Forum > Newbie Forum

hiphop produceren.

(12 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Real estateStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-10-2005
Laatste: 29-10-2005
Berichten: 1
29-10-2005 14:03
yo alle peepz,
ik ben nu al 3 of 4 jaar aan het kloten met fruity loops , maar ik wil nu dus ook met een egte gear beats maken , maar , want zijn de benodigheden , weet er niet egt gek veel van af , maar , als iemand ,een mooi lijstje voor me kan maken , ofzo , van de benodighede en prijs dan ben ik alweer een stap verder, thnx, p'c
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
29-10-2005 14:40
Welkom op het forum.
yo alle peepz,
ik ben nu al 3 of 4 jaar aan het kloten met fruity loops , maar ik wil nu dus ook met een egte gear beats maken , maar , want zijn de benodigheden , weet er niet egt gek veel van af , maar , als iemand ,een mooi lijstje voor me kan maken , ofzo , van de benodighede en prijs dan ben ik alweer een stap verder, thnx, p'c
Ik denk dat je hier aan het juiste adress bent, maar dan moeten we wel je post kunnen lezen. Vertaal hem even naar ABN, en dan helpen we je graag verder!!!
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
Me_myself_and_iStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-8-2004
Laatste: 12-2-2009
Berichten: 175
29-10-2005 15:16
Voor de nederlanders onder ons wink ;)

Real estate schreef:

Hallo geachte lezers.
ik ben nu zo'n 3 á 4 jaar bezig met het experimenteren met fruity loops.
Ik wil nu dus met ('echte') dj-gear muziek gaan produceren.
wat is hiervoor benodigd.
Daar weet ik niet zoveel vanaf, daarom hoopte ik dat iemand mij hier wat over kon vertellen.
een kostenplaatje hiervan is natuurlijk zeer welkom
bijvoorbaad dank.
Real estate, zou ik jouw kunnen verwijzen naar het zoekgedeelte van het forum?

De vragen die jij stelt zijn al vaker ter spraken gekomen op dit forum.
Het lezen van die topics zal jou alvast op weg helpen.
Als je wat gerichtere vragen zou kunnen stellen dan zouden we je makkelijker kunnen helpen.

denk bijv aan:
wat voor ervaring heb je al?
cd's of vinyl?
budget?
wil je echt produceren of draaien?

Maar bij het zelf produceren van muziek is de computer toch zeker wel handig.
Denk hierbij aan programma's als reason.
(op https://www.propellerheads.se kan je een demo (gratis) downloaden)
De handleiding lezen is zeker ook aan te raden.

Kijk ook even op https://www.i-dance.nl/
wat is zwaarder? een kilo lood of een kilo veren? een kilo lood natuurlijk ;)
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
31-10-2005 19:20

me_myself_and_i schreef:

Voor de nederlanders onder ons wink ;)

Real estate schreef:

Ik wil nu dus met ('echte') dj-gear muziek gaan produceren.

bijvoorbaad dank.
Ik wil ook wel muziek met dj gear producen laugh :Dlaugh :D

Bij voorbaat dank.wink ;)
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
Apollo440Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2006
Laatste: 1-8-2006
Berichten: 27
8-6-2006 18:51
Ik ben hier nieuw, heb al een beetje rondgekeken maar heb nog geen echte antwoorden op m'n vragen gevonden. Kan zijn dat ik er naast kijk.... Ik dacht dat ik beter hier verder kon gaan.

Ik wil al een tijdje HipHop scratchen maar weet niet welke tafels en mengpanelen ik het beste kan kopen voor een nOOb scratcher. Ik zag al mooie setjes voor de beginner maar weet niet of dit voor mijn doel geschikt is. En er staat ook bij: (zonder flauwekul waar je niks mee kunt; gewoon het hoognodige).
Kijk ik wil nu niet meteen met geld smijten maar het hoeft ook geen A(ldi) kwaliteit te zijn. Ik dacht zo rond de 600 a 800 euro uit te geven. Alleen aan de tafels en mengpaneel samen inc. Verdere benodigdheden. Ik weet niet of ik hier een goede start mee kan maken?...
GeitEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 257
8-6-2006 18:54
een weetje

dré heeft speciaale sets samengesteld in de webshop.(daar is de link dus van)razz :p
Apollo440Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2006
Laatste: 1-8-2006
Berichten: 27
8-6-2006 19:07
Ja haha heb ik al gezien maar kan je mijn vragen ook beantwoorden?
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
9-6-2006 20:34
Hiphop beats maken, je hebt twee dingen nodig. Een MPC (Music Production Station), van Akai. Welk model juist speelt niet zoveel rol. Daarnaast een platendraaier en wat vinyl om samples van te nemen. CD of mp3 kan natuurlijk ook, maar dan loop je een stuk meer kans dat iemand je al voor geweest is met een bepaalde sample.

Succes!

Hier een voorbeeldje, van wat ik een tijdje geleden op een ochtend gemaakt heb. Hier hoor je wel geen samples, behalve die van de drums. Ik gebruik een MPC2000XL. "Arrangement" is live gedaan, een MPC is daar ideaal voor, hoewel je ook alles lineair kunt doen zoals in Cubase of een ander programma.
Apollo440Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2006
Laatste: 1-8-2006
Berichten: 27
9-6-2006 22:44
1 x bewerkt. Laatst door Apollo440 op 9-6-2006 22:51
Dus je kunt gewoon ook zelf beats opnemen en die normale beats vervangen door je eigen gemaakte stukjes? en dan een beetje jammen?

Heb het wel eens bij een clip van linkin park gezien dat die DJ op zo'n ding zat te rammen maar wist helemaal niet hoe dat werkte

maar volgensmij zijn die dingen iets aan de prijzige kant....
GeitEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 257
9-6-2006 22:50
was bij numb/encore - was een electronisch drumstel uit mijn hoofd.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)