Forum > Opmerkingen

Burnproof...

(28 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
17-8-2006 10:14
Heeft Nero geen logfile waar gemeld wordt of de burnproof optie is aangesproken bij het branden van een CD?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
17-8-2006 10:24

Dré schreef:

Heeft Nero geen logfile waar gemeld wordt of de burnproof optie is aangesproken bij het branden van een CD?
Yep, mijn Nero 6 meldt na afloop van het branden of deze optie is aangesproken (en dan gaat die cd ook gelijk de vuilnis in). Heb ik trouwens maar 1x gehad doordat een oude pc het gewoon niet trok.
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
BrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2004
Laatste: 28-5-2009
Berichten: 220
17-8-2006 16:53

Dré schreef:

Heeft Nero geen logfile waar gemeld wordt of de burnproof optie is aangesproken bij het branden van een CD?
Dat is een goeie, zal eens kijken hoe dat werkt. Thx!
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
17-8-2006 17:30
Als de functie is aangesproken wordt dat aan het eind (als je cd dus klaar is) vermeld in een standaard popupje. Iets van "buffer underrun avoided xx times".
Maar dat is MIJN mening...
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
17-8-2006 19:22
het ligt volgens mij ook wel een beetje aan wat voor een hardware en cd's je gebruikt...

ik brand al een aantal jaar met mijn plextor brander op arita cd's, gewoon op volle snelheid (24x is max voor mijn dvd brander geloof ik), en ondertussen speel ik dan gerust online een potje counterstrike...
achteraf krijg ik soms wel eens een melding dat nero een keer of 2 een bufferunderrun heeft voorkomen, maar deze cd's doen het dan nog steeds prima in mijn cd spelers... en daaronder valt een heel scala: denon s3500, denon s3000, denon d4000 en de befaamde oude technics SL-PG460A (spelers van bijna 10 jaar oud)
Music is what feelings sound like...
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
17-8-2006 19:31

RonnieB schreef:

ik brand al een aantal jaar met mijn plextor brander op arita cd's, gewoon op volle snelheid (24x is max voor mijn dvd brander geloof ik)
Is volgens mij niet verstandig om op de maximale snelheid te branden (meer hierover staat ergens op het forum).
achteraf krijg ik soms wel eens een melding dat nero een keer of 2 een bufferunderrun heeft voorkomen, maar deze cd's doen het dan nog steeds prima in mijn cd spelers...
Maar dit hoeft geen garantie te zijn dat ze het op ALLE cd spelers doen en ALTIJD op jouw eigen cd-spelers (hoewel de kans misschien klein is). Daarnaast: als je al weet dat je kans loopt op buffer underrun, hoeveel moeite is het om even de pc met rust te laten en de cd af te laten branden?
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
17-8-2006 23:42
mja, ik probeer hier een beetje het tegendeel te bewijzen, zelfs op max snelheid en met buffer underruns, krijg ik het niet voor elkaar om rotte cd's te produceren...

en zoals in mn vorige post, zijn de cd's in meerdere cd spelers getest, en dan ben ik ook nog cdspelers vergeten waar incidenteel nog wel eens een cd in afgespeeld word.. (huis tuin keuken cd spelers, autoradio, enz)

er zullen vast branders zijn die een stuk rotter branden (de eerste generatie philips branders? wat een kl*tedingen!!! die waren alleen maar goed in frisbee's maken), maar dat je altijd op lage snelheid moet branden, en niks met je pc moet doen, vind ik een beetje onzin!
Music is what feelings sound like...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
18-8-2006 01:01
Gewoon middelmatige snelheid branden en niet proberen een DVD te extracten/decoden met je andere drive op hetzelfde moment. Ik moet het in ieder geval erg bont maken om een buffer underrun te krijgen, sterker nog ik heb het vanavond geprobeerd met het fikken van een CD en tegelijkertijd een stress test draaien maar ik kreeg nog steeds geen melding.

Overigens ook een aanrader, niet je HD en brander op dezelfde IDE aansluiting op je moederbord prikken. Dat wil namelijk ook nog wel eens voor problemen zorgen. Heb ik gelukkig geen last van want ik heb een firewire brander en SATA schijven dus die zitten elkaar nooit in de weg :-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
18-8-2006 08:50

RonnieB schreef:

mja, ik probeer hier een beetje het tegendeel te bewijzen, zelfs op max snelheid en met buffer underruns, krijg ik het niet voor elkaar om rotte cd's te produceren...
Daarmee bewijs je niets. Als je namelijk leest wat de kenners schrijven dan is het NIET dat je langzaam of snel moet branden MAAR dat je een snelheid moet vinden waarbij het resultaat het, voor jouw combinatie, zo goed mogelijk doet in zoveel mogelijk spelers. En dat kan voor jou zo maar zijn bij de maximale snelheid. Maar... Als jij denkt dat jouw situatie geldt voor iedereen dan ben je wel een beetje verkeerd aan het denken (en het lijkt erop dat dit aan de hand is...).

Als ik nu de weg oversteek met m'n ogen dicht dan zal dat erg goed gaan (kan dat wel een keer of 20 doen omdat er momenteel geen auto's rijden). Maar ooh wé als ik ga denken dat je dan altijd maar met je ogen dicht de straat over kan; dan ben ik wel erg idioot bezig toch? ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)