Forum > Geluid

Gebruik digitale mengtafel.

(30 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
FrodorfStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-6-2006
Laatste: 21-12-2011
Berichten: 37
23-9-2007 22:22

Watt-Xtra schreef:

Tuurlijk heb je een aantal grote voordelen, presets, vaste instellingen enz. Echter denk ik dat je dit ook redelijk tot snel met een analoge tafel kunt instellen. Zeker als elk bandje even een soort van jamsessie speelt alsvorens zij beginnen met spelen en evt de band voorstellen. Jij hebt dan net even tijd om de zaakjes bij te stellen.
En die is er dus niet. Bedankt voor de reactie's, de o2r, lijkt me mede door zijn 24 faders een redelijke tafel voor het festival. Heb op internet gezocht naar de verhuurprijs, en overal kost hij wat anders. Wat is een reële prijs voor deze tafel? (En evt. bedrijf dat em verhuurt omgevind 's-Hertogenbosch?) Hetzelfde nogmaals voor de ls 9-32 die stiekem toch nog mijn voorkeur heeft. Iemand verder specifiek ervaring met deze tafel?

Bedankt,
Marcel
Remco 1970Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-9-2007
Laatste: 1-11-2007
Berichten: 5
24-9-2007 12:56
ik zou zonder ervaring bij een festival zeker gaan voor een analoge tafel!
hier kun je namelijk zoveel kanaal ingainen en afregelen als je vingers en handen hebt.
geen menus voor eq's ed.
zelf werk ik met alles wat los en vast zit...digitaal en analoog.

by the way.....als je uit een roland 7200 systeem geen behoorlijk geluid krijgt.....tsja....

verder is een 01V96 met extra inputs een zeeeer mooi klinkend en bruikbare tool.....en betaalbaar!
beter een halve topkast dan een hele lege baskist.
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
24-9-2007 13:34
Als je van tevoren de bands al kan checken dan zou ik zeker kijken naar digitaal, zeker omdat je ook alvast je compressor/limiters en gate's in kan stellen. Het is letterlijk 1 druk op de knop en je complete band staat weer in de mixer.

Nadeel van de O1V/O2R is inderdaad de gain, maar dat is zo bijgesteld, gewoon alle kanalen afgaan en bijstellen. 1 Minuut werk, hooguit.

Hou je echter rekening met de O2R dat je niet op alle kanalen phantoom kan zetten en je kanalen niet te routen zijn?

LS9 heb ik (nog) geen ervaring mee, maar zit al een tijdje te knagen aan m'n geweten, dus die mag binnenkort ook wel eens op de testbank.

Vertrouw je het echter niet met digitaal wegens gebrek aan ervaring, ga dan alsjeblieft voor analoog. Analoog wijst zichzelf, digitaal is echt even wennen (weten waar alles zit, etc.). Zodra je een digitale tafel goed kent, werk je er net zo snel mee als met een analoge tafel.

Prijs van een O2R schommelt tussen de 65 en 110 euro, rekening houdend met staffelkorting lijkt 70,- per dag mij netjes.
Vergeet niet te lachen
FrodorfStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-6-2006
Laatste: 21-12-2011
Berichten: 37
24-9-2007 14:35
Routen is niet zo'n probleem. En het qua gains heb je ook gelijk. Desnoods teken ik dat per act ff uit laugh :D .
Alleen hoeveel kanalen heb ik op de o2r tot m'n beschikking? Zijn dat ook écht 24 kanalen, allemaal xlr? Of zitten hier een aantal jacks tussen. Of is dit afhankelijk van de uitbreidingskaarten(per verhuurder dus..)?

Bedankt
Marcel
Remco 1970Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-9-2007
Laatste: 1-11-2007
Berichten: 5
24-9-2007 14:57
je bent idd afhankelijk van de uitbreidingen.
als je vaker dezelfde bands zou hebben is digitaal erg makkelijk, maar qua toonregeling ben je ook afhankelijk van wat er aan buhnegeluid de zaal in stroomt...dus zal je per lokatie de boel moeten bijregelen.
als je af en toe zo'n klusje hebt met diverse bands zou ik gewoon doen wat het makkelijkst lijkt voor je....in ieder geval: ga met een festival niet op je snufferd met een tafel die je niet kent!!!
bands nemen het je zeer kwalijk.
aangezien je vraag hier, zou ik gaan voor zekerheid. en het antwoord kan je het beste zelf geven.
beter een halve topkast dan een hele lege baskist.
FrodorfStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-6-2006
Laatste: 21-12-2011
Berichten: 37
24-9-2007 15:05
Ik snap je punt, en ik neem het ook zeker mee. Alleen wil ik stiekem misschien wel gewoon graag een keer met een digitale tafel werken wink ;) . De studiomanager snap ik, en als de tafel zo in het echt ook werkt, durf ik de stap denk ik wel te nemen. (Wat ik begrepen heb, kan ik dus de laptop ook aansluiten op de mengtafel? en em dan dus in principe via de pc bedienen?). Natuurlijk neem ik zoiezo een testdag, ik gooi mezelf nou ook weer niet direct voor de leeuwen. Ik bedoel, de meeste PA bedrijven doen niet zo moeilijk om uitleg te geven over een tafel.

In ieder geval bedankt tot zover. Ik ga ook naar de o2r kijken. o1v96 heeft na mijn mening te weinig faders om helemaal prettig op te kunnen werken, maar zit denk ik ook een beetje tussen mijn oren.

Verdere suggesties zijn natuurlijk altijd welkom happy :)
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
24-9-2007 15:32

frodorf schreef:

Routen is niet zo'n probleem. En het qua gains heb je ook gelijk. Desnoods teken ik dat per act ff uit laugh :D .
Alleen hoeveel kanalen heb ik op de o2r tot m'n beschikking? Zijn dat ook echt 24 kanalen, allemaal xlr? Of zitten hier een aantal jacks tussen. Of is dit afhankelijk van de uitbreidingskaarten(per verhuurder dus..)?

Bedankt
Marcel
O2Rv1 & O2Rv2 (DUS NIET O2RV96) = eerste 8 kanalen schakelbaar met jack/xlr. Kanalen 9 t/m 16 zijn enkel jack ingang en kanalen 17 t/m 24 zijn enkel jack ingang en zijn stereo kanalen op line-niveau.

O2Rv96 = eerste 16 kanalen schakelbaar tussen jack en xlr, laatste 8 zijn stereo en alleen met jack ingang op line-niveau.

Uitbreidingskaarten zou je moeten informeren bij je verhuurder, maar dan ga je werken met verschillende pagina's.
Vergeet niet te lachen
FrodorfStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-6-2006
Laatste: 21-12-2011
Berichten: 37
24-9-2007 19:50
Voor zover ik de software (Studio manager) zag.. Kan ik wel alle inputs op de kanalen zetten waar ik ze zelf wil hebben. En kan ik dus routen... En dus ook de uitbreidingskaarten evt. ook op de eerste pagina zetten? (Of zie ik hier nu iets fout??)

Dan nog een vraag. De o2r lijkt me budgettair een aantrekkelijke tafel. Alleen hoeveel faders heeft deze nou, zijn het de oude (??) die 16 faders hebben ofzo, en de nieuwe (96?) die er 24 heeft. 24 faders vind ik namelijk wel een pré.

Alvast bedankt
Marcel
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
24-9-2007 19:53
Heeft altijd 24 faders gehad (zowel de V1/V2 als de 96).
Light Image
FrodorfStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-6-2006
Laatste: 21-12-2011
Berichten: 37
24-9-2007 19:55
shut up :X Had net verhuurder aan de lijn, en toen ik o2r zei, zei hij toch echt 16 faders razz :p . Daar bel ik morgen dan wel even over terug om de duidelijkheid erin te houden wink ;)

En over dat routen van de uitbreidingskaarten, iemand die daar iets meer vanaf weet?

Dank

Terug naar forum Reageer (zonder quote)