Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Hendrik
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Hendrik (Pagina: 1 van 20)
Topic: Weinig rendement baskasten (11-3-2009 17:35:00)
Nu moet je eerst maar eens een goed speaker ontwerp hebben, dat terzijde.......
De missions zijn lekker voor mid/hoog. Presteert daar opvallend goed op voor een budget amp.Topic: Weinig rendement baskasten (10-3-2009 22:18:00)
de speakers zijn dan ook direct beschermd tegen drank enz
ook is de afwerking dan direct beterBedankt voor het meedenken. Het zijn echter studio monitoren (mainfield)
In dit geval staat foam niet eens beter. Ook geen bevestigings mogelijkheden en het zit alleen maar de units in de weg. En last but not least, voor dit soort speakers plaats je per definitie niet echt foam. Als we daar aan gaan beginnen kunnen we net zo goed allemaal naar huis gaan....
Maar bedankt voor je input. Hopelijk wil de verzekering meewerken. Anders was het wederom een dure week. Ach ja, hobby's Ze moeten ook wat kosten toch?Topic: speaker grill (24-9-2008 20:41:00)Hmm, how simple can it be. Super idee. Werkt natuurlijk niet met diverse gast DJ's maar voor eigen collectie geweldig!Topic: Sub-harmonic Synthesizer: wonderdoos of wereldramp? (4-4-2008 21:01:00)
Ik denk dat het wel leuk oogt op een fuif, maar of het een meerwaarde geeft op gebied van geluidskwaliteit, dat weet ik niet. Het moet zoals eerder gezegd perfect afgesteld zijn.
Succes!
RVIs mij ook het enige bekende gebeuren dat werkelijk een quadrofonische opstelling had.
Hoe het kan met normaal CD of vinyl mag iemand mij uitleggen + de bijbehorende voordelen. Ik zie (ehh, hoor) het nut er niet zo van in.....
Niet iedereen heeft inderdaad een Amcron MA 5000 VZ om het laag te voeden. De betreffende versterker kan inderdaad beter. Maar voor het begin zou het zeker moeten voldoen, helemaal om wat simpele testjes te draaien.
Ehh, dat klopt wel maar de klacht is weinig laagweergave. Nogmaals, uit ervaring weet ik dat die mission echt HELEMAAL NIKS presteert op het laag. Pak een willekeurige andere amp en de kans is heel erg groot dat je laag er stukken op vooruit gaat.Nu moet je eerst maar eens een goed speaker ontwerp hebben, dat terzijde.......
De missions zijn lekker voor mid/hoog. Presteert daar opvallend goed op voor een budget amp.
Nog even een puntje,
Je begon je post met dat je een dap mission had. Dat is een versterker die helemaal niks presteert op het laag weet ik uit ervaring. Indien mogelijk, luister eens naar wat anders. Grote kans dat dat duidelijk meer drukt op je laag.
Topic: speaker grill (26-9-2008 23:49:00)Je begon je post met dat je een dap mission had. Dat is een versterker die helemaal niks presteert op het laag weet ik uit ervaring. Indien mogelijk, luister eens naar wat anders. Grote kans dat dat duidelijk meer drukt op je laag.
Nou, rooster is ondertussen binnen. Nu nog ff tijd vinden om hem zwart te spuiten en op maat te maken.
En ja, normaal hoeft er geen rooster voor. Maar helaas doet niet iedereen hier normaal.
Topic: speaker grill (24-9-2008 21:35:00)En ja, normaal hoeft er geen rooster voor. Maar helaas doet niet iedereen hier normaal.
djlimburg schreef:
als het niet goed uitziet moet je er gewoon speakerfoom voorzettende speakers zijn dan ook direct beschermd tegen drank enz
ook is de afwerking dan direct beter
In dit geval staat foam niet eens beter. Ook geen bevestigings mogelijkheden en het zit alleen maar de units in de weg. En last but not least, voor dit soort speakers plaats je per definitie niet echt foam. Als we daar aan gaan beginnen kunnen we net zo goed allemaal naar huis gaan....
Maar bedankt voor je input. Hopelijk wil de verzekering meewerken. Anders was het wederom een dure week. Ach ja, hobby's Ze moeten ook wat kosten toch?
Thanks heren!
Hoe is het mogelijk. Ik kwam daar toch in de buurt dus gelijk even geregeld! Nog even op maat maken en spuiten. Zal wel voor geen meter staan maar ja, alles beter dan gaten in je monitoren. Ik was des duivels...... 3 Dagen jong, vliegt een of andere muts (sorry ladies) met haar handen een woofer in. Ik hoorde de boel aanlopen. Maar goed, kan niet weer gebeuren straks. Nu nog even alles met de verzekering kortsluiten.
Topic: speaker grill (21-9-2008 20:24:00)Hoe is het mogelijk. Ik kwam daar toch in de buurt dus gelijk even geregeld! Nog even op maat maken en spuiten. Zal wel voor geen meter staan maar ja, alles beter dan gaten in je monitoren. Ik was des duivels...... 3 Dagen jong, vliegt een of andere muts (sorry ladies) met haar handen een woofer in. Ik hoorde de boel aanlopen. Maar goed, kan niet weer gebeuren straks. Nu nog even alles met de verzekering kortsluiten.
Mensen,
Ik ben op zoek naar 2 stuks solide speaker grill van 55x77cm.
(Er ramde vanmiddag iemand bijna dwars door mijn studio monitoren heen)
De kwaliteit van de monacor grills beviel me altijd wel, die zijn er echter niet in deze maat. Is er iemand die me verder kan helpen? Om nou een stuk nertsengaas te pakken gaat me net wat te ver. (Ook lastig monteren btw)
Ik zat al even te denken aan een rooster van een of andere dap speaker. Weet iemand of die los te krijgen zijn?
Alle input welkom. Er moet zo snel mogelijk wat voor!
Topic: Compacte BR sub op basis van Ciare NDH15-4S driver (10-4-2008 20:44:00)Ik ben op zoek naar 2 stuks solide speaker grill van 55x77cm.
(Er ramde vanmiddag iemand bijna dwars door mijn studio monitoren heen)
De kwaliteit van de monacor grills beviel me altijd wel, die zijn er echter niet in deze maat. Is er iemand die me verder kan helpen? Om nou een stuk nertsengaas te pakken gaat me net wat te ver. (Ook lastig monteren btw)
Ik zat al even te denken aan een rooster van een of andere dap speaker. Weet iemand of die los te krijgen zijn?
Alle input welkom. Er moet zo snel mogelijk wat voor!
Ben je al wat verder gekomen? In een grijs verleden heb ik ook iets in deze trend gedaan. Ben alleen vergeten wat.
Opzet was toen ook om een zo compact en licht mogelijk 15" basreflex sub te maken. Voorwaarde was wel een vlakke respons, hoge aandrijving en lage massa van de conus. Dit tegen een zo hoog mogelijk SPL inderdaad. Resulteerde in een klein kistje met in het front afgeschuinde hoeken voor de basreflex gaten (ruimte besparend)Ik weet nog dat hij op de testbank bij elke basslag een stukje achteruitschoof. Materiaal was 15mm door en door berken multiplex met asymetrische kruis bracing. Ik meende dat er een ND driver van B&C in zat maar ik ben het echt vergeten. Is misschien wel 8 jaar terug. Uitgefreesde handvaten (waarom zwaar metaal toevoegen als je ook gewicht kunt weghalen)
Ik ben in ieder geval benieuwd wat er bij jou is uitgekomen.
Topic: Sub-harmonic Synthesizer: wonderdoos of wereldramp? (4-4-2008 21:39:00)
Opzet was toen ook om een zo compact en licht mogelijk 15" basreflex sub te maken. Voorwaarde was wel een vlakke respons, hoge aandrijving en lage massa van de conus. Dit tegen een zo hoog mogelijk SPL inderdaad. Resulteerde in een klein kistje met in het front afgeschuinde hoeken voor de basreflex gaten (ruimte besparend)Ik weet nog dat hij op de testbank bij elke basslag een stukje achteruitschoof. Materiaal was 15mm door en door berken multiplex met asymetrische kruis bracing. Ik meende dat er een ND driver van B&C in zat maar ik ben het echt vergeten. Is misschien wel 8 jaar terug. Uitgefreesde handvaten (waarom zwaar metaal toevoegen als je ook gewicht kunt weghalen)
Ik ben in ieder geval benieuwd wat er bij jou is uitgekomen.
Dré schreef:
Voor DJ's: Nummers in kwestie rippen, processen en weer fikken. Klaar ben je.Met een deftige processing valt er toch niks te mollen? Ook al stop je er iets bij in, uiteindelijk komt het er toch niet uit. Inderdaad bij 70's maar ook veel Nederlandstalige herrie (sorry) kan het een lekkere aanvulling zijn. Ook kan ik me iets voorstellen bij al te kicky trance zonder diepgang. Waarom subs dan opeens vanaf 30Hz of lager moeten vat ik dan weer niet helemaal. (Ok, bij trance iets duidelijker) Dat stelt wel heel erg veel eisen aan je installatie. Waar ik altijd van baalde: was je net lekker stevig aan het beuken, kwam er weer een of ander vervelend Ned. talig 'fuifnummer' zonder bas. Bah. Is er niet iets wat continue je lage frequenties kan monitoren en dan al la SHS wat variabel toevoegt zodat teminste altijd je broekspijpen wapperen?
Dit voorkomt dan meteen dat bij 'echte muziek' het plafond naar beneden komt.
Topic: Quadrofonisch Geluid (4-4-2008 20:02:00)
Dit voorkomt dan meteen dat bij 'echte muziek' het plafond naar beneden komt. Ricardo Vanilli schreef:
Ik dacht dat Pink Floyd tijdens hun Division Bells tournee (ook alweer zo'n 15 jaar geleden zeker?) optrad met een quadrofonisch geluidssysteem. Ik hoor de kassa nog heel de wei rondrinkelen tijdens "money"!Ik denk dat het wel leuk oogt op een fuif, maar of het een meerwaarde geeft op gebied van geluidskwaliteit, dat weet ik niet. Het moet zoals eerder gezegd perfect afgesteld zijn.
Succes!
RV
Hoe het kan met normaal CD of vinyl mag iemand mij uitleggen + de bijbehorende voordelen. Ik zie (ehh, hoor) het nut er niet zo van in.....