Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 200 van 250)
Moderator(s): Dré
Dj-olivierStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-6-2011
Laatste: 12-12-2016
Berichten: 110
6-7-2011 17:36

Daniel-sound schreef:

dj-olivier schreef:

Er was een erg vervelend jochie dat dacht stoer te zijn door te roken boven onze booth en rook richting ons te blazen. En zelfs later op de avond begon hij te spuiten met een fles frisdrank richting een stel meisjes die bij ons stonden...
Dat gaat er bij mij dus écht niet in hé,
'Stoer' rook naar mij blazen is al einde verhaal voor dat jong..
Nee normaal bij mij ook niet, ik heb me in moeten houden van mijn collega...
Niet geschoten is altijd mis! (Zoals mijn collega dat altijd zo mooi zegt!)
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
6-7-2011 18:18

dj-olivier schreef:

Dat doet mij denken aan een optreden van mij laatst, we draaiden ook onder ons eigen partytentje en aangezien het begon te regenen moesten de (rokende)feestgangers er ook onder. Er was een erg vervelend jochie dat dacht stoer te zijn door te roken boven onze booth en rook richting ons te blazen. En zelfs later op de avond begon hij te spuiten met een fles frisdrank richting een stel meisjes die bij ons stonden... Ik was geneigd de muziek te stoppen en te vertrekken maar ben uiteindelijk erg boos geworden op hem en toen was het wel minder. Ik vraag me af hoe ze het in hun hoofd halen!
Had je geen rookmachine bij je?!! wink ;)
Alles komt goed....
Dj-olivierStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-6-2011
Laatste: 12-12-2016
Berichten: 110
6-7-2011 18:47

Malle Pietje schreef:

dj-olivier schreef:

Dat doet mij denken aan een optreden van mij laatst, we draaiden ook onder ons eigen partytentje en aangezien het begon te regenen moesten de (rokende)feestgangers er ook onder. Er was een erg vervelend jochie dat dacht stoer te zijn door te roken boven onze booth en rook richting ons te blazen. En zelfs later op de avond begon hij te spuiten met een fles frisdrank richting een stel meisjes die bij ons stonden... Ik was geneigd de muziek te stoppen en te vertrekken maar ben uiteindelijk erg boos geworden op hem en toen was het wel minder. Ik vraag me af hoe ze het in hun hoofd halen!
Had je geen rookmachine bij je?!! wink ;)
Nee, we hadden de rookmachibe verkocht en net het lichtset uit elkaat gehaald, willen ze ook licht, dus alles weer in elkaar gezet, klant is koning...
Niet geschoten is altijd mis! (Zoals mijn collega dat altijd zo mooi zegt!)
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
27-7-2011 18:43
Morgen zullen er leuke ergenissen bij komen :)
Om kosten te besparen mag ik zo'n 300 meter truss dead riggen. Tof.
(takels erin, omhoog, deadriggen, takels er weer uit..)
óf omhoog draaien met statieven en dan deadriggen, maar ja dat kan maar tot 6M :(

naja het blijft 2 weken hangen, dus vooruit dan kan ik het wel begrijpen.
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
27-7-2011 19:17
Met motortakels is dat nog wel te doen en ook een flinke kostenbesparing.

Hang je je grid aan handtakels dan ben je ongeveer een uur per puntje extra bezig met deadriggen en het in- en uithalen, afvoeren van de takels en kost dat dus, tenzij je een busje polen inhuurt ( wink ;) ), meer geld dan het hele verhaal gewoon laten hangen. Met de "standaard" korting huur je immers al een 1T 10m kettingtakel voor €10,00 per dag. Dan kost 1x 14 dagen huren (staffel 5) dus maar 30 euro meer dan 2 x 1dag huren.
Maar dat is MIJN mening...
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
28-7-2011 12:09

Roytje schreef:

Met motortakels is dat nog wel te doen en ook een flinke kostenbesparing.

Hang je je grid aan handtakels dan ben je ongeveer een uur per puntje extra bezig met deadriggen en het in- en uithalen, afvoeren van de takels en kost dat dus, tenzij je een busje polen inhuurt ( wink ;) ), meer geld dan het hele verhaal gewoon laten hangen. Met de "standaard" korting huur je immers al een 1T 10m kettingtakel voor €10,00 per dag. Dan kost 1x 14 dagen huren (staffel 5) dus maar 30 euro meer dan 2 x 1dag huren.
Tenzij je een aantal takels zelf hebt en je personeel gewoon per dagdeel uitbetaald! Plus een aantal stagaires. Want dan heb je die directe kosten van inhuur niet, dus blijft er bruto meer over..
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
8-1-2012 18:32
Vorig jaar op een jaarlijks eventje waar we al jaren vaste leverancier zijn voor licht en geluid, komt er zo'n DJ draaien die het als sport ziet om alle rode lampjes op de mengtafel te laten branden... Resultaat: monitorbox opgeblazen, eindset stond zwaar gelimit, maar klonk toch regelmatig vervormd door de gains op de mengtafel die volledig open stonden.

Achteraf organisatie erop aangesproken dat ik niet zo blij was met het optreden van die jongen, met de vraag als zij voor de schade willen betalen. Enkele maanden later met dit als resultaat: "dit jaar hebben we besloten om geen beroep meer te doen op jullie diensten en hebben we iemand anders die ons komt voorzien van licht en geluid...)
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
8-1-2012 20:12
Op starbeach gaan ze zo met rode lampjes dj's om razz :p Verder is Real el Canario wel een goede dj!
I Love House Music!
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
8-1-2012 22:06
Communiceren, de beste methode. De artiest bepaald niet, de betaler bepaald. Tech werkt in opdracht en doet zijn werk. Respecteer elkaar en blijf praten.

Helaas snapt niet elke dj dit. Ook niet elke betaler trouwens. En helaas ook niet elke tech.
Vergeet niet te lachen
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
9-1-2012 00:24

Mifex schreef:

Op starbeach gaan ze zo met rode lampjes dj's om razz :p Verder is Real el Canario wel een goede dj!
Tjerk (technicus in het filmpje) is ook wel een erg mooi figuur, hahaha. Topgozer.
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)