Forum > Newbie Forum

grote party organiseren hoe en wat??

(311 reacties. Pagina 1 van 32)
Moderator(s): Dré
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
8-1-2004 19:31
1 x bewerkt. Laatst door Roberto op 8-1-2004 20:31
Hallo,

Ik wil met een vriend van mij de laatste schooldag een feest organiseren in www.eltoro.nl we zijn voor alles al een beetje aan het kijken voor flyers, posters, toegangskaarten enz. Nu dachten we eerst aan voorverkoop bij de music house, maar toch denk ik dat dit niet helemaal veilig (die maat ook niet) en ook niet heel handig. Dus nu blijft er kaartverkoop aan de deur over, we dachten zelf aan 5 euro per kaart+gratis drankje.

Dit feest willen we organiseren voor middelbare scholieren van de 3de t/m 6de klas van minimaal 3 middelbare scholen uit Goes. We gaan de leeftijden controleren aan de hand van de schoolpas, zonder deze pas kom je er niet in.

De muziek style begint met 21.00 beetje lounge, dan komt dj oscar (house, groove) van 22.00 tot 12.00 uur, dit laatste uur zal hij eindigen met r & b (voor de chicks wink ;) happy :) ) dan komt dj robert (ik) (club, trance, hardhouse) van 12.00 tot 2.00 uur en daarna komt top dj razz :p Mr. Jows (hardhouse, hardtrance) van 2.00 tot 4.00 draaien.

Maar nu was mijn vraag: wat ben ik vergeten, of waar moet ik aan denken als ik van alles ga regelen??

ik wil graag van mensen met ervaring horen hoe zij het regelen, ik heb alles echt goed uitdacht, ik geef je op elke vraag een antwoord. Maar ik las bijv. dat sylvia ook feesten geeft.
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
JochaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2003
Laatste: 11-11-2005
Berichten: 137
8-1-2004 19:40
Allereerst wil ik even kwijt dat dit los staat van Bax light & sound, waar roberto ook actief is. Dit geld bijvoorbeeld ook voor zijn "dj agency" .

Ik zal alvast even een voorzetje geven waar je allemaal aan moet denken
- Verzekering
- Beveiliging
- Dj gear ( mag je het gebruiken van toro en is het in goede staat)
- Kom je uit met je kosten t.o.v je omzet.
- Promotie, hoe, waar, wanneer en door wie?
- Zijn er vergunningen nodig?
- Is die avond nog vrij in die discotheek of zijn er andere partys of gala`s georganiseerd.
- Geven ze de verantwoordelijkheid af aan twee jongens van 15??
- Wie is de lj van deze avond??
- Willen die drie of meer scholen wel dat er een gezamenlijk avond komt??

Wie vult mij aan!!

Tip 1:
En vooral ga er nooit vanuit dat het "wel goed zal wezen" . Check, check en dubbel check!!

Tip 2:
Laat geen dj draaien die nog nooit 1 plaat heeft aangeraakt, schrap dj oscar dus!!

Tip 3:
Hou de draai stijl van eltoro en van de "normale" schoolfeesten aan. Kids van 14 zullen echt niet om 4 uur `s nachts nog staan te beuken op een hardhouse plaat van Jows.

Tip 4:
Denk realistisch, en kijk niet alleen naar het plaatje van "kijk mij als organisator, chikkies where are you???"
"Jocha"
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
8-1-2004 19:48

Jocha schreef:

Ik zal alvast even een voorzetje geven waar je allemaal aan moet denken
- Verzekering
- Beveiliging
- Dj gear ( mag je het gebruiken van toro en is het in goede staat)
- Kom je uit met je kosten t.o.v je omzet.
- Promotie, hoe, waar, wanneer en door wie?
- Zijn er vergunningen nodig?
- Is die avond nog vrij in die discotheek of zijn er andere partys of gala`s georganiserd.
- Geven ze de verantwoordelijkheid af aan twee jongens van 15??
- Wie is de lj van deze avond??
- Willen die drie of meer scholen wel dat er een gezamenlijk avond komt??

Wie vult mij aan!!

En vooral ga er nooit vanuit dat het "wel goed zal wezen" . Check, check en dubbel check!!
verzekering, en dat soort zaken wordt geregeld door eltoro evenals beveiliging (uitsmijters enz) dj gear kunnen wij gewoon gebruiken evenals licht. Kom ik uit met mijn kosten t.o.v. omzet JA!! vergunningen wil ik het dus nog over gaan hebben met eltoro, promotie wordt geregeld door vrienden van mij die in de stad flyers aan scholieren uitdelen (tegen een vergoeding natuurlijk) posters worden opgehangen op scholen, vereninigingen enz. De avond is in de discotheek is denk ik wel in trek daarom zorgen we er ook voor dat we een half jaar van te voren zijn. Geven ze verantwoordelijkheid aan ons af, geen idee, ik denk gewoon dat er personeel enz loopt van eltoro dus dat die alles goed in de gaten houden. Anders kan ik altijd me pa ofzo nog inschakelen die de verantwoordelijkheid vast voor zich opneemt. lj heb ik het met thaan overgehad, maar moet nog ff kijken en bespreken met toro hoe of wat. Willen de scholen dat er een gezamelijke avond komt? Denk dat ze het een leuk initiafief vinden van ons, misschien willen ze ons geen vergoeding geven maar weet zeker dat we daar wel posters mogen ophangen.
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
SpongebobStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2003
Laatste: 17-8-2005
Berichten: 170
8-1-2004 19:56
doe ook al je rekenwerk van tevoren, hoeveel personen binnen om break-even te draaien, wat kost het me als helemaal niemand komt; en wie gaat dan voor de kosten opdraaien als er niemand komt.
blaat.
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
8-1-2004 19:57
2 x bewerkt. Laatst door RonnieB op 8-1-2004 20:01
ik denk dat die verschillende muziekstijlen niet gaan werken...

je zult moeten proberen om de gehele avond, muziek voor IEDEREEN te draaien...als er breezah chickies (zoals jij zegt) komen voor de RnB, dan zullen ze na een uurtje hardhouse of whatever echt wel weg zijn...

en tja... voor een schoolfeest.. al die kids roepen wel, hardhouse/techno/groove is vet etc. etc., maar ik zie ze op een schoolfeest er dus echt niet op dansen... voor zulk soort publiek, werkt top40, apres ski, bekende bubbling en wat lichtere bekende house (dus tiesto, benni benassi, scooter enz) een heel stuk beter...

ow, ik zie trouwens dat het voor 3e tot 6e klassers is,kweet niet of je publiek hebt dat jonger is als 16? als dat zo is, moet je ervoor zorgen dat die jongeren niet aan drank kunnen komen... hoe ga je dit oplossen? ga je bij de bar om legitimatie vragen, of word er helemaal geen alcohol geschonken? (op zich wel lullig voor de 16+ uiteraard)

{edit: leesfoutje}
Music is what feelings sound like...
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
8-1-2004 19:58

spongebob schreef:

doe ook al je rekenwerk van tevoren, hoeveel personen binnen om break-even te draaien, wat kost het me als helemaal niemand komt; en wie gaat dan voor de kosten opdraaien als er niemand komt.
ik weet gewoon zeker dat ik zelf niet hoef op te draaien voor eventuele schulden, de prijs is zo laag dat al mijn vrienden bij wijze van spreken binnen hoeven te zijn. Maar deze datum is zeker erg populair en hoor er zeker ook van oudere kinderen over dat het 3 jaar geleden zo leuk was enz. Maar school doet er niks meer aan, dus doen wij het!
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
8-1-2004 20:01

RonnieB schreef:

ik denk dat die verschillende muziekstijlen niet gaan werken...

je zult moeten proberen om de gehele avond, muziek voor IEDEREEN te draaien...als er breezah chickies (zoals jij zegt) komen voor de RnB, dan zullen ze na een uurtje hardhouse of whatever echt wel weg zijn...

en tja... voor een schoolfeest.. al die kids roepen wel, hardhouse/techno/groove is vet etc. etc., maar ik zie ze op een schoolfeest er dus echt niet op dansen... voor zulk soort publiek, werkt top40, apres ski, bekende bubbling en wat lichtere bekende house (dus tiesto, benni benassi, scooter enz) een heel stuk beter...
onze party gaat dus echt uit van de dance scene, ook omdat we een beetje benauwd zijn dat de zogenaamde "gangsters" ruzie gaan lopen maken op R & B en dat wij dat absoluut niet op ons geweten willen hebben. R & B wordt alleen gedraaid om inderdaad "the breezerchicks" binnen te hebben. Top 40 feesten zijn voor mensen van 16-17-18 jaar echt niet leuk meer, dat merk ik zelf ook al op schooldisco's tegenwoordig danst er niemand meer op scooter en dat soort muziek (dat commercielige) ook hebben wij besloten dat we toch een beetje harder draaien omdat er in Zeeland toch wel wat aardig veel "boeren" wonen wink ;)
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 12-4-2024
Berichten: 1207
8-1-2004 20:04
Zijn de noodplannen ook bekend? Misschien meer iets waar ik nu dan bezig ben voor een evenement (moet je rekening houden van dronkenschap tot persoon in brand, ongeluk op de weg in de buurt met chemische stoffen en alles wat daar tussenin zit sad :( ) maar bij de denkbare dingen zoals brand moet je toch wel weten wat te doen, en wie begeleid dat? Ook al staat de helft van de zaak in brand dan nog moet er iemand bij een mic kunnen om te vertellen dat ze rustig naar buiten moeten enz en welke nooduitgangen ze moeten gebruiken.
Darth Crossfader
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
8-1-2004 20:05
hmm ok... maar het lijkt me een behoorlijke gok!

vergeet niet: als je goed draait, en iedereen heeft het naar zn zin, KAN je een goeie naam krijgen;
hebben ze het niet naar hun zin, dan ZUL je een slechte naam krijgen!

zorg er dus voor dat je 110% zeker bent van wat je doet! (kweet niet wat voor apparatuur je gaat gebruiken, maar mocht je niet over het topspul beschikken, zorg dan voor eventueel een reserve mixer en/of cd-speler)
Music is what feelings sound like...
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
8-1-2004 20:10
dateq mixer, 3 technics sl1210's, 2x pioneer cdj100s. Dus aan de apparatuur zal het zeker niet liggen. Wil ook nog eens gaan kijken als eltoro helemaal leeg is en aan welke lichttafel er staat enzo en wat qua verlichting.

Over dat muziek, ik merk gewoon dat er veel vraag naar is naar hardhouse enzo in Goes, eltoro heeft nu misschien wel een 2 jaar meegedaan aan de rijst & bonen trend. En heeft jarenlang "tha trip" georganiseerd maar na een tijdje kwamen daar heel veel ruzie's enz. Daarom ook zijn wij toch wel een beetje bang dat ons dat ook overkomt zoals messteken en whatever. Ik zal zeker wel wat R & B of bubbling opzetten om ze ff met hun reet te laten shaken. Maar ik denk dat iedereen (ook de breezersletjes) een leuke avond kunnen hebben op trance en hardhouse!
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)