Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Frisbee

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Frisbee (Pagina: 1 van 20)

Topic: Pioneer DJM 400 en DJM 800 (22-1-2008 18:50:00)
Raar dat het niet kan want op de djm600 kan het wel. Zoals Danny al zegt is het volkomen overbodig. Als het goed is weet je van te voren al hoe het gaat klinken met de ingestelde parameters.
Topic: CDJ-800 MK2 & CDJ-1000 MK3 (6-5-2007 09:51:00)

jadjong schreef:

Klikje dat verdwijnt is het begin. Daarna gaat de print vervormen en uiteindelijk gaat de toets willekeurige dingen doen, waarschijnlijk doordat er printbanen tegen elkaar komen.
Het lijkt me sterk dat de printplaat vervormt en de printbanen elkaar raken. Het zit hem eerder in de contactpuntjes van de schakelaar. Die zitten sowieso al dicht bij elkaar en als de schakelaar niet meer goed terug veert (het klikje) blijven de contactpuntjes bij elkaar zitten.
Topic: Denon DN-S1000 Disc Error (18-3-2007 08:16:00)
4 speed is nou niet dat je zegt een geweldige snelheid. Langzamer wil niet zeggen dat je er een betere cd door krijgt. Heb je de problemen ook met originele cd's? Over het branden van cd's is al een hoop geschreven op dit forum.
Topic: Syrincs gaan niet meer aan (12-2-2007 21:02:00)

sucksir schreef:

Ik heb het idee dat mijn syrincs setje een minuscule vertraging heeft in de sub.
* Schakelbare Delay voor het optimaal gelijklopen van de fase tussen de Subwoofer en Topjes: 0 m of 0,6 m.

Heb je dat al geprobeerd?
Topic: Synq SMX-2 (6-10-2006 07:59:00)

AutSider schreef:

Wat me na dit probleem opvalt is dat effecten en de sampler telkens een duidelijk TIK geven bij activeren. Dit was eerst niet zo.

Ik hooop dat Syn-q de oorzaak van deze problemen snel kan vinden want het is opzicht een fijne en erg mooie mixer.
Die tik ontstaat doordat het signaal schakelt en heel even wordt onderbroken. Vrijwel alle schakelaars hebben hier last van. Het is trouwens sterk afhankelijk van het moment waarop je drukt. Als je midden in de beat (of een bassline) drukt is de kans veel groter dat je het hoort dan wanneer je tussen de beats drukt.
Topic: Pioneer DJM 400 en DJM 800 (4-10-2006 21:49:00)

DJ/LJ Nostra schreef:

ja idd, maar op de djm 800 is deze veel trager doordat hij per 1 gaat ipv per 5 zoals op djm 600 ;)

plus je moet echt hard en lang zitten draaien als je van bv 2000 naar 8000 wilt gaan :)
Dat ligt er maar net aan welk effect je neemt. Op de 600 zijn de echo, delay, reverb en de sampler per 1 (ms) in te stellen. De flanger en filter gaan per 10 en de trans en pan per 5. Overigens ziet de software het verschil tussen snel en langzaam draaien waardoor hij grote stappen neemt als je snel draait.

Ik vraag me af waarom je de tijd handmatig zou willen verplaatsen van 2000 naar 8000. Welk effect bedoel je precies want 9 van de 10x is het beter een beatverhouding te gebruiken.
Topic: 16bit >< 24bit (14-9-2006 19:27:00)

Aart schreef:

Even geprobeerd na te rekenen: ...berekening... is -135 dB(V), het valt me nog mee, maar bij 24 bits zou je er last van kunnen hebben.
Dat ga je nooit horen. In een stille kamer waar een computer staat is het geluid van de omgeving ongeveer 40dB (soms iets minder vaak nog wel meer). Als je de muziek dan op 100dB afspeelt heb je een ruisvloer van -60dB. Een normaal luister niveau zal tussen de 80 en 90dB zijn. Dan mag je mij uitleggen wat het nut is van audio apparatuur dat een ruisvloer heeft van -135dB.

Zelfs in autoradio's zie je tegenwoordig 24bit DAC's... Dat gaat helemaal nergens over. Lekkere geluidskwaliteit zul je hebben al die herrie om je heen.
Topic: 16bit >< 24bit (13-9-2006 19:52:00)

Dré schreef:

Je leraar leest voor uit een 10+ jaar oud boekje.
Haha, daar was ik al bang voor. Bedankt iig voor de info.
Topic: 16bit >< 24bit (13-9-2006 19:18:00)
Op de eerste plaats kun je al nergens muziek krijgen in 24 bit...

Volgens mn docent computertechniek is het al erg moeilijk om een ECHTE 16 bit DAC te maken. De toleranties op de weerstanden (in de DAC) zouden dan zo klein moeten zijn dat het ding onbetaalbaar wordt. Je praat over een spanning die je in meer dan 65000 verschillende stapjes wil laten varieren tussen 0 en 1 volt. Volgens mij is die 16bit DAC die je in (goedkope) geluidskaarten tegenkomt al niet zo precies als de 16 bit doet vermoeden.

Ik weet wel bijna zeker dat je geen verschil hoort tussen een 16 of 24 bit signaal. Als je geluidskwaliteit echt zo belangrijk vindt kun je beter helemaal geen PC gebruiken. Het geluid van de hardeschijven, cpu koeler en voeding veroorzaakt al een slordige 40dB aan ruis...
Topic: Redsound Soundbite (12-9-2006 16:29:00)
Heb je goede kabels? Ik heb ook een keer een DAP kabel gekocht met aan de ene kant 2 tulpjes en aan de andere kant 2 (mono) jacks. Die kabel gaf problemen met wegvallen van 1 kant of gekraak als ik aan de kabel zat. Misschien dat het daar aan ligt. Zelf gebruik ik verloopjes om van een tulp naar jack te gaan.