Forum > Algemeen Forum

Moet een club dj nou allround zijn???

(56 reacties. Pagina 1 van 6)
Moderator(s): Dré
RazeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-8-2003
Laatste: 10-12-2005
Berichten: 5
15-12-2003 20:06
Niet gevonden met zoekmachine en toch ben ik benieuwd wat jullie daar van vinden.

Dus bij deze, moet een club dj nou allround zijn of ligt dat gewoon aan jezelf!

Ik bedoel dus, moet een c. dj met cd's en platen kunnen draaien. Of mag je als c.dj het ook houden bij cd's of alleen platen ???
mix
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
15-12-2003 20:14

Raze schreef:

Niet gevonden met zoekmachine en toch ben ik benieuwd wat jullie daar van vinden.

Dus bij deze, moet een club dj nou allround zijn of ligt dat gewoon aan jezelf!

Ik bedoel dus, moet een c. dj met cd's en platen kunnen draaien. Of mag je als c.dj het ook houden bij cd's of alleen platen ???
Ja, wat wil je nou? Dat we hier allemaal onze mening geven? Nou, ik zie bijv. een Jeff Mils nog geen R&B draaien als je dat bedoelt...
Hier kunnen we dus niks mee...
RazeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-8-2003
Laatste: 10-12-2005
Berichten: 5
15-12-2003 20:17

DJ Bastisito schreef:

Raze schreef:

Niet gevonden met zoekmachine en toch ben ik benieuwd wat jullie daar van vinden.

Dus bij deze, moet een club dj nou allround zijn of ligt dat gewoon aan jezelf!

Ik bedoel dus, moet een c. dj met cd's en platen kunnen draaien. Of mag je als c.dj het ook houden bij cd's of alleen platen ???
Ja, wat wil je nou? Dat we hier allemaal onze mening geven? Nou, ik zie bijv. een Jeff Mils nog geen R&B draaien als je dat bedoelt...
Hier kunnen we dus niks mee...
Bedanky voor je schattige reactie!

Kijk, vind je dat een CLUB-DJ met draaitfels en CD-Spelers moet kunnen draaien.
Of kan een CLUB-DJ ook gewoon met alleen de draaitafel het werk doen?
mix
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
15-12-2003 20:17
2 x bewerkt. Laatst door SebasVD op 15-12-2003 20:19
Ja tuurlijk kan dat!
Ik kan d'r ook met een broodrooster gaan staan!
Maar ff serieus, ik vind dat je dat als DJ zelf moet weten aangezien ze in elke respectabele club het allebei hebben. Gewoon wat je zelf het fijnst vind.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 1370
15-12-2003 20:18
Een club-dj moet gewoon goed kunnen draaien met datgene waar HIJ goed mee WILT draaien.

Als hij alleen maar cd's heeft, dan moet ie natuurlijk kunnen draaien met cd-spelers. En met platen idem dito...
RazeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-8-2003
Laatste: 10-12-2005
Berichten: 5
15-12-2003 20:20
Damn, ik zit er namelijk aan te twijfelen om mijn draaitafels weg te doen. Ik heb gewoon zo gevoel dat ik liever met CD-spelers draai. Maar aangezien mijn neef een eigen club heeft ben ik mijzelf aan het voorbereiden op later dat ik daar kan gaan draaien. (nog 2 jaar) Maar ik wist niet zeker of je dan met CD-spelers en met draaitafels moest kunnen draaien. sad :(
mix
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
15-12-2003 20:20

Raze schreef:

Damn, ik zit er namelijk aan te twijfelen om mijn draaitafels weg te doen. Ik heb gewoon zo gevoel dat ik liever met CD-spelers draai. Maar aangezien mijn neef een eigen club heeft ben ik mijzelf aan het voorbereiden op later dat ik daar kan gaan draaien. (nog 2 jaar) Maar ik wist niet zeker of je dan met CD-spelers en met draaitafels moest kunnen draaien. sad :(
Zelf weten zou ik zeggen...
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
15-12-2003 20:33
het is nooit weg om alles te kunnen.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
15-12-2003 21:44
Ik vind persoonlijk dat je als dj het publiek dansende moet kunnen houden met een big smile op hun gezicht. Hierbij moet je zowel kunnen mixen op draaitafels als cd-spelers. Daarbij vind ik dat je je pas dj mag noemen als je een publieksvermaker kan zijn waarbij je ook nog eens goed kan beatmixen indien dat nodig is. Als ik naar mezelf kijk draai ik hoofdzakelijk trance, maar kan als het moet iedere stijl mixen zolang de beats maar machinaal zijn opgenomen (met een handmatige drum is het nooit perfect in het ritme) dan kun je dus blijven corrigeren tot je een ons weegt.

Om even terug te keren naar het vermaken van het publiek: als je in een bepaalde tent draait kies je ervoor dat publiek de muziek te geven die ze willen. Ik zal dus geen trance draaien als ik van tevoren weet dat ze liever top 40 of disco of jaren '80 of noem het maar op willen. De juiste muziek draaien (plaatkeus!) is dus minstens zo belangrijk.

(edit: je hoeft niet altijd de apparatuur in huis te hebben om jezelf allrounder te noemen, zolang je er maar op kan mixen vind ik, maar, het moet wel een beetje van degelijke kwaliteit zijn/edit)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
15-12-2003 21:50

Raze schreef:

Damn, ik zit er namelijk aan te twijfelen om mijn draaitafels weg te doen. Ik heb gewoon zo gevoel dat ik liever met CD-spelers draai. Maar aangezien mijn neef een eigen club heeft ben ik mijzelf aan het voorbereiden op later dat ik daar kan gaan draaien. (nog 2 jaar) Maar ik wist niet zeker of je dan met CD-spelers en met draaitafels moest kunnen draaien. sad :(
Niet dat het er iets toe zou moeten doen, zolang je maar goed bent boeit het toch helemaal niet of je met cd's of op vinyl draait of allebei (tenzij je moet gaan draaien met een reeds aanwezige collectie platen en/of cd's, da's een ander verhaal), maar...als het je om de club van je neef gaat, dan vraag je dat toch even aan je neef?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)