Forum > Off-Zone

Het bouwen van een Dj Meubel

(144 reacties. Pagina 12 van 15)
Moderator(s): Dré
JoEyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 2-1-2013
Berichten: 11
7-8-2006 15:53
1 x bewerkt. Laatst door JoEy op 8-8-2006 10:10
Hallo,

ik ben deze vakantie ook begonnen aan een meubel en post ook hier een paar Foto's.
Plan
Op het plan heb je nu nog 2 bakken die met 3 planken verbonden worden, maar in werkelijkheid komen er eigenlijk 3 bakken die dan tegen elkaar worden gevijst. Voor de stevigheid.Verder wordt het allemaal niet ingebouwd. Op de twee zijkanten staan de draaitafels, eronder komen Cd-bakken en laptop en helemaal onderaan in de grote vakken de Speakers. In het midden vak komt de case met Cd-Speler, Mixer en Versterker en daaronder 2 planken waar plaatjes op komen.
de MDF van 18mm
Dit noemen ze in de zagerij "Restjes"

De dag erna zijn we, m'n grootvader laugh :D en ik, begonnen aan de bouw van het meubel.
We beginnen met de Middelste bak.
Alles wordt eerst uitgefreest daarna moeten er ook nog Lammellen in. Dit is de plaat die aan de Zijkant van de middelste bak komt. Dezelfde Plaat maar dan met Lijm en Lammellen. Hier moet enkel nog een plaatje op. En Dan krijg je Dit als resultaat ôp het einde van de dag.

De volgende dag werd eerst de "Vloer juist gezaagd. de Latjes gezaagd die dienen voor het schuifsysteem waar de CD-bakken en Laptop op komen te staan. Daarna alles naar boven zitten dragen en daar de middelste bak op die Grote Plank VastgemaaktDe zijkanten met latjes worden tegen de middelste bak Geboord. Aan de Andere kant gebeurde net hetzelfde. Daarna was het nog een kwestie van Lijmen. Na een nachtje drogen ziet het meubel er Zo uit.

Ook even een foto met m'n Spullen erin. je ziet dat er enkel Links een TT staat; daarom is het meubel dus gemaakt 2de TT geraakte niet meer op de Ikea Tafel. En nog een laatste Pic om de Schuifjes Duidelijk te maken.

Ziezow mijn verhaal zit er op, nu nog beetje plamuren en schilderen.Het wordt een rood meubel.
Heb nu nog één vraagje naar jullie toe:
aan de voorkant komt een geperforeerde metalen plaat tegen gevezen maar nu zou ik graag hebben dat er wat gekleurt licht(nu wil iedereen plots net zoals Teun en Steven licht in zen meubel laugh :D ) vanachter die plaat komt, wat zou ik hier het beste voor kunnen gebruiken?

Groeetjes Joey
Dj xciterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-10-2005
Laatste: 24-10-2013
Berichten: 70
8-8-2006 09:21
Zo, dat ziet er bepaald niet slecht uit! Mes compliments!

Met Vriendelijke Groet,

Dj Xciter
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
8-8-2006 12:22
eurolite heeft hele mooie ledtubes van een 30 en 50 cm. is melkgekleurd en te verkrijgen in diverse kleuren... misschien dat showtec het ook wel heeft maar ik heb hier een paar van deze tubes in de slaapkamer verwerkt, geeft een leuk sfeerlicht in de houtenbalken
met creme geschilderd plafond en balken.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
9-8-2006 12:38
Zo, dat ziet er goed uit Joey! Leuk idee met die uitschuifbare planken voor je cd-koffers! Ik vraag me alleen af of het ook werkt/stevig is. Zit er ook nog een soort van vergrendeling op dat de hele plank er niet uit lazert als je hem er te ver uitschuift?
Ik denk dat als ik dat had gedaan, ik dan had gekozen voor een alu schuifconstructie met wieltjes e.d. (Als je snapt wat ik bedoelrazz :p)

Ik vraag me ook af waarom je ervoor hebt gekozen om het middelste gedeelte zo laag te plaatsen (Je mixer staat op je versterker, toch?) Lijkt me een beetje onhandig.

Verder, post ook eens foto's als hij klaar is met verven! Ben errug benieuwd hoe het lijkt als-ie rood is! Succes overigens met de verlichting. Ikzelf heb spotjes gebruikt, maar ik denk dat led-tubes ook heel mooi kunnen worden!

Nogmaals, mijn complimenten!happy :)
Carpe noctem
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
9-8-2006 15:49
Het heeft weer ff geduurd, maar de complete how-to staat nu ook op mn site (incl. foto's die wél werken wink ;)):
Klik
Carpe noctem
JoEyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 2-1-2013
Berichten: 11
9-8-2006 19:25

djsteev schreef:

Zit er ook nog een soort van vergrendeling op dat de hele plank er niet uit lazert als je hem er te ver uitschuift?
Er zit achteraan een blokje aan vast hoor, zodat ik niet onder m'n Cd-bakken terechtkom happy :)

djsteev schreef:

Ik vraag me ook af waarom je ervoor hebt gekozen om het middelste gedeelte zo laag te plaatsen (Je mixer staat op je versterker, toch?) Lijkt me een beetje onhandig.
Mijn mixer, cd speler en versterker zitten allemaal ingebouwd in een case, zodat mijn mixer op dezelfde hoogte als het tafelblad komt (is wel niet goed te zien op de foto's).

djsteev schreef:

Nogmaals, mijn complimenten!happy :)
Bedankt! Foto's van het eindresultaat volgen zeker; over een goede week (of 2) wink ;)
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
10-8-2006 09:33

JoEy schreef:

Mijn mixer, cd speler en versterker zitten allemaal ingebouwd in een case, zodat mijn mixer op dezelfde hoogte als het tafelblad komt (is wel niet goed te zien op de foto's).
Ah oke, ja dan is het wel handiger zo.wink ;) Kon het idd niet goed zien op de foto.
Carpe noctem
JamesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-1-2007
Laatste: 16-1-2007
Berichten: 9
10-1-2007 11:10
Ik ga misschien binnenkort ook een meubel bouwen en ik heb al een idee bedacht voor de bescildering (kan misschien een leuke inspiratie zijn). Ik wil de voorkant dichtmaken (gewoon met spaanplaat ofzo want er komt toch niets aan vast). Dan zorg ik dat het op scouting komt en laat ik de stam (jongeren van 19 t/m 21) zich er even lekker op uitleven met greffiti enzo. Ik heb genoeg ervaring met hun kunstwerken om te weten dat ik ze dat egt wel kan toevertrouwen. Ik geef ze gewoon mijn logo erbij en ik zie wel een keer wat er uit komt razz :p
Dj JoeriStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2005
Laatste: 24-2-2013
Berichten: 177
10-1-2007 18:55
Graffiti dat is zeker een leuk en orgineel idee voor een dj-meubel! Echter zou ik er absoluut geen spaanplaat ervoor zetten! Dit is het meest slechte hout voor een dj-meubel aangezien de hoeken er snel "afbutsen". En twijfel ik eraan of de graffiti wel mooi overkomt op de spaanplaat...
JK Productions is powerd by Pioneer, Martin Audio & Crest
JamesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-1-2007
Laatste: 16-1-2007
Berichten: 9
11-1-2007 15:33
het is inderdaad niet egt mooi maar hout is vrij duur en om dan die hele voorplaat van goed hout te kopen als je er toch niets aan bevestigd? Als je het geld er voor hebt geef ik je groot gelijk als je een andere houtsoort gebruikt maar in die positie verkeer ik even niet razz :p .
Nog een idee: misschien is het leuk om de randen van de voorkant af te zetten met lichtslangen (je kan ze natuurlijk ook in het midden verwerken maar laten we het erop houden dat dat een kwestie van smaak is).

Terug naar forum Reageer (zonder quote)