Forum > Newbie Forum

grote party organiseren hoe en wat??

(311 reacties. Pagina 6 van 32)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
9-1-2004 21:36

Jan2 schreef:

Om met een heleboel mensen te gaan uitdelen, is een goed idee, maar pas op! Stel dat iedereen het TOP lijkt. 1500 heb je er uitgedeelt, en er komen 1045 mensen. Dan moeten jullie zeggen: Helaas, de zaal is vol, jullie kunnen er niet meer in. Dat is natuurlijk geen goede reputatie, terwijl je er niets aan kunt doen natuurlijk.
Dit is niet eens een open deur, maar pure speculatie. Er bestaat geen standaard-formule voor het aantal uitgedeelde flyers v.s. het aantal daadwerkelijke bezoekers.

RonnieB schreef:

meeste drukkers willen hun 'werk' aangeleverd krijgen in psd of eps (eps word in vector opgeslagen, dus kunnen ze resizen zonder kwaliteitsverlies).

Let wel op dat je ook in CMYK kleuren werkt, RGB wil niet altijd lekker geprint worden,
...
en zet ook de dpi lekker hoog, zodat het geprint ook scherp blijft!
dpi is dots per inch, voor een beeldscherm is 72dpi genoeg, maar de gemiddelde htk printer, kan al op 1200dpi printen, dus een kwaliteitsdrukker komt vast nog wel wat hoger!
Bel EERST de drukker, want je kunt van alles willen, maar die drukker van mij wil dus juist wel RGB, en die wil altijd 300 dpi. Daar kun je wat van vinden, dat doe ik ook (het kan beter), maar je hebt simpelweg te voldoen aan de aanlevervoorwaarden van de drukker waar je mee in zee gaat.

Roberto, had je al nagedacht over de achterkant van de flyer eigenlijk?
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
10-1-2004 00:25
Tis dat ik het topic niet eerder heb gezien , maar anders had ik wel ff eerder gereageerd :

Je wil graag profesioneel over komen met je dj bookings bureau , maar je vraagt op een forum hoe je een feestje moet organiseren shocked 8O . Je komt dan wel over als een amateur.
3000 flyers
weet je wel hoeveel dat is ? Je hebt met grote a3 posters een beter bereik als met flyers. Die a3 posters vallen nl veeeel meer op als een stapeltje flyers wat ergens ligt. (als je ze duidelijk ophangt)
800x5=4000 euro-laten we zeggen 500 euro=3500 euro. 3500 euro:2=1750 euro per persoon
Je rekent jezelf al weer aardig rijk........ geloof me , je mag blij zijn als je op je eerste feestje quitte draait. Er zijn weinig beginners die gelijk flink winst draaien.
Laat geen dj draaien die nog nooit 1 plaat heeft aangeraakt, schrap dj oscar dus!!
shocked 8O Oscar zal een beste vent zijn , maar zoiemand gooi je gelijk van de line up of hij mag het eerste uurtje draaien.
ik heb een leuke regeling getroffen die in vrijwel elke discotheek opgaat, de regel: wij krijgen de entree, jullie de drankomzet
Ik mag aannemen dat je ook een minium drankomzet moet hebben. De zalen waar ik laatst geinformeerd heb naar de prijzen e.d gaan uit van ongveer 2000 euro drankomzet (zaaltje van ongeveer 600 personen en dit gelde voor meerdere zalen van die grote ). Hou er bij een schoolfeest rekening bij dat er totaal niks gedronken wordt door de leeftijds categorie 14 - 18 jaar. Als je deze omzet niet haalt , mag je hem zelf gaan aanvullen.
Geven ze verantwoordelijkheid aan ons af, geen idee, ik denk gewoon dat er personeel enz loopt van eltoro dus dat die alles goed in de gaten houden. Anders kan ik altijd me pa ofzo nog inschakelen die de verantwoordelijkheid vast voor zich opneemt.
Zeg Pa , ik geef een feestje in El Toro , mocht het fout gaan , ben jij de lul.

Je vader ziet je aankomen, die van mij zou er niet intrappen. Ik weet niet of je meerderjarig bent maar er zal meerderjarige garant moeten staan voor evt schade of overige onkosten.
Oh, en wat ik nou weer helemaal vergeet Roberto, ik vind het heel erg leuk, al die initiatieven van jou. We zijn er natuurlijk met z'n allen steeds op aan het schieten, maar ik wil zeker niks afschieten.
Ik moet wel zeggen dat ik op het punt sta om te gaan schieten. Ik heb er zelf weinig vertrouwen in en aangezien Roberto grootse plannen heeft. Boekingsagency , Grote feesten en een webwinkel lees ik op je site. Ik vraag me af of je wel enig idee hebt waaraan je begint. Er komt veel meer bij kijken als je verwacht als je een beetje suc6vol bezig wilt zijn.

Ik zie veel vaker van dit soort inatieven op internet waar helemaal niks van terrecht komt.

en nog iets :

ALS JE EENMAAL EEN SLECHTE REPUTATIE HEBT , KOM JE DAAR NIET (SNEL) MEER VAN AF!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maar goed , hou ons op de hoogte en vermeld de goede en slechte dingen van het feest. Mischien kunnen we er dan van leren.................

Zo de tering , zulke lange posts maak ik niet vaak happy :)
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
10-1-2004 08:46

descon schreef:

Je wil graag profesioneel over komen met je dj bookings bureau , maar je vraagt op een forum hoe je een feestje moet organiseren shocked 8O . Je komt dan wel over als een amateur.
Descon, het één heeft niks te maken met het ander! Dikke duim voor Roberto dat hij dit in elkaar probeert te steken! Ik hoop op een megasucces voor hem en als dat kan via tips die hij kreeg op new-line, dan ben ik nog eens dubbelblij!
Laten we die jongen nu niet staan uitschijten dat hij niet weet waar hij aan begint maar hem helpen zodat hij WEL weet waaraan hij begint!

descon schreef:

3000 flyers
weet je wel hoeveel dat is ? Je hebt met grote a3 posters een beter bereik als met flyers. Die a3 posters vallen nl veeeel meer op als een stapeltje flyers wat ergens ligt. (als je ze duidelijk ophangt)
Flyers zijn (jammergenoeg) een niet te onderschatten deel van je reclamecampagne. Enerzijds hang je op geconcentreerde plaatsen de posters uit, zodat ze meermaals op korte tijd in het oog springen, maar aan de andere kant probeer je met je flyers zo breed mogelijk te gaan: hoe meer verschillende plaatsen je flyert, hoe beter! Ga naar fuiven (aan de ingang leggen of de security met een pint proberen te overtuigen dat ze de flyer afgeven aan de fuifgangers die naar huis vertrekken), sta bij de uitgangspoort van scholen, wandel op de kermis of op de wekelijkse marktdag in een vakantieperiode, bezoek jongerenwinkels (PC-winkels, klerenwinkels, CD-shops, ...), en durf buiten je gekend territorium te gaan: wil je één stad bereiken, neem dan ook de steden errond!

descon schreef:

800x5=4000 euro-laten we zeggen 500 euro=3500 euro. 3500 euro:2=1750 euro per persoon
Je rekent jezelf al weer aardig rijk........ geloof me , je mag blij zijn als je op je eerste feestje quitte draait. Er zijn weinig beginners die gelijk flink winst draaien.
Enerzijds moet ik je hierin gelijk geven, anderzijds weet Roberto verdraaid goed de juiste mensen te versieren wanneer hij met 500EUR alles kan regelen, dus zal hij wel weten waarmee hij bezig is. Bovendien zou ik in zijn plaats mijn uiterste best doen om dit samen met de betreffende scholen te organiseren en met een beetje geluk hangen zij wat vlaggen buiten aan de ingang van de discotheek en helpen ze je op die manier uit de kosten happy :)
Als je in staat bent om je onkosten te dekken via sponsoring, dan is de rest puur winst. Neem liever 5 grote sponsors dan 40 kleintjes (bij 500EUR zou dat nog wel moeten lukken, vooral als je die scholen weet te versieren wink ;)).

descon schreef:

shocked 8O Oscar zal een beste vent zijn , maar zoiemand gooi je gelijk van de line up of hij mag het eerste uurtje draaien.
Nu, ik ken Oscar niet, maar er zullen wel genoeg DJ's zijn die zeker de nodige ervaring hebben en die voor een habbekrats en een pint bier willen komen draaien.
Als ik het goed begrijp zou die Oscar reeds één keer gedraaid hebben en dat viel goed mee en bovendien heeft hij nog een aantal maanden om te oefenen. Eén tip voor Oscar: probeer een danscafé of zo te versieren om ervaring op te doen, maar Roberto, hou die gast dan uit de booth... Het zou jammer zijn dat hij zijn zenuwen eventjes niet de baas kan en jij je feestje ziet kapotgaan daardoor en geloof me, dat gebeurt sneller dan je denkt.

descon schreef:

ik heb een leuke regeling getroffen die in vrijwel elke discotheek opgaat, de regel: wij krijgen de entree, jullie de drankomzet
Ik mag aannemen dat je ook een minium drankomzet moet hebben. De zalen waar ik laatst geinformeerd heb naar de prijzen e.d gaan uit van ongveer 2000 euro drankomzet (zaaltje van ongeveer 600 personen en dit gelde voor meerdere zalen van die grote ). Hou er bij een schoolfeest rekening bij dat er totaal niks gedronken wordt door de leeftijds categorie 14 - 18 jaar. Als je deze omzet niet haalt , mag je hem zelf gaan aanvullen.
Dit hoeft niet altijd zo te zijn Descon, en als dat wél zo is denk ik wel dat Roberto hier rekening mee gehouden heeft. Stop toch eens met Roberto simpelweg af te breken en geef hem liever een tip hoe hij dan WEL dat gevaar kan omzeilen!

descon schreef:

Zeg Pa , ik geef een feestje in El Toro , mocht het fout gaan , ben jij de lul.
Je vader ziet je aankomen, die van mij zou er niet intrappen. Ik weet niet of je meerderjarig bent maar er zal meerderjarige garant moeten staan voor evt schade of overige onkosten.
Ergens gaat er inderdaad iemand moet garant staan voor alles. Daarom raad ik je ook aan even af te spreken met de verschillende scholen en zo, deze gaan beter de weg weten hoe en wie en wat en waar...

descon schreef:

Ik moet wel zeggen dat ik op het punt sta om te gaan schieten. Ik heb er zelf weinig vertrouwen in en aangezien Roberto grootse plannen heeft. Boekingsagency , Grote feesten en een webwinkel lees ik op je site. Ik vraag me af of je wel enig idee hebt waaraan je begint. Er komt veel meer bij kijken als je verwacht als je een beetje suc6vol bezig wilt zijn.
Als je geen dromen hebt, blijf je trappelen! Ik heb mijn zekerheid ook simpelweg de vuilbak ingekieperd toen ik DISAR opstartte. Moet je de gevolgen weten? Buiten reserve-LJ is het voor mij ook al anderhalve maand kinkloppen: slaapkamer-DJ is nu mijn officiele titel (ipv 2,3 en zelfs 4 residenties een paar maand geleden) en qua inkomsten moet ik het nu ook stellen met wat zakgeld en gratis drank de ganse nacht (wat op zich wel een serieuse besparing is laugh :D). Toch ben ik er zeker van dat ik de juiste keuze nam om de zekerheid op te geven en te kiezen voor een droom. Als alles netjes loopt, krijg ik binnenkort een lekker duwtje in de rug van mensen die tips geven in plaats van af te breken zonder te zeggen hoe het wél moet.
Wat ik maar wil zeggen: Roberto, zet 'm op! Zorg er wel voor dat je jezelf niet verbrand maar aangezien je elke keer raad vraagt aan new-line, lijkt het me dat je genoeg beseft dat de risico's groot zijn.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
10-1-2004 10:00
2 descon: het enigste wat je kan is mij afkraken in al mijn ideëen, dan denk ik gewoon: hou je k*p en zeg dan niks. Ik ga alles goed met eltoro bespreken, ik ben niet op mijn mondje gevallen, dus ik weet echt wel wat wel en niet kan!

2 dsalembier: thanks voor alle tips, en steun happy :) zulke mensen hebben we meer nodig op het forum.

2 sylvia: over die flyers, dat wat ik naar jou toe heb gestuurd waren de posters wink ;) flyers moeten nog ontworpen worden. Komt iets met strand ofzo.
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
10-1-2004 10:22
Ons forum is er nou juist voor op (professionele) kennis op te doen.
Dus als iemand hier info vraagt, vind ik hem heel verstandig.

Een boekingsburo hoeft niet altijd de beste weg te zijn, men zal meteen gaan proberen (veel) winst te maken op de deal.
En die winsten zijn soms niet misselijk. Ik heb er hier ééntje zitten die wilde me wel exclusief in zijn "stal" hebben voor een eenheidsprijs van € 300,- per avondje (Ex BTW)
We hebben één avond proef gedraait voor een klant van hem.
Er was gezegd: 150 man, bedrijfsfeest.
Het bleek te zijn: 400 man, bruiloft, met optredens van meerdere artiesten, stukjes, enz.
Normaal zit er voor ons wel een prijsverschil tussen deze twee avondjes.
En we weten zeker dat het boekinsburo van te voren wist waar hij ons heen stuurde, want de kalnt vertelde ons uitgebreid overleg gehad te hebban, en kon het ook op een kontrakt laten zien.

Nou komt het, wij kregen: € 360,-+ kilometers,.....
Hij ving € 750,- ex btw!
Dat was dus meteen de laatste keer.

Laatste: Over kritiek, of afkraken....
Zo moet je het niet lezen, denk je nou echt dat iemand 10 minuten gaat typen om jouw af te kraken? Ze bedoelen veel meer als waarschuwing, en dan moet je niet zo lullig reageren, want dan stopt de datastroom vanzelf, en "are you hanged out to dry".

Er zijn scholen in het verre oosten die lijfstraffen uitdelen als een leerling iets niet goed doet, en de leerling zegt dan aleeen maar "dankuwel".
MAW; Je mag blij dat iemand je afkraakt, dan weet je tenminste wat je niet moet doen!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
10-1-2004 10:36
1 x bewerkt. Laatst door Roberto op 10-1-2004 10:40
zoals belooft de posters: www.people.zeelandnet.nl/jwparket

laat ff weten welke je mooier vindt. Maar doe dat dan wel gelijk ff met wat tips en niet alleen: 1ste is mooier.
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
10-1-2004 10:38

Tom schreef:

Nou komt het, wij kregen: € 360,-+ kilometers,.....
Hij ving € 750,- ex btw!
Dat was dus meteen de laatste keer.
zo gaat het dus bij ons absoluut niet he. Dat hij 50% krijgt. Als een dj 100 vraagt voor 2 uur. Dan vangen wij daar 20 euro op ofzo.

en over dat afkraken: daar bedoelde ik eigenlijk mee, mensen die kraken je af voor hier oppassen net zoals u zegt. Maar hoeveel ervaring hebben ze zelf? Ze denken het alleen, of ze horen van een ander wat er fout kan gaan, en dat typen ze dan nog een keer alleen dan een beetje anders...
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
10-1-2004 10:43
Er is bij ons kort geleden ook zon feest gegeven en toen hebben ze die flyers op roze papier en de tekst zwart-wit.
Ze hadden er van die dingen van gemaakt die er ergens aan kunt hangen. (Je weet wel die hotel dingen van: wij slapen nog o.i.d.)
En die hadden ze dus in de fietsenstalling van onze school gehangen, aan de fietsen.
is misschien ook een id.

Verder veel succes, ik vind dit een goed initiatief
schnappi???
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
10-1-2004 10:48
Ik moet zeggen dat ik de 2de poster stukken beter vind. Die zou ik doen!

Waarom? Omdat de goede duidelijke punten er zo uitspringen, want mensen gaan meestal niet echt heel lang voor zo'n poster staan kijken, dus het moet gelijk duidelijk zijn. Verder vind ik hem visueel ook gewoon beter. Het enige nadeel aan de poster is dat er niet opstaat voor wie het is, en dat kan wel eens tot teleurstelling leiden. Het is misschien een id om ook een website te maken, en daar de info voor de echte geintresseerde op te zetten!
Maar dat is MIJN mening...
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
10-1-2004 10:52

Roytje schreef:

Ik moet zeggen dat ik de 2de poster stukken beter vind. Die zou ik doen!

Waarom? Omdat de goede duidelijke punten er zo uitspringen, want mensen gaan meestal niet echt heel lang voor zo'n poster staan kijken, dus het moet gelijk duidelijk zijn. Verder vind ik hem visueel ook gewoon beter. Het enige nadeel aan de poster is dat er niet opstaat voor wie het is, en dat kan wel eens tot teleurstelling leiden. Het is misschien een id om ook een website te maken, en daar de info voor de echte geintresseerde op te zetten!
ja, wij vinden zelf de 1ste poster mooier maar de 2de duidelijker. Iedereen in de klas vind dat ook. Dus of de 1ste poster wordt duidelijker of de 2de en die wordt dan nog wat aangepast met datum, waar het is enz.
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)