Forum > PC related Forum

Wat te doen met een budget van 5500 euro (muziek productie)

(36 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
7-9-2006 21:27
Check eens de demo van deze synth (bijzonder geschikt voor het maken van trance) https://www.refx.net/?page=!_Vanguard verder zou ik je eerst eens verdiepen in de software die er te krijgen is. Als je met fruity loops wil gaan produceren kun je bijvoorbeeld beter niet aan een mac denken. Logic daarentegen weer wel (dat is er alleen voor Mac).

Gevoelsmatig zeg ik ook Ableton met een paar leuke softsynths erbij. Ableton ondersteunt ook VST. Midi keyboards en controllers volop en voor leuke prijzen. Maak je eerst eens druk over de software, daarna de hardware. Mount heeft wat dat betreft gelijk, Ableton is goedkoper en een stukje veelzijdiger dan de meeste applicaties voor producen.

Ga daarna eens kijken of je een laptop wil of een gewone pc. Ik zou zelf eerder geneigd zijn een Mac Pro of een PC aan te schaffen, meer mogelijkheden qua uitbreiding en goedkoper. En zelf denk ik eerder een pc, dan weet je doorgaans zeker dat bijna alle hardware er probleemloos mee samenwerkt. Qua goeie geluidskaarten kun je bijvoorbeeld denken aan Motu.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
7-9-2006 22:10

Nicholas_Brave schreef:

Momenteel lijkt me de Access Virus erg interessant. Zijn deze geluiden uit dit apparaat ook als softsynth verkrijgbaar en is dit dan aan te sturen via mijn Korg?? Of zeg ik nu iets heel raars.......
Op zich niet zo raar, via midi zou een softsynth aan te sturen zijn. De vraag is alleen of het gewenste model te koop is als softsynth, en zo ja of het handig is dat het dan op de computer staat waarmee je ook wil produceren.

In dat geval zou ik de Access Virus rackversie gaan beluisteren. (die is een stuk voordeliger dan de toetsenversie)
Die unit is misschien via midi aan te sturen met je Korg.
Let wel op, sommige rackversies kunnen beperkingen hebben!

Anders deze vraag ook even stellen op het synth forum, daar zitten immers vele synth gebruikers en die kunnen je meer vertellen dan ik. (misschien zijn de geluiden te samplen met de Korg)

Martin.
kvm entertainment
DanielVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2004
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 384
7-9-2006 22:37
De Virus TI Desktop is zeker een toppertje voor het produceren van trance! Deze module is via midi aan te sturen of is bijvoorbeeld in Logic als softsynth te gebruiken via de USB poort. Zeer mooi spul, wel erg aan de prijs.

Groeten Daniël.
MountStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-7-2006
Laatste: 23-9-2006
Berichten: 59
7-9-2006 22:59
Volgens mij is de Virus overal wel voor geschikt ;)
Absoluut NIET alle namen hierboven maken gebruik van Ableton voor hun producties. Onder andere Armin van Buuren wordt overal en nergens als "groot voorbeeld" genoemd, hij gebruikt het slechts voor het een elkaar mixen van de plaatjes voor ASOT/ASOT-CD's en het eventueel maken van iets andere edits van bestaande muziek.
In verschillende interviews heb ik gelezen dat hij steeds meer met ableton doet.
Daarbij staat het ook op z'n eigen site. Dat iemand als armin ernaast nog andere software gebruikt is opzich niet zo gek.. z'n budget laat dat ook toe wink ;)
Never trust a computer you can't throw out a window.
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
9-9-2006 09:00
Ik zou het heel dom vinden om alles in één keer te kopen. Je gaat je dat achteraf beklagen omdat je momenteel weinig ervaring en kennis hebt in het kiezen van het juiste materiaal (mocht je dat wel hebben, dan zou je je vraag hier niet stellen), en dan wil je iets anders en moet je spullen gaan verkopen met flink wat verlies (zo'n 1/3 van de nieuwprijs).

Ik zou je een tweedehands Virus KB aanraden; deze synth is naast een zeer fijne synthesizer (echt een blijvertje!) ook een mooie midi controller waarmee je andere zaken kunt aansturen. Deze synthesizer kun je overigens echt overal voor gebruiken. Daarenboven heeft hij een heel dikke sound en een fantastische user interface. Ik kan het weten want ik heb de Virus Indigo (is een kleinere versie van de KB). Voor de prijs hoef je het ook al niet te laten; als je goed zoekt moet je een mooi exemplaar (KB) op de kop kunnen tikken voor zo'n 650 à 700 euro. Ik zou niet meteen voor een VirusTi gaan, aangezien die echt vele malen duurder is en in principe is het nog steeds dezelfde Virus is zoals de B of de C. Het is een geil toestel inderdaad maar denk ook maar aan je portomonnee; je zult nog ander materiaal nodig hebben waar je niet aan denkt.

Verder zou ik je vraag ook op het synthforum stellen; daar zitten heel veel mensen met kennis van zaken. Succes!

PS. Er bestaat trouwens ook een Virus plugin, maar voor zover ik weet is die niet echt goedkoop (rond de 500 euro) - of was dat voor de powercore versie?... Wel ik moet zeggen van software ken ik weinig, ik ben meer de man van de hardware; ikzelf gebruik bvb mijn computer niet om muziek te maken.
Dj xciterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-10-2005
Laatste: 24-10-2013
Berichten: 70
9-9-2006 10:35
Als monitoren kan je ook kijken naar KRK's

Met Vriendelijke Groet,

Dj Xciter
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
9-9-2006 14:22
Jongens, nogmaals, bovengenoemde link naar die synth... als je echt trance wil maken is de vanguard echt een super optie!
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
9-9-2006 16:53
Ach, je bedoelt gewoon dat de presets geschikt zijn voor trance. Maakt niet uit welke synth je hebt, je kunt ze haast allemaal voor trance gebruiken.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
10-9-2006 09:34
Ja, dat bedoel ik. In principe kun je inderdaad met iedere synth uit de voeten. Maar ik ben met de presets van de vanguard en de instellingen erg blij. Het is alles wat ik zocht.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
10-9-2006 14:07

DJ Tim schreef:

Ja, dat bedoel ik. In principe kun je inderdaad met iedere synth uit de voeten. Maar ik ben met de presets van de vanguard en de instellingen erg blij. Het is alles wat ik zocht.
Kun je nagaan wat voor wereld er voor je opengaat als je een keer géén presets gebruikt en de synth daadwerkelijk gaat programmeren.

Geef me een handvol A1-synths (ja, die standaard Steinberg-synth waar je weinig mee kunt) en ik kan er dezelfde sounds uithalen als de Vanguard, Z3ta++, etc. Het is en blijft een kwestie van synth-programming of een synthesizer goede geluiden eruit geperst krijgt of niet.
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)