Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Patrick van Vugt

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Patrick van Vugt (Pagina: 1 van 20)

Topic: Oude Platen / Nieuw Jasje (28-6-2006 23:37:00)
TBA - Direct Disko (svd Remix)
Topic: Het Numark CDX-1 Cd-speler-topic (9-4-2006 19:24:00)

teknoknights schreef:

Victor schreef:

Dat zeker. En de geruchten gaan dat Numark ook iets heeft gedaan aan de zwakke punten van de CDX (m.n. problemen met de cd-drive). Helaas heeft dat alles wel zijn prijs...
Het kan belachelijk overkomen maar ik vind een clubdeejay die enkel staat te draaien met twee cdj100's echt niet goed overkomen bij het publiek.
Groeten
Totaal niet mee eens, het gaat er om hoe, wat voor muziek je draait. Boeit het de toeschouwer die niks van dj gear af weet wat met welke speler of tt jij staat te draaien...
Topic: Gemini Cdj-20 kapot? (20-3-2006 14:15:00)

spacecrap schreef:

hey patrick,
zou je misschien van het vervangen van het loopwerk een soort tutorial willen/ kunnen maken (bv. fotootjes van de belangrijke punten e.d)?
ik zal dit namelijk binnekort ook een keer moeten doen (ik krijg binnekort 2 cdj's waarvan er een loopwerkje vervangen moet worden) en dan is het makkelijk/ handig om te weten waar ik op moet letten!
Ik zou het kunnen proberen, weet niet of ik tutorials kan schrijven;)
Een paar fototjes kan ik in iedergeval wel maken.
Topic: Gemini Cdj-20 kapot? (19-3-2006 16:18:00)

Dré schreef:

Enige soldeerwerk is het desolderen van de ESD brug.

Let ook goed op de veertjes. In dit loopwerk zitten 2 verschillende soorten veertjes. Zet ze dus één voor één over (en op precies dezelfde plaat) anders zul je ontdekken dat het loopwerk na vervanging niet goed meer veert.

Bandkabeltje bij het loshalen en vastzetten met groot respect behandelen!!!
Ok, daar zal ik op letten. Dat is zoiezo de vaste werkwijze voor reparties;), 1 voor 1.
Ik vermoed ook dat het vet op de glijbaan van de lazer zegmaar, niet vet genoeg meer is. waardoor deze doorslipt.
Topic: Gemini Cdj-20 kapot? (18-3-2006 22:36:00)
Ok, na dat verhaal van mezelf net gelezen te hebben van 2 jaar geleden, heb ik weer een probleem... Het is volgensmij hetzelfde probleem als de topicstarter. Als ik een cd probeer te laden dan gaat de cdspeler enorm kraken, ik vrees dat het loopwerk aan z'n eind is gekomen.

De speler naar de reparateur brengen is hij niet meer waard, maar is het mogelijk om er zelf een nieuw loopwerk in te zetten?
Topic: Handleiding of tutorial voor Reason 2.5 (4-3-2006 11:57:00)
Ik heb sinds kort ook Reason 3.0, en ben al een tijdje wat aan het proberen. Nu heb ik 1 vraag waar ik nergens andwoord op kan vinden, namelijk: Als ik samples wil selecteren, bijvoorbeeld voor de nn-xt sampler, dan kan ik deze niet afspelen in het "select window" zegmaar (waar je de samples moet selecteren, om ze daarna in te laden), bij bijvoorbeeld de Redrum kan het weer wel:S? Ook zijn de samples die ik wel af kan spelen (met autoplay, of gewoon play), bijvoorbeeld uit redrum. Wat kan ik daar aan doen?
Topic: Pioneer doet mee aan I-Pod hype? (29-1-2006 22:23:00)

Sylvia schreef:

Patrick van Vugt schreef:

De meeste dj's hebben zo'n 150 nummers bij, en that's it.
De vinyl-dj's die ergens binnen hoppen voor een dance-setje van een uur misschien, maar alle anderen (dj's die een hele avond draaien, dance of allround) hebben er honderden tot duizenden bij zich. In mijn geval, pakweg 600 cd's voor een hele avond, waarvan het grootste deel verzamelaars, gaat om duizenden nummers.
Dat noem ik platen selecteren;) ik (en vele andere) hebben geen zin om met 300 platen te gaan zeulen. Maar je het idd wel gelijk als het om cd's gaat. Gelijk een goed voorbeeld van het verschil. 600 waar je erg trots op bent, of 1 stom stuk plastic...
Topic: Pioneer doet mee aan I-Pod hype? (29-1-2006 16:46:00)
Ergens zal het toch wel ophouden denk ik...wat kun je nu met een stick van 10 gb. Een dj heeft echt geen playlist waarvoor hij zoveel 1000 nummers nodig heeft. De meeste dj's hebben zo'n 150 nummers bij, en that's it. Weet jij welke nummers je dan wilt luisteren als je ff een muziekje op wil hebben? Reken maar eens uit hoeveel uur muziek je kwijt kunt op 10 gb;) Ik heb nu een mp3 speler van 1 gig, en dat vind ik (voor mezelf) zeker wel genoeg. En zoals al eerder gezecht is het exclusief hebben van iets dan verdwenen. Iedereen kan gewoon alles voor een paar pleuro downloaden en op dat ding flikkere, inplaats van eerst een draaitafel te kopen en er dan nog is platen van 8 euro per stuk te kopen. Niet dat dat nou weer zo goed is, maar dat is weer het andere uiterste;)
Topic: Tijdelijke regeling BUMA/STEMRA (12-1-2006 21:17:00)
En hoe zit het in deze questie met promo vinyls? Ik heb er wel een paar, staat met koeieletters op "NOT FOR SALE" en toch worden ze verkocht door platenwinkels (Dancegrooves, chemical records ect). Een voorbeeld Sting & Police - Message in a Bottle (Sander van Doorn Remix). Beter bekend als TBA - SOS... En zo kan ik er nog wel een paar noemen.

Mogen de winkels deze nu wel of niet verkopen? En hoe zit het er mee als ze je daar mee "pakken"?
Topic: Tijdelijke regeling BUMA/STEMRA (10-1-2006 19:38:00)

djpieterl schreef:

Ik koop mijn MP3's via Dance-tunes, Beatport e.d. Maar ik wou wel eens weten wat dat voor gevolgen had als ik dat in een club zou spelen. Maar dat mag dus blijkbaar ook niet want ik kopieer mijn MP3 file op een audio CD, en dat is dus de bekende thuiskopie, niet bedoeld voor 'on the road'.

Hierop replyde ik: dan wis ik toch mijn MP3 en wissel ik in feite toch alleen van medium en is er geen kopie?

Daar heb ik geen antwoord meer op ontvangen...
Als je je aanmeld bij beatport e.d. moet je de overeenkomst accepteren, ik heb die ff heel snel door gelezen. Daarin staat dat je de nummers niet openbaar mag afspelen. Wat heeft dit dan voor zin? Als het downloaden van muziek (zonder je het verspreid) legaal is, dan betaal je dus eigenlijk voor jan l*l...

Maargoed, ze stikken er maar in bij de buma/sterma (vind maffia ook wel erg mooi;)) Als ze nu eerst eens die idiote regelingen correct maakten, en de vinyl/cd prijzen zouden een stuk zakken, dan zou er ergens over te praten vallen... Nu in de verste verte niet (en geloof me, die is ver)