Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 4 van 250)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
14-3-2004 01:06
Ik heb de schurft aan,

- dj's die voor je stonden te draaien en dan nog even snel met de apparatuur lopen te fucken vlak voordat je moet draaien.
- Slechte gear. (tegenwoordig draai ik om en ga ik weer weg als het te erg voor woorden is)
- Die smerige rook machines (kan ik de mooie vrouwen slecht van zien)
- Van die losers die ongevraagd aan je platenkoffer/spullen of wat dan ook zitten
- Mensen die gaan vragen of je fransje bauwer niet bij je hebt (nee die zit nog in m'n auto radio stompzinnig varken)
- Van die vieze wijven die er alles voor over hebben om een dj aan de haak te slaan (dat zijn namelijk de grootste sl*tt*b*kk*n die er rond lopen)
- Mensen die teveel tegen je aan lullen als je aan het draaien bent
- discotheek bazen die gaan lopen zeiken dat je je drank zelf moet betalen en dat degene die mee is gekomen gewoon moet betalen aan de deur (das mooi maar dan ga je me 100€ meer betalen eikel anders ga je zelf maar uitleggen aan de mensen waarom er geen dj is voor de komende 2 uur)
- Dat ik m'n koptelefoon weer is vergeten ben en er te laat achter kom
- Te lage meubels waar de gear op/in staat.
- Slecht geluid (daarom houd ik tegenwoordig maar 2 uur lang m'n senheiser op. Scheelt weer 2 problemen -> Je hebt geen last van de slechte kwaliteit geluid en 2 je hebt geen last van zeurende mensen)
- Mensen die alles beter weten en dan doel ik speciaal op geluids technicie (wat zijn dat meestal grote losers zeg.)

En als laatste -> Een zaal vol lelijke vrouwen. Waar moet ik dan in godsnaam mijn best voor doen wink ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Eddy56Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2004
Laatste: 20-10-2004
Berichten: 14
14-3-2004 06:18
Mensen die alles beter weten en dan doel ik speciaal op geluids technicie (wat zijn dat meestal grote losers zeg.)
als je via een set van een band speelt, heb je maar te luisteren naar deze mensen. ze zorgen er wel voor dat je verstaanbaar bent, en hebben er meestal meer verstand van dan de dj.

of niet?

Greetz Eddy
Apogee, I'm Loving It
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
14-3-2004 09:43

Eddy56 schreef:

als je via een set van een band speelt, heb je maar te luisteren naar deze mensen. ze zorgen er wel voor dat je verstaanbaar bent, en hebben er meestal meer verstand van dan de dj.

of niet?
nee

ten eerste ging het niet om de 'geluidset van een band (?)'
ten tweede wil Reind niet verstaanbaar zijn (hij is geen zanger)
ten derde is hij wél dj, dus je laatste opmerking kan ik óók niet volgen!

en nu niet weer berichten posten als je net dronken thuiskomt wink ;)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
14-3-2004 11:35
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 14-3-2004 12:14
Edit Mod: racisme word hier niet getolereerd. slopen/pesten/verpesten is van alle lagen van de bevolking, en alle soorten mensen. Meestal als men begint te keten, is dat een teken dat je niet interessant genoeg aan het draaien bent. Men verveelt zich. Uiteraard kan er ook een verkeerd "deurbeleid" zijn, maar zoek eerst eens de fout bij jezelf.


Wat betreft geluid:
Of het nou een Dj is, of dat het een geluidstechnicus is van een band.
Uit mijn lange ervaring als dj en geluidsmannetje kan ik jullie hier glashard vertellen dat 95% van alle mensen die met geluid om moeten gaan, er ruk verstand van hebben sad :(
Zelfs bij grotere en bekende bands, vind ik het nog vaak slecht.
En dat ligt echt niet aan gebreken in de spullen, maar simpelweg in het gehoor/gevoel van de gene achter de knoppen. Bekend is ook dat geluidsmensen een heel eigen smaak ontwikkelen voor geluid. Studio mensen hebben dat euvel ook wel eens. Ook gaat het gehoor van mensen die vaak in hard geluid werken zich aanpassen.
Harde hoge en lage tonen worden door het gehoor/hersenen automatisch afgezwakt. Men word er als het ware een beetje imuum voor. Het gevolg, de geluidsman gaat die tonen waar hij imuum voor is nog harder zetten, waardoor het geluid nog slechter word.

Zag een paar jaar geleden een TV opname van het consert van Froger in de Kuip, heb het niet uitgekeken, omdat de tv geluids registratie tranentrekkend was. Het was gewoon één brei van geluid.
Net alsof de compressor op zijn max stond te werken en alles naar één sterkte bracht.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
14-3-2004 12:08
Er lopen ook altijd, waar je ook bent, mensen rond "die dat vroeger ook hebben gedaan". Die vinden zichzelf dan meteen een volleerd geluidstechnicus terwijl ze er gewoon ruk verstand van hebben:
"Is dat alles wat jullie wegzetten? Wij zetten altijd..." en dan komt er toch een waslijst aan spullen waarvan je denkt: WAAROM? Dan willen ze bijvoorbeeld stacks van 10 meter hoog wegzetten voor een bandje voor 100 man. Dat is voor mij bewijs dat je geen idee hebt waar het om gaat. Dat is ook een van mijn grote ergernissen.
Volgende keer Peter!
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
14-3-2004 13:02
Of net het omgekeerde: mensen die pas beginnen en dan denken dat ze er al alles van weten. Ze houden je een uur bezig met hun gezaag waarom zij MP3 véééééééél beter vinden dan vinyl, of hoe zij vanop 2 meter afstand al zien dat ik de (net afgeregelde) platendraaiers niet juist ingesteld heb, of ze komen zagen dat dat ene lampje ginder blijkbaar een paar microsonden later reageert dan de rest... en, oh ja... waarom gebruik je de laser niet?? OMDAT HET NOG MAAR 23h IS EN DE ZAAL NOG LEEG IS MISSCHIEN?? angry
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
14-3-2004 16:00
Ik heb altijd een paar leuke afzijkers voor dit soort beterweters
1/ Wij draaien hier, jullie niet. Blijkbaar doen wij iets beter dan jullie......
2/ Als jullie zo'n goede drive-in disco hebben, waarom hebben jullie dan vanavond niets te doen.......
3/ O, je hebt groot gelijk, bedankt voor de geweldige tip, ik zal het meteen aanpassen.
4/ To; Waarom gebruiken jullie de laser niet:
Omdat ik er geen zin in heb.....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
14-3-2004 16:03

Tom schreef:

2/ Als jullie zo'n goede drive-in disco hebben, waarom hebben jullie dan vanavond niets te doen.......
Die werkt goed he, zeg ik ook altijd. (zie paar posts terug)
Maar dat is MIJN mening...
René_MasterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 12-5-2008
Berichten: 40
14-3-2004 16:31
- Mensen die interresant gaan doen door te denken dat ze er veel vanaf weten...
- Mensen die vragen of ze de plakband mogen lenen (Gaffa)
- Mensen die naar de lichtman komen om een nummer aan te vragen en vervolgens niet snappen dat dat bij een lichtman niet kan.
- Mensen die het irritant vinden als het licht te fel staat, vooral wanneer je blinders gebruikt

Dat zijn meestal wel de irritantste dingen die er zijn, en die ik ook mee heb gemaakt...
-
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
14-3-2004 16:54

René_Master schreef:

- Mensen die naar de lichtman komen om een nummer aan te vragen en vervolgens niet snappen dat dat bij een lichtman niet kan.
Dees begrijp ik heel goed en ik denk dat je er het best mee leert leven hoor! Het is ook logisch: de DJ staat uiterst geconcentreerd bezig beats gelijk te zetten (meestal iets minder los dus), koptelefoon op, muziek luider uit zijn monitors, de LJ zijn monitors staan stilder, geen koptelefoon en veel losser bezig met werken. Ik begrijp de mensen heel goed dat ze naar de LJ komen dan hoor!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)