Forum > PC related Forum

Thuisstudio...

(19 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
22-2-2006 08:41

gijstettero schreef:

Die MOTU interface ziet er uit naar wat ik zoek en firewire is aanwezig op mijn laptop. Enig idee waar je die MOTU traveler in Nederland kan kopen voor een fatsoenlijke prijs?
Geen idee, ik koop normaal gezien als ik kan altijd tweedehands en als ik het nergens vind meestal bij de Duitse vrienden. Soms ook weer niet want als het prijsverschil geen 10% is dan koop ik liever bij m'n vaste dealer in België.

Ik had het trouwens niet over de Traveler maar over de nieuwe UltraLite. Meer nieuws hierover vind je hier. Die Traveler zal toch ongeveer het dubbele van de nieuwe MOTU kosten.
Uiteraard is de muziek het belangrijkst, maar ik heb een hoop goede contacten in de dj-wereld, doordat ik naast draaien ook feesten organiseer. En als zij mijn producties willen uitproberen dan moet het topkwaliteit zijn. Dus daarom ben ik nog steeds op zoek naar goed merken, wat betreft cd-r...
Een goed merk cd-r hoeft niet zoveel te kosten, kun je gewoon bij de makro kopen. Een prof cd-brander is iets anders. Ik zou daar persoonlijk nooit geld in steken. Als je dat echt wilt doen dan moet je dat natuurlijk zelf weten, het is jouw geld :-)

Trouwens wat Jeroen zegt moet je maar es proberen; Reason is echt een heel goed programma waar je helemaal alles mee kunt maken zonder nog iets extra nodig te hebben. Bovendien kun je alles routen net zoals je een echt rack zou hebben.
Ik wil straks alleen de mogelijkheid hebben om mijn producties zonder kwaliteitsverlies op cd te branden en zonder kwaliteitsverlies op te nemen.
Of je demo cd nu met een Aldi brander of de duurste prof brander gemaakt is zal niemand horen, laat staan een moer om geven. Ik geef je de tip om over die cd brander nog eens goed na te denken. Je kunt je centen beter ergens anders in steken, een goede synth bvb :D
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
23-2-2006 14:13
CD brander inderdaad geen bergen met geld aan uit geven en een dure studio brander..... tsja zal vast maar ik kom in studio's zelfs nog 4 speed philips branders tegen uit het jaar 10.000 voor christus dus het kwaliteits verschil zal wel los lopen ;-)

Overigens stond er laatst een leuk stukje ergens met Ferry Corsten en die bekende eerlijk dat de hardware er voor de pats stond en het meeste toch echt gedaan werd op de PC. Mischien dus wel een idee om daar het flinkst in te investeren ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
23-2-2006 14:16

Reind schreef:

Overigens stond er laatst een leuk stukje ergens met Ferry Corsten en die bekende eerlijk dat de hardware er voor de pats stond en het meeste toch echt gedaan werd op de PC. Mischien dus wel een idee om daar het flinkst in te investeren ;-)
Ik had het er laatst over met Benno van Rank 1, staat een geweldige mengtafel daar, mooie synths, etc. Echter, op de mengtafel zijn 4 sporen in gebruik vanaf de PC, waar inmiddels alles mee gemaakt wordt. Logic Audio, leuk masterkeyboard eraan, en gaan met die banaan.

Armin van Buuren doet nog wel veel met hardware. Ferry Corsten tot voor kort trouwens ook, waar kwam je dat artikel tegen?
Light Image
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
23-2-2006 14:38

JeroenVDV schreef:

Ferry Corsten tot voor kort trouwens ook, waar kwam je dat artikel tegen?
Das een hele goede, volgens mij in een krant..... zal ongetwijfeld het AD zijn geweest.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
FranticDJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 17-5-2012
Berichten: 96
23-2-2006 21:16

JeroenVDV schreef:

Reind schreef:

Overigens stond er laatst een leuk stukje ergens met Ferry Corsten en die bekende eerlijk dat de hardware er voor de pats stond en het meeste toch echt gedaan werd op de PC. Mischien dus wel een idee om daar het flinkst in te investeren ;-)
Ik had het er laatst over met Benno van Rank 1, staat een geweldige mengtafel daar, mooie synths, etc. Echter, op de mengtafel zijn 4 sporen in gebruik vanaf de PC, waar inmiddels alles mee gemaakt wordt. Logic Audio, leuk masterkeyboard eraan, en gaan met die banaan.
Heeft ie inmiddels ook allemaal verkocht..
Dit is alles wat ie nog heeft staan. JP8000 dient puur als masterkeyboard.. Kwa pc's staan er 1 windows machine en een powermac g5

BTW: ik ben Q van de chat daaro ;)
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
23-2-2006 21:48

FranticDJ schreef:

JeroenVDV schreef:

Reind schreef:

Overigens stond er laatst een leuk stukje ergens met Ferry Corsten en die bekende eerlijk dat de hardware er voor de pats stond en het meeste toch echt gedaan werd op de PC. Mischien dus wel een idee om daar het flinkst in te investeren ;-)
Ik had het er laatst over met Benno van Rank 1, staat een geweldige mengtafel daar, mooie synths, etc. Echter, op de mengtafel zijn 4 sporen in gebruik vanaf de PC, waar inmiddels alles mee gemaakt wordt. Logic Audio, leuk masterkeyboard eraan, en gaan met die banaan.
Heeft ie inmiddels ook allemaal verkocht..
Dit is alles wat ie nog heeft staan. JP8000 dient puur als masterkeyboard.. Kwa pc's staan er 1 windows machine en een powermac g5

BTW: ik ben Q van de chat daaro ;)
Kijk es aan, dat ben jij dus wink ;) Lege boel inderdaad, maarja, productieresultaat blijft leuk razz :p
Light Image
FranticDJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 17-5-2012
Berichten: 96
23-2-2006 21:55
Inderdaad.. Ach je moet je studio gewoon zó inrichten naar de manier waarop jíj het fijnste je creativiteit kan benutten. Met de werkwijze die daar bij hoort.. En die werkwijze kost nu eenmaal tijd, moeite en jammer genoeg vaak ook geld...
DilandroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-12-2004
Laatste: 26-3-2012
Berichten: 28
26-2-2006 00:22

gijstettero schreef:

Don Diablo draaide op een van mijn events, hij draaide de pioneer djm-600 vol in het rood, daarna kwam laidback luke. Luke kwam naar mij toe en vroeg of wij de midas tafel wat omhoog wilde schroeven, zodat hij op 0db kon draaien. Kijk dat getuigd van liefde voor geluidskwaliteit toch?
Iedereen weet dat een niet "gemodde" DJM-600 een ontzettend slechte limiter heeft en dat deze gewoonweg het geluid verneukt. Het is niet liefde voor de muziek, maar slechts kennis van de gebreken van de, toch wel, verouderde djm-600. Het is erg cru om dan Luke de hemel in te prijzen terwijl eigenlijk Don Diablo de grond in geboord zou moeten worden.. Liefde voor muziek defineer ik als één van alle heerlijke clichés die er op deze aarbol zijn. Als DJ moet je gewoon kennis van zaken hebben en deze kennis in praktijk brengen.

En als je wilt dat je producties goed klinken, besteed dan maar een flink aantal uurtjes aan het afmixen. Dát is juist wat je productie goed klinkend maakt.

Misschien zijn sommigen het niet met mij eens, maar een plaat wordt nogsteeds gemaakt of gebroken door de muziek en de drive zelf, niet door je hoge afmixkwaliteit, want daar geeft het publiek namelijk geen reet om.

Gr, Dieds wink ;)
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
26-2-2006 03:19

Dilandro schreef:

Iedereen weet dat een niet "gemodde" DJM-600 een ontzettend slechte limiter heeft en dat deze gewoonweg het geluid verneukt. Het is niet liefde voor de muziek, maar slechts kennis van de gebreken van de, toch wel, verouderde djm-600. Het is erg cru om dan Luke de hemel in te prijzen terwijl eigenlijk Don Diablo de grond in geboord zou moeten worden.. Liefde voor muziek defineer ik als één van alle heerlijke clichés die er op deze aarbol zijn. Als DJ moet je gewoon kennis van zaken hebben en deze kennis in praktijk brengen.
Ik denk dat er iets anders aan de hand is als je als DJ het zwaar verne*kte geluid uit een overstuurde DJM niet eens zelf HOORT....
Light Image
DilandroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-12-2004
Laatste: 26-3-2012
Berichten: 28
26-2-2006 22:08
Dat is wat ik er eigenlijk precies wat ik er ook mee wil zeggen. Maargoed, beetje offtopic dit....

[/offtopic]

Terug naar forum Reageer (zonder quote)