Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Mayoda
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 75 bijdrage(n) van Mayoda (Pagina: 1 van 8)
Topic: Geluidskaart (17-9-2004 12:56:00)
aangezien het hier om een balanced signaal gaat zou ik dan ook kiezen voor een kaart met balanced out.
kijk eens naar de kaarten van Motu.
Topic: EFX 1000 van pioneer (2-9-2004 15:10:00)kijk eens naar de kaarten van Motu.
2 snake(off topic)kijk maa eens naar Brian eno, gebruikt ook dj effecten, hij is het meest verzot op zijn 4 kaosspads in serie!!want de mogelijkheden zijn ongekend !
Topic: Vestax CDX-05 (8-7-2004 13:04:00)ik vind ze reuze interessant vanwege mijn liefde voor vestax en natuurlijk omdat ik nog steeds geen fatsoenlijke dj cd spelers heb.
These might be it, ik hoop dat ze zich niet vergist hebben met de euroos, ik vind het namelijk wel een redelijk lage richtprijs....................het zouden toch geen ponden zijn ipv euroos ??
ik vraag het me toch wel een beetje af, we zien wel !
Topic: Ervaringen met Roland Groovebox MC 909 (25-6-2004 09:14:00)These might be it, ik hoop dat ze zich niet vergist hebben met de euroos, ik vind het namelijk wel een redelijk lage richtprijs....................het zouden toch geen ponden zijn ipv euroos ??
ik vraag het me toch wel een beetje af, we zien wel !
Omdat tussen de behringer ``19`` fx range soms wel redelijk bruikbare effecten zitten.
Als je bijvoorbeeld distortion wil hebben hoeft dat niet perse altijd uit een topapparaat te komen, je kan er ook voor kiezen om bijvoorbeeld een heel ranzige distortion te gebruiken die in jou productie wel vet klinkt.
Als een producer in een grote studio al maar een zo`n effect bruikbaar vindt zal hij overgaan tot aanschaf, vaak wordt zo`n effect dan een of twee keer gebruikt in een productie en dan ....tsja dan hangt hij daar , waarom zou j hem er dan nog uitschroeven!!
nee zonder dollen ,....sommige(lees enkele) behringer produkten klinken WEL voor sommige doelen!
Topic: laptop kopen (17-6-2004 17:12:00)Als je bijvoorbeeld distortion wil hebben hoeft dat niet perse altijd uit een topapparaat te komen, je kan er ook voor kiezen om bijvoorbeeld een heel ranzige distortion te gebruiken die in jou productie wel vet klinkt.
Als een producer in een grote studio al maar een zo`n effect bruikbaar vindt zal hij overgaan tot aanschaf, vaak wordt zo`n effect dan een of twee keer gebruikt in een productie en dan ....tsja dan hangt hij daar , waarom zou j hem er dan nog uitschroeven!!
nee zonder dollen ,....sommige(lees enkele) behringer produkten klinken WEL voor sommige doelen!
Ik zou ook niet voor een laptop gaan omdat voordat je al je hardware hebt aangeschaft je ook een mercedes had kunnen rijden.
Laptop is moeilijk uit te breiden, en als ik nu naar mijn eigen studio kijk gaat dat uitbreiden toch wel erg hard.
Voor een laptop(als je grote plannen hebt)zal je bijvoorbeeld de Motu 828 moeten kopen(die kost meer dan een halve laptop)bij een pc of mac kan je overgaan tot PCI met breakoutbox.
Ook als je later meer wil aansluiten zoals controllers etc etc is het toch wel handig dat je wat vrije PCI sloten hebt om er bijvoorbeeld een usb kaartje in te doen
Je maakt het jezelf met een PC een stuk goedkoper.
Overigens ik las ergens dat de G4 erg duur is, maar dat valt erg mee.
Voor 2000 europ koop je een dikke G4 tegenwoordig!
Ik zou voor een krachtig workstation gaan in de windows hoek!
Het is inderdaad zo dat een mac een totaal andere busstructuur heeft dan een pc, en dat maakt hem in veel gevallen wat betrouwbaarder, wat niet wegneemt dat de Pc`s tegenwoordig ook erg krachtig zijn(nadeel van een pC:hij loopt vol en je zal eens in de zoveel tijd alles opnieuw moeten installen.
Dit zijn problemen die je bij een mac niet of nauwelijks tegenkomt.
Mac is wel goed, maar kan ook een hoop sores geven in het geval van uitwisselbaarheid etc etc !
Gewoon lekker 2.8 Ghz PC kopen en lekker aan de slag!
Overigens de i-mac G4/1 Ghz met 17 inch scherm is ook geen slechte keuze voor de beginner !, M-audio kaartje erbij, monitors en gaan met de banaan!
Topic: Losse platenhoezen (16-6-2004 14:00:00)Laptop is moeilijk uit te breiden, en als ik nu naar mijn eigen studio kijk gaat dat uitbreiden toch wel erg hard.
Voor een laptop(als je grote plannen hebt)zal je bijvoorbeeld de Motu 828 moeten kopen(die kost meer dan een halve laptop)bij een pc of mac kan je overgaan tot PCI met breakoutbox.
Ook als je later meer wil aansluiten zoals controllers etc etc is het toch wel handig dat je wat vrije PCI sloten hebt om er bijvoorbeeld een usb kaartje in te doen
Je maakt het jezelf met een PC een stuk goedkoper.
Overigens ik las ergens dat de G4 erg duur is, maar dat valt erg mee.
Voor 2000 europ koop je een dikke G4 tegenwoordig!
Ik zou voor een krachtig workstation gaan in de windows hoek!
Het is inderdaad zo dat een mac een totaal andere busstructuur heeft dan een pc, en dat maakt hem in veel gevallen wat betrouwbaarder, wat niet wegneemt dat de Pc`s tegenwoordig ook erg krachtig zijn(nadeel van een pC:hij loopt vol en je zal eens in de zoveel tijd alles opnieuw moeten installen.
Dit zijn problemen die je bij een mac niet of nauwelijks tegenkomt.
Mac is wel goed, maar kan ook een hoop sores geven in het geval van uitwisselbaarheid etc etc !
Gewoon lekker 2.8 Ghz PC kopen en lekker aan de slag!
Overigens de i-mac G4/1 Ghz met 17 inch scherm is ook geen slechte keuze voor de beginner !, M-audio kaartje erbij, monitors en gaan met de banaan!
ik weet dat Astral distribution dat verkocht.
Maar via de meeste platenzaken zijn ze te bestellen.
Groovy tunes in hilversum kan ze ook voor je regelen!
Topic: Favo Nr. (4-6-2004 12:01:00)Maar via de meeste platenzaken zijn ze te bestellen.
Groovy tunes in hilversum kan ze ook voor je regelen!
Leftfield - open up is misschien wel mijn all-time favorite houseplaatje , maar aan de andere kant................er zijn zoveel goede platen!
Topic: Aankleding "herriehok" (2-6-2004 17:30:00)Oh !
ik reageer alleen even op een post die in dit topic staat, off topic of niet......
Topic: Aankleding "herriehok" (2-6-2004 14:29:00)ik reageer alleen even op een post die in dit topic staat, off topic of niet......
wat betreft de isolatie uit een paar posts eerder, piepschuimplaten is niet afdoende.
Ze hebben te weinig massa, wil je redelijk isoleren dan zal je materiaal moeten nemen met een grote moleculedichtheid, dus massa.
anders vinden de golven hun weg wel door alle gaatjes die piepschuim rijk is !
Als je het echt goed wil doen moet je een kamer in een kamer bouwen zoals snake al eerder postte.
Let er dan wel op dat je die zwevende muren en vloeren en plafonds niet met schroeven in de achterwand vastzet, want dan is het allemaal voor niet geweeest !
Topic: teveel slippen van platen.... (1-6-2004 16:10:00)Ze hebben te weinig massa, wil je redelijk isoleren dan zal je materiaal moeten nemen met een grote moleculedichtheid, dus massa.
anders vinden de golven hun weg wel door alle gaatjes die piepschuim rijk is !
Als je het echt goed wil doen moet je een kamer in een kamer bouwen zoals snake al eerder postte.
Let er dan wel op dat je die zwevende muren en vloeren en plafonds niet met schroeven in de achterwand vastzet, want dan is het allemaal voor niet geweeest !
je kan het hele probleem redelijk voorkomen door te zorgen dat je platenbakken goed gevuld zijn(zodat de platen rcht overeind staan.
Ervaring heeft mij geleerd dat halfgevulde bakken de oorzaak zijn van het ``doorhangen``.
als je je bakkie maar half vol kan krijgen, vul de bak dan van achteren op met wat oude suske en wiskes.
sinds ik dat heb gedaan heb ik nooit meer last van het probleem.
vooral in de zomer hangen de platen snel door doordat de warmte (zeker op zolderkamertjes ) ervoor zorgt dat de platen gewoon een nieuwe vorm krijgen, die we liever niet zien !
Ervaring heeft mij geleerd dat halfgevulde bakken de oorzaak zijn van het ``doorhangen``.
als je je bakkie maar half vol kan krijgen, vul de bak dan van achteren op met wat oude suske en wiskes.
sinds ik dat heb gedaan heb ik nooit meer last van het probleem.
vooral in de zomer hangen de platen snel door doordat de warmte (zeker op zolderkamertjes ) ervoor zorgt dat de platen gewoon een nieuwe vorm krijgen, die we liever niet zien !