Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van H.

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van H. (Pagina: 1 van 20)

Topic: Welke controller en software? (11-12-2008 18:52:00)
Ik denk dat ik eruit ben. Het zal wel de VCI 100 worden. Ik heb namelijk het idee dat de 300 meer op de mensen gericht is die echt met scratchwerk bezig zijn. De 100 is vanaf het begin op traktor ontworpen, dus ik denk dat de integratie daarmee net iets beter zal zijn als bij de 300.
Topic: Welke controller en software? (9-12-2008 15:03:00)
Ik weet dat die met traktor LE geleverd wordt, maar ik koop hoogstwaarschijnlijk toch pro, die heeft wel effecten. happy :)
Topic: Welke controller en software? (9-12-2008 12:21:00)
Maar wat mij opvalt als ik de VCI 100 met de 300 vergelijk is dat het interface ook anders is, er zitten andere knoppen op. Aangezien de 100 voor traktor gemaakt is en de 300 voor itch vraag ik me af of de 100 toch niet "beter" is voor traktor.

Wat is eigenlijk het grote verschil tussen itch en traktor? Ik heb het idee dat itch maar basic is, er zitten bijvoorbeeld geen effecten in, of mis ik iets?
Topic: Welke controller en software? (8-12-2008 23:25:00)
Ik ga overstappen naar software met een controller om te draaien. Als eerste denk ik dan aan traktor met een controller. Maar welke controller?

Welke heb ik op het oog:

Vestax VCI 100
Vestax VCI 300
Allen&Heath Xone:2D

Het verschil tussen de VCI 100 en 300 is me niet geheel duidelijk. In eerste instantie dacht ik dat het verschil was dat de 300 van iets hogere kwaliteit is (gevoeligere jogwheels en faders) en dat deze een audio interface ingebouwd heeft. Maar volgens mij is het verschil ook dat de 100 voor traktor bedoeld is en de 300 voor serato itch. Klopt dit? Want mijn voorkeur gaat naar de 300 uit, maar ik denk dat ik traktor fijnere software vind.

En de vraag die ik bij de 2D heb is: Is een 2D alleen wel voldoende? Want deze is niet bedoeld als alles-in-1-oplossing.

Of zijn er misschien nog andere alternatieven die ik absoluut niet mag missen?
Topic: Laptop op mengpaneel via koptelefoonuitgang. (20-12-2007 12:32:00)
Dat zou ook een hele goede verklaring zijn waar ik nog nooit aan gedacht had.
Topic: Laptop op mengpaneel via koptelefoonuitgang. (20-12-2007 12:03:00)

Tom schreef:

Sommige pc's hebben een mic aansluiting (die precies het zelfde is als de speaker/koptelefoonaansluiting)
op deze mic aansluting zit vaak een stereo plug met op een van de ringen een phantom voeding voor condensator microfoons (wat meestal standaard bij pc mic's is.).

Die voeding zou je ingang van je mixer kapot kunnen maken.
Dat zou een verklaring kunnen zijn, mensen die dus per ongeluk de minijack in de mic ingang hebben gestoken?
Topic: Laptop op mengpaneel via koptelefoonuitgang. (20-12-2007 11:26:00)
Hey,

Ik doe toch al een aantal jaren (ongeveer 8 nu) al het een en ander met geluid, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt:

Bij mijn opleiding werken we nu aan een opdracht waar ook audio bij voorkomt. Gisteren waren we in de "studio" het werken, toen wou ik een laptop op het mengpaneel aansluiten. Dus ik ging op zoek naar een minijack->jack kabel. Die bleek er niet te zijn. Dus ik vroeg of ze die hadden, kreeg ik dit te horen:

"Ik heb alle minijack kabels doorgeknipt, anders sluiten studenten hun laptop op het mengpaneel aan via de koptelefoonuitgang en blazen ze het mengpaneel op."

Mijn mond viel open van verbijstering. Of heb ik 6 jaar onder een steen gelegen en mis ik iets? Of halen ze bij mijn opleiding het een en ander door elkaar?

Wat ik weet is: Als je een te hoog signaal het mengpaneel instuurd gaat dit oversturen, hoe hoog het signaal ook is, het gaat er alleen maar slecht van klinken, maar opblasen... nee! Of zit ik nu echt verkeerd?

Wat ik dan wel weer wil weten: Het kan natuurlijk wel zo zijn dat door een andere oorzaak het mengpaneel iets van die laptops niet aankan, is er iets waardoor een laptop een mengpaneel kapot kan laten gaan?
Topic: vliegen van K115 (11-6-2007 19:17:00)
nee, hang maar niet boven het publiek zo, voor thuis moet je het natuurlijk zelf weten happy :)
Topic: Light - Geluid Nieuwjaar (8-1-2007 10:48:00)
Je spreekt af dat je een cirkel van 6 meter krijgt, terplekke blijkt dat dit niet mooi zou staan en dat ene van 4 meter beter uit zou komen. Dus zet hij er ene van 4 meter neer. Genaaid? Als je een kleiner verhuurbedrijf had ingeschakeld die met een 6 meter cirkel aan kwam zetten had je daar dus gewoon die 6 meter cirkel staan waardoor je het licht niet mooi boven je dancevloer had gecentreerd. Want niet iedereen kan even een 2e trusscirkel van een ander formaat regelen. DAN was je genaaid...
Topic: 100 volt versterking (13-11-2006 12:42:00)

René Eppink schreef:

Timmiej denkt volgens mij dat hij de volumeregelaar van zijn versterker niet zachter mag zetten omdat deze dan niet zijn volle vermogen levert en bang is dat de luidsprekers dan meer vragen als wat de versterker levert. Am I right?

In ieder geval is dat geen probleem. Je volume kun je én op de speaker regelen én op de versterker zonder problemen te krijgen. (tenzij je dus met het totaal ingestelde wattage op de speakers te hoog gaat zitten)
Ik ben heel benieuwd naar het idee hierachter. Als ik op de versterker het volume terugdraai, dan stuur ik toch ook minder vermogen uit? Dan kan het toch ook zijn dat ik minder uit stuur dan het vermogen van de hoorns bij elkaar, en dat is geen probleem?