ik zeg gewoon dat ik niet begrijp dat sommige mensen een afkeer van presets hebben. Dit was helemaal niet bedoeld als een soort van aanval tegen jou, integendeel.

happy :)
Topic: Wat te doen met een budget van 5500 euro (muziek productie) (13-9-2006 09:39:00)
Waarom per sé zelf een sound vanaf nul maken als een preset je noden invult? Ik snap die afkeer van presets die veel mensen hebben niet. Je moet toch ook het warm water niet opnieuw gaan uitvinden.
Topic: Wat te doen met een budget van 5500 euro (muziek productie) (9-9-2006 16:53:00)
Ach, je bedoelt gewoon dat de presets geschikt zijn voor trance. Maakt niet uit welke synth je hebt, je kunt ze haast allemaal voor trance gebruiken.
Topic: Wat te doen met een budget van 5500 euro (muziek productie) (9-9-2006 09:00:00)
Ik zou het heel dom vinden om alles in één keer te kopen. Je gaat je dat achteraf beklagen omdat je momenteel weinig ervaring en kennis hebt in het kiezen van het juiste materiaal (mocht je dat wel hebben, dan zou je je vraag hier niet stellen), en dan wil je iets anders en moet je spullen gaan verkopen met flink wat verlies (zo'n 1/3 van de nieuwprijs).

Ik zou je een tweedehands Virus KB aanraden; deze synth is naast een zeer fijne synthesizer (echt een blijvertje!) ook een mooie midi controller waarmee je andere zaken kunt aansturen. Deze synthesizer kun je overigens echt overal voor gebruiken. Daarenboven heeft hij een heel dikke sound en een fantastische user interface. Ik kan het weten want ik heb de Virus Indigo (is een kleinere versie van de KB). Voor de prijs hoef je het ook al niet te laten; als je goed zoekt moet je een mooi exemplaar (KB) op de kop kunnen tikken voor zo'n 650 à 700 euro. Ik zou niet meteen voor een VirusTi gaan, aangezien die echt vele malen duurder is en in principe is het nog steeds dezelfde Virus is zoals de B of de C. Het is een geil toestel inderdaad maar denk ook maar aan je portomonnee; je zult nog ander materiaal nodig hebben waar je niet aan denkt.

Verder zou ik je vraag ook op het synthforum stellen; daar zitten heel veel mensen met kennis van zaken. Succes!

PS. Er bestaat trouwens ook een Virus plugin, maar voor zover ik weet is die niet echt goedkoop (rond de 500 euro) - of was dat voor de powercore versie?... Wel ik moet zeggen van software ken ik weinig, ik ben meer de man van de hardware; ikzelf gebruik bvb mijn computer niet om muziek te maken.
Topic: hiphop produceren. (9-6-2006 22:51:00)

apollo440 schreef:

Dus je kunt gewoon ook zelf beats opnemen en die normale beats vervangen door je eigen gemaakte stukjes? en dan een beetje jammen?
Da's het idee. Je kunt daarnaast ook een midi toetsenbord of een andere midi bron aansluiten en midi opnemen (en weer afspelen natuurlijk), dus synths aansturen en zo. Je kunt natuurlijk ook live je beats inspelen op de pads, met je vingers dus.
Topic: PC Systeem voor produceren (9-6-2006 21:08:00)

GoTMoRe schreef:

en hoewink ;) Bagger dus..Heb ik s meegemaakt met win 98 op een apple, was hopeloos..
Da's met virtual pc, werkt inderdaad zeer traag (ook op mijn Powerbook G4 1,5GHz) De nieuwe Macs met Intel processor kunnen echter Windows native draaien, dus niet via een emulator. Dit werkt vanzelfsprekend veel vlotter.
Topic: hiphop produceren. (9-6-2006 20:34:00)
Hiphop beats maken, je hebt twee dingen nodig. Een MPC (Music Production Station), van Akai. Welk model juist speelt niet zoveel rol. Daarnaast een platendraaier en wat vinyl om samples van te nemen. CD of mp3 kan natuurlijk ook, maar dan loop je een stuk meer kans dat iemand je al voor geweest is met een bepaalde sample.

Succes!

Hier een voorbeeldje, van wat ik een tijdje geleden op een ochtend gemaakt heb. Hier hoor je wel geen samples, behalve die van de drums. Ik gebruik een MPC2000XL. "Arrangement" is live gedaan, een MPC is daar ideaal voor, hoewel je ook alles lineair kunt doen zoals in Cubase of een ander programma.
Topic: Eigen muziek maken: HipHop, Techno/House (24-3-2006 15:45:00)

Dj Shuffle schreef:

Ik wil zelf ook zulke muziek gaan maken, maar ik heb bijna geen geld voor een (midi)keyboard. Maar er zullen vast wel programma's zijn waarbij je niet zo een keyboard nodig hebt. Wat is een vergelijkbaar programma als Reason, maar waarbij je geen keyboad nodig hebt? Is dit überhaupt mogelijk?

Bij voorbaat dank,
Dj Shuffle
Je kan Reason of om het even welk ander programma gebruiken zonder keyboard hoor. Dit kun je doen als je bv. alleen met loops en drums werkt. Dat MIDI keyboard heb je alleen nodig als je een synthlijn of baslijn met Reason's synthesizers of sampler wilt inspelen.
Topic: Eigen muziek maken: HipHop, Techno/House (18-3-2006 16:30:00)
O ja en als je toch voor een computerprogramma kiest dan lijkt Reason me de beste keus, daar zit gewoon alles in wat je nodig hebt (behalve dan een keyboard om je noten in te spelen natuurlijk), zelfs mastering tools. Ik vind dat echt een zeer goed programma. De laatste versie is trouwens 3.0 en niet 2.0.

Cubase SX kost 700 euro en zit stampvol features die je als beginner echt nooit gaat gebruiken (5.1 bv.) dus zou het maar onnozel zijn om daar in te investeren.

Aan programma's als Music Maker van Magix moet je inderdaad niet gaan denken, daar kun je niet serieus muziek mee maken.