Forum > Off-Zone

Hoe en Waar zijn jullie geinfecteerd?

(34 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
12-12-2003 18:39

DJ.T schreef:

Ik denk dat jij zelf ook wel zo'n moment hebt gehad waarop je dacht: Jaa!, dat is wat ik wil!
Niet echt eigenlijk...

M'n ouders hadden op zolder nog een tiental oude platen staan en aangezien wij geen platendraaier meer hadden, heb ik me door een toemalige klasgenoot zwaar in de zak laten zetten voor een Philips snarenbak (betaalde ik € 50 voor).

Toen ik een half jaar later of zoiets in Gent ging studeren passeerde ik in de Free Record Shop en zag daar o.a. twee platen van Roger Sanchez liggen. Ik heb ze even bekeken en dan maar teruggelegd want ik vond dat toen wel erg duur eigenlijk -> 10 euro voor één nummer. Een maand nadien kwam ik daar weer langs en zag toen diezelfde twee vinyls liggen voor 7,5 euro samen. Ik dacht van: tja waarom niet 't zijn toch goeie nummers.

Beetje bij beetje kocht ik zo'n beetje platen tot ik me ging afvragen dat ik geen betere platenspeler kon gaan kopen... en zo is de bal een beetje aan het rollen gegaan.
BerthusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-1-2003
Laatste: 9-7-2011
Berichten: 56
13-12-2003 00:12
Toen ik een jaar of zes was speelde ik altijd met de pick-up van mijn vader, waar ik (natuurlijk) niet aan mocht komen, ook speelden we weleens discootje (lampen aan en uit). Op de basisschool hadden we wel 3 disco's allemaal met hifi spullen en de echte "grote" hadden ook lichtorgeltjes wink ;) . Toen er bij ons in het dorp een feest was stond er een grote drive-inn (wel professioneel). Ik en een vriendje de heletijd gapen bij de rookmachine (helemaal geweldig). We mochten zelfs op het knopje drukken, en aan het eind van de avond vertelden we trots dat wij ook een disco hadden. Toen mochten we achter de disco op de knopjes drukken!!! We waren helemaal verkocht.
Toen duurde het ff maar toen ik 13 was kocht ik mijn eerste mengpaneel (soundlab DSM5) kopen. En sinds dien is het alleen maar doorgegaan. 2 jaar geleden stond ik nog te kwijlen bij een drive-inn die trots aan mij hun Apollo + dynacord S900 lieten zien, ik dacht daar kan ik alleen maar van dromen, maar nu op mijn 18e verjaardag, heb ik ze allebei!happy :)

P.S. van de andere drive-inns is het niet veel meer geworden, Ik ben eigenlijk als enigste over...
©2011
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
13-12-2003 01:53
Aangezien mijn lange termijn geheugen net zo goed is als mijn korte termijn geheugen......................

Ik zou het niet meer weten.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
13-12-2003 16:45
Iemand wist me ooit te vertellen dat ik voor dat klassenfeestje een mengpaneel nodig. De dx100 werd het.

Verdere beschamende details laat ik achterwege... laugh :D
Door internet beperkt
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
13-12-2003 18:02
van je familie moet je het maar hebben....
JordieNabbeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2003
Laatste: 29-10-2008
Berichten: 30
14-12-2003 10:52
mijn pa moest vorig jaar bij de feedback zijn voor een gitaar
toen ben ik maar mee geweest ...toen was ik per ongeluk belandt op de 'dj afdeling'
daar waren veel dj's apparatuur aan het uittesten ik vond dat zo interessant dat ik het zelfde ook wilde doen !!
zo ben ik gaan sparen voor apparatuur. dus zo ben ik geinfecteerd ;-)
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
14-12-2003 11:04

DJ Sietse schreef:

Iemand wist me ooit te vertellen dat ik voor dat klassenfeestje een mengpaneel nodig. De dx100 werd het.

Verdere beschamende details laat ik achterwege... laugh :D
Tja, zo ben ik er ook ingerold. Ik zag dat Sietse z'n apparatuur steeds verder uitbreidde en ik vond het toch ook wel interessant. Zo ben ik ook gaan sparen en kopen. Totdat we samen besloten een drive-in op te richten. Nu zijn we helemaal 'besmet' met het virus!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
14-12-2003 11:58
Ik hou van house (en dat begon met LA Style-James brown is dead) toen ik pas 11 jaar was. Ergens zo eind '91 begin '92. Ik heb me scheelgekocht aan cd's, had geloof ik de hele Move the House reeks en Houseparty reeks, en als ik ze niet had leende ik ze wel en gooide ze op een bandje. Toen ik bijna 14 was, ging ik al wel een tijdje naar schoolfeestjes en hoorde die gasten van de drive-inn nummers in elkaar laten overlopen. In 1x hadden ze ook draaitafels bij zich en had ik al gehoord dat dat het echte werk was (toen was het nog niet echt gewaardeerd om in het underground circuit met cd's te draaien) en bovendien luisterde ik naar veel van die dance zenders waar ze van die oude mellow plaatjes mixten. In 1x liet ik mijn hond uit op de hei (was toen dus bijna 14) en zei tegen mezelf: "ik ga ook draaien" was toen al wel in de platenshop geweest en had al een sterk vermoeden dat ik dat echt wel zou willen.

Ben toen vanaf mijn 14e platen gaan kopen, gare dual pick-up erbij en lekker luisteren. Later kocht ik een mengpaneeltje en een jb-systems. Nummers van de gare pick-up naar de jb toe mixen. Toen ik 16 werd kreeg ik een 2e jb-systems erbij en kon het echte feest beginnnen laugh :D

Tsja, en de rest staat eigenlijk bij de rubriek stel je even voor..
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Jan2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2003
Laatste: 29-9-2015
Berichten: 146
15-12-2003 14:39
Mijn vader had altijd een Café waar uiteraard een geluidset in stond.
Ik vond het natuurlijk helemaal geweldig, maar ik was nog zo jong, dat ik daar niet kon draaien (8,9 jaar oud).
Toen ik in groep 8 zat van de basisschool, vroeg de meester wie er wilde DJ'en tijdens de disco's. Dat wilde ik uiteraard wel. Ik had gezegd dat ik thuis een mengpaneeltje had staan en dat ik wel een klein beetje kon draaien. Meester had toen, samen met iemand uit de andere klas de DJ's gekozen, Dj Spike (die naam kreeg ik toen er House DJ's waren in het café) en de andere jongen had nog geen DJ naam.
De 1e keer ging het natuurlijk bagger. Er stond wel een redelijk geluidssetje, maar het was ook niet alles. De 2e disco ging het al wel weer beter. Toen de laatste disco op school ging het nog beter, af en toe nog kleine foutjes, maar niet zo van die grote, de cd-speler uitzetten die aan het draaien is (schaam schaam schaam).
Ook de musical aan het einde van het jaar ging goed. De meester bedankte ons en toen kwam ik op de Hogere school. Zo ben ik eigenlijk geinfecteerd, maar ik heb alleen geen eigen drive-in angry angry

Dat was mijn verhaal, anderen die misschien hierin iets terug vinden, wat hij/zij ook mee heeft gemaakt?
RiteshStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2003
Laatste: 29-10-2023
Berichten: 77
15-12-2003 17:26
bij mij was het simpel.

ik had geluk dat ik een neef had die op de radio werkte.

diezelfde neef was gevraagd om op een besloten feest te draaien van mn nicht dr trouwerij zeker 3 jaar geleden.

als ik toen niet had gevraagd om het schuif open te doen om een liedje in te faden zat ik nu zeker niet met 2 axis 8en in mn kamer, ik ben blij dat ik het nu kan overnemen, en hierom ben ik heel erg blij.
op dat feest raakte ik geinfecteerd om voor apparatuur te sparen.

want toen zat ik met atomix mp3 te klooien, natuurlijk lukte het niet.

maar nu ik 2 axisen heb lukt het altijd!laugh :D
Niet LEZEN wat hier staat aub...

Terug naar forum Afgesloten topic