Forum > Algemeen Forum

Extreme DJ-GEAR/Set-up's

(125 reacties. Pagina 3 van 13)
Moderator(s): Dré
RemcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2002
Laatste: 11-7-2020
Berichten: 149
19-5-2003 22:33
Macro's zijn idd beesten, ook voor wat betreft het gewicht...
Maar ze zouden inderdaad ook iets anders gerekend kunnen hebben.

Groeten, Remco
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
21-5-2003 22:54
Naar het schijnt was het in de oude tijd in de Zillion ook wel best te pruimen. Daar hingen speciale lichtinstallaties die je nergens anders ter wereld kon vinden.

De opstelling, die me mondeling overgeleverd werd (kan dus best wat overdreven zijn), is als volgt:
Boven enkele bewegende podia, die constant op en neer bewegen, hant een systeem dat om z'n gehele as kan wentelen. aan deze cirkelvormige truss hangen symmetrisch 6 raamvormige constructies van om en bij de 2m op 1,5m. Die ramen hingen vol met licht zoals moving heads en parren.

Ik heb me laten vertellen dat er eens een Arabische sjeik op bezoek is geweest die in zijn land een perfecte kopie van dat systeem in zijn eigen discotheek wilde hebben. Dat zou hem veel geld kosten, want het ontwerp was van Frank Verstraten (De baas van de Zillion).
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
22-5-2003 01:40

Snake schreef:

Naar het schijnt was het in de oude tijd in de Zillion ook wel best te pruimen. Daar hingen speciale lichtinstallaties die je nergens anders ter wereld kon vinden.

De opstelling, die me mondeling overgeleverd werd (kan dus best wat overdreven zijn), is als volgt:
Boven enkele bewegende podia, die constant op en neer bewegen, hant een systeem dat om z'n gehele as kan wentelen. aan deze cirkelvormige truss hangen symmetrisch 6 raamvormige constructies van om en bij de 2m op 1,5m. Die ramen hingen vol met licht zoals moving heads en parren.

Ik heb me laten vertellen dat er eens een Arabische sjeik op bezoek is geweest die in zijn land een perfecte kopie van dat systeem in zijn eigen discotheek wilde hebben. Dat zou hem veel geld kosten, want het ontwerp was van Frank Verstraten (De baas van de Zillion).
Zillion was de nummar 1 volgens mij als het om licht/geluid ging maarja die tent hebben ze opgedoekt vanwege het XTC lab wat er onder zat :)
Eigenaar was ook geen kleine jongen in de drugswereld en tsja -> 9 van de 10 discotheken draait op drugsgeld. makkelijker geld witwassen kan namelijk niet :)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
22-5-2003 09:48
Drugshandel was lang niet alles. Hier het hele verhaal: www.gva.be/dossiers/-z/zillion/dossier.asp

Samengevat: drugs, witwaspraktijken, belastingontduiking, overtreding van vergunningen, geweldpleging, overlast, portiersoorlogen, kidnapping, explosieven in de discotheek, omkoping, chantage...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
22-5-2003 12:50
Jaja, die Frank Verstraten was de braafste niet. Hij ontdook de belastingen al met zijn vorige bedrijf, een informaticazaak (groothandel in pc's). Met dat geld heeft hij de Zillion ontworpen.
Dat die kerel niet van de domste is, zal wel duidelijk zijn: de hele Zillion heeft hij zelf ontworpen. Wel spijtig dat die discotheek moest sluiten.

Op nieuwjaarsavond smeet Frank letterlijk een miljoen (25000 Euro) weg; hij hield briefjes van 2000 frank voor een reuze ventilator en dan vangen maar! happy :)

Wel slim bekeken van hem, want wat je kon vangen ging je toch direct weer opdrinken.
Bovendien kostte een toegangskaartje toch al gauw € 50.
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
23-5-2003 18:58
wat wordt hier weer lekker doorgeluld door mensen die er totaal niets vanaf weten!
1/ er was slechts 1 bewegend danspodium, wél was er in de mainroom een indoor zwembad.
2/ Frank is NOOIT opgepakt voor drughandel
3/ er loopt een onderzoek naar t frauduleus bankroet van zijn computerzaak - hierin is hij echter nog niet veroordeelt en dus momenteel nog onschuldig.
4/Zillion was idd het summum in Europa. wat komen gaat is echter nog unieker!
5/ het 'vuurwerk' dat gevonden werd bleek later gewoon pyroflash te zijn.
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
23-5-2003 19:03
1/ het 1.000.000 Bef die op Oudejaarsavond voor de ventilator werden gehouden was eigenlijk voorzien om 2 internationale DJ's te betalen die niet kwamen opdagen.
2/ of die sjeik z'n copie heeft gehad van de zillion in de woestijn weet ik niet, wél stond er een perfecte copie in Rusland
3/ Frank zou d ezillion te koop hebben gezet voor 250.000.000? Nooit gebeurt! Wél plakte Antwerpen vol met affiches die hiermee 'de laatste dag' aankondigden in Zillion: was een studentenfuif.
Voor een foto van de mainroom moet je maar eens gaan kijken op de site van ECLER. Misschien staat er ook nog 1 op d esite van Martin.
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
23-5-2003 19:04
ik reageer niet op verhalen over de IT of dergelijke omdat ik er niets van weet. Laten jullie dan hetzelfde doen over het belgische nachtleven
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
23-5-2003 19:10

Reind schreef:

Zillion was de nummar 1 volgens mij als het om licht/geluid ging maarja die tent hebben ze opgedoekt vanwege het XTC lab wat er onder zat :)
Eigenaar was ook geen kleine jongen in de drugswereld en tsja -> 9 van de 10 discotheken draait op drugsgeld. makkelijker geld witwassen kan namelijk niet :)
Mag ik vragen op wat jij je baseert?

Je moet NIE alles geloven wa in de gazetten staat. Waar staat dat van dat Drugslab?
Ik ga niet zeggen dat Frank Verstraeten Jezus MKII is ofzo, maar er wordt toch dikwijls overdreven, OOK in de gazet van Anwerpen. Ik zou zelfs durven zeggen VOORAL in de gazet van Antwerpen. Als je het hele "Dossier" even doorleest, heb je al ergens het woord BEWIJS gelezen, hebben ze al BEWIJZEN? Verdachtmakingen ja, en speculaties. Hoeveel van die verdachtmakingen zijn officieel bevestigt door de politie?
Hij was geen zuivere da durf ik nie beweren.
Maar weet je voor hoeveel de licht- en geluidsinstallatie verkocht is, inclusief de vrachtwagens vol PA voor Zillion Beach?

10.000.000 Oude Belgische Franken. Alles van het interieur van de Zillion is verkocht geweest tot aan de WC-brillen toe, werkelijk. De brandblussers waren NIET verkocht laugh :D
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
23-5-2003 19:12

luc2366 schreef:

ik reageer niet op verhalen over de IT of dergelijke omdat ik er niets van weet. Laten jullie dan hetzelfde doen over het belgische nachtleven
Je was me voor ik moet eens wat meer op "Vernieuwen" drukken laugh :D

Ohja Bekijk de Versuz maar eens in België OOK een HELE mooie discotheek wat betreft licht en geluid hoor.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)