Forum > Algemeen Forum

Moet een club dj nou allround zijn???

(56 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
16-12-2003 08:48
Ik denk dat als je goed zat kan draaien zodat je in een discotheek kan draaien, dat je dan op beide kunt draaien.

Iemand die goed kan draaien op CD kan ook met TT werken. Of althans zeer snel. Andersom is hetzelfde.
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
16-12-2003 09:44

Gupy schreef:

Iemand die goed kan draaien op CD kan ook met TT werken. Of althans zeer snel. Andersom is hetzelfde.
Hier heb ik lichtjes mijn twijfels over. Ik heb al zéér goede CDJ's zien proberen met vinyl draaien, maar dat lukt hen toch niet zo goed hoor! Bijsturen wordt plots een heel stukje moeilijker omdat er gevoel moet ingestopt worden! De DJ's die echter bijstuurden met hun pitchcontrol leken er heel wat minder problemen mee te hebben.
Mijn overstappoging naar CD's een paar maand geleden, liep ook niet zo vlotjes, alhoewel ik na een mix of twee toch in staat was geen hoorbare problemen meer te hebben. Ik denk dus dat een vinyl-DJ makkelijker overstapt naar een "tiptoetsomgeving" dan omgekeerd. Blijft natuurlijk mijn idee hé! happy :)

Wat betreft het draaien met vinyl of CD (in clubs, zoals jij vraagt)...
Ik weet geen enkele DJ die zijn nummers zowel op CD als vinyl koopt. De hobby is zo al duur genoeg dus koop je elk nummer maar 1 keer. Het wordt dus een kwestie van de club om zich aan te passen, vandaar ook dat elke club wel zijn "denon, technics, rodec"-combinatie heeft aangeschaft zodat elke DJ kan draaien. Lijkt mij ook het meest logische, je kunt immers als DJ niet beginnen met alle nummers 15 keer aan te schaffen: 12", CD, MD, MP3, ..., ..., ...

Ik heb ooit een poging gedaan over te schakelen naar CD, of toch gedeeltelijk. Maar gezien het gekende probleem van "praktisch geen goeie remixen te vinden", ben ik daar maar weer van afgestapt sad :(. Daar heb ik gemerkt dat ik het KAN, mits een klein beetje aanpassen, dus ik denk dat elke club-DJ dat ook wel zou kunnen hoor
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-5-2024
Berichten: 9469
16-12-2003 09:54
Ik vind het mixen met cd's nog steeds veel lastiger dan met vinyl.
Even een tikje terug of een tikje extra om mooi te syngroniceren, dat lukt veel makkelijker met vinyl.
Cd's que ik op een beat of een clap,
en dan probeer ik ze op de beat er in te gooien op de beat/clap van de andere plaat, en dan maar met de slider (als een soort gashandle en rem) gelijk zetten. Deze manier lukt het me nog het beste, maar lekker is anders.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
17-12-2003 00:42
Vind cd's veel makkelijker, mix pas af- en toe met cd's sinds vorig jaar zomer. Na 10 minuten kon ik het en heb sindsdien nooit meer problemen gehad (ook met andere spelers niet). Digitaal is digitaal, met analoog moet je rekening houden met jerking van de motor, stabiliteit, je cue gedrag en het duwen of tegenhouden ivm de kracht van de torque. Voordeel is wel dat ik 8 jaar met vinyl draai waarvan bijna 6 jaar elke dag zo'n beetje met Technics, heb nu besloten om definitief op cd's over te stappen, het Technics gevoel (of zo'n beetje het gevoel met iedere stabiele draaitafel) geheel in je vingers hebben heeft als voordeel voor mij dat ik het nooit meer zal verleren. Bovendien zal ik toch voorlopig nog wel minimaal 1x per maand of eens in de 2 weken een Technics onder de vingers hebben, dan blijf je in het fietsen geoefend zal ik maar zeggen.

Maar dit slaat uiteraard geheel op mijn situatie, voor een ander kan ik dus niet spreken, het is denk ik een beetje een eindeloze discussie van wat makkelijker is. De 1 heeft dit gevoel en de ander dat..
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
IlikeitloudStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2004
Laatste: 20-2-2008
Berichten: 51
2-8-2004 08:29
maar als je normaal trance draait, moet je dan ineens een koffer vol top 40 plaen aanschaffen, kun je ook en vaste baan in een club krijgen als dj dat je elk weekend draait ofzo en kun je dan ook gewoon een stijl draaien of moet je ook wat an aales doen???
het lukt alleen als niemand kijkt...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
2-8-2004 08:38
Denk je niet dat dat puur van de club afhangt?
In sommige zal je all-round moeten zijn, in andere draaien ze misschien maar 1 soort muziek.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
2-8-2004 10:52

ilikeitloud schreef:

maar als je normaal trance draait, moet je dan ineens een koffer vol top 40 plaen aanschaffen, kun je ook en vaste baan in een club krijgen als dj dat je elk weekend draait ofzo en kun je dan ook gewoon een stijl draaien of moet je ook wat an aales doen???
Zoals Victor zegt: het hangt puur van de club af. Maar meestal is het wel zo dat wanneer je een vaste plaats aangeboden krijgt in een club dat je de eerste keer daar toekomt met bakken en bakken vol vinyls omdat je niet weet welke muziek het publiek goed vind. Bovendien ga je je de eerstvolgende week gewoon failliet betalen aan nieuwe platen omdat je dan plots wel weet welk genre ze willen en je merkt dat je toch niet genoeg van die muziek hebt voor een ganse nacht... Tjah, het leven van een DJ gaat niet over een fluwelen tapijt wink ;)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
2-8-2004 18:49
En of de pijn in je portemonnaie nog niet voldoende is, heb je ook daarna pijn in je klauwen en schouders en rug van het naar de club toesjouwen van je nieuwe aankopen laugh :D
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
2-8-2004 23:14

Didier_S schreef:

Bovendien ga je je de eerstvolgende week gewoon failliet betalen aan nieuwe platen omdat je dan plots wel weet welk genre ze willen en je merkt dat je toch niet genoeg van die muziek hebt voor een ganse nacht... Tjah, het leven van een DJ gaat niet over een fluwelen tapijt wink ;)
Daarom moet je ook niet aan een resident gaan beginnen. Dan sta ik namelijk in mijn geval de hele nacht muziek te draaien die ik geen reet aan vind maar omdat het moet en das tegen de princiepes hé want ik moet niks. Ja af en toe een keer naar de wc wink ;)

Al zit het er aan het eind van het jaar wel in dat ik een vaste plek ga krijgen. De zondag in een tentje hier in Harderwijk. S'middags ekkere lounge deephouse en later op de avond wat lekkere club plaatjes die vol met vocals zitten.
En 1 keer in de maand een electroclash e.d avond waar alles kan en alle regels wat betreft hokjes overboord gelazerd worden. Oftewel Reind vind het leuk en de rest doet het er maar mee razz :p
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
2-8-2004 23:23
Je moet doen waar je zelf prettig mee bent.
Wil je in het Horecawereldje verder dan is het zeker raadzaam om van meer markten thuis te zijn.
Hier bedoel ik niet mee dat je zowel met cd alswel vinyl moet werken,maar dat je thuis bent in meerdere stijlen.
Betaalde dj jobs zijn altijd in de horeca en daar zal je moeten beginnen.
Allerbelangrijkst is dus kunnen voldoen aan de vraag van de ondernemer!!
Of dit nou trance of skimuziek is.
Er komt vanzelf een moment dat je verantwoording getoond hebt en consequent bent,dat is van veel waarde voor een ondernemer.
Daarvandaan ontplooi je je verder,themafeesten,andere werkgever/club/disco en na verloop van tijd kan je je eigen weg zoeken en/of vinden.
Groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)