Forum > Algemeen Forum

Welk midi keyboard ?

(16 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Champion SoundsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 22-10-2003
Berichten: 2
20-10-2003 14:13
Ik ga binnekort met Logic aan de slag om zelf te produceren.
Nu heb ik een eenvoudige midi keyboard nodig om de boel mee aan te sturen.
Ik zat zelf te denken aan deze:

MIDIMAN
Oxygen 8

MIDI/USB-Keyboard
mit 25 anschlagdynamischen Tasten in voller Größe
8 Drehknöpfe
mit integriertem USB-MIDI-Interface (MIDISport-Technologie)

Iemand hier ervaring mee of andere goede tips ?
Thanx
CS:
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
20-10-2003 14:20
Lijkt mij niet echt een goede oplossing, veel te weinig toetsen.
Kijk anders gewoon eens naar een goedkoop PSR-tje van Yamaha of een een kleine Roland.
Of je kan natuurlijk als je een lekker ruim budget hebt een Yamaha tyros (2800 euro) pakken laugh :D

Groeten, Maarten

Ps, ik weet trouwens niet eens zeker of deze posten hier wel thuis horen, maar dat is iets voor de Moderator's
Champion SoundsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 22-10-2003
Berichten: 2
20-10-2003 14:23
Ik ga er geen hele arrengementen en akkoorden mee spelen.
Is meer bedoeld voor het inspelen van basloopjes, beats e.d.
Volgens mij kun je deze wel switchen naar lagere en hogere akkoorden zodat je wel het volle bereik hebt van een grotere keyboard.
Ik wil er ook niet teveel aan uitgeven dus dit leek me wel een goede.
Andere (betaalbare) suggesties ?
Thanx,
CS:
BailaXtasisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-7-2003
Laatste: 26-12-2006
Berichten: 51
20-10-2003 17:21
Ik zou gaan voor een CASIO keyboard met MIDIfunctie, dan kun je het nog apart gebruiken ook, heb je veel meer toetsen én ingebouwde ritmes en klanken. Een casio CTK-120 bijvoorbeeld (100€) of beter, de CTK491.
Je kan natuurlijk ook een kleine Yamaha, roland etc... kopen maar deze zijn sowiezo veel duurder dan een CASIO.

Je sluit deze synthesiser dan gewoon aan met de MIDI-connectiekit van EMP die momenteel in belgië in België te koop is voor 20€ (folderprijs)!! (hier vind ik niet direct een prentje van)

Dan kom je in het beste geval ook maar op 120€ en heb je allesins meer toetsen.

Veel succes happy :)
WHAHAHA... DROP THAT BEAT!! Music was my first love...
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
20-10-2003 17:53
1 x bewerkt. Laatst door Snake op 21-10-2003 15:11
Een goede keus me dunkt, zo'n Oxygen 8 van Midiman. Dit soort toestellen zijn echt ontworpen om andere apparaten te sturen, zoals een (rack)synth of een computerprogramma. Er is een usb-aansluiting voorzien, die speciaal bedoeld is om te gebruiken met een pc (uiteraard). Bovendien kun je dankzij deze aansluiting ook midi-data doorsturen naar bvb een sequencer.

Maar als je meer plaats hebt zou ik toch voor een Radium 49 of 61 gaan, heb je wat meer functies (maar kost ook wel meer inderdaad).

Als je een alternatief wilt, kijk dan es naar de controllers van Evolution, ook te vinden op de site van midiman.
Grote verschil is dat de controllers van Evolution programmeerbare drukknoppen hebben (bijvoorbeeld om een funcite aan of uit te zetten) en die van Midiman niet.

www.midiman.com
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
21-10-2003 15:08
Onze vrienden van C*nr*d hebben nu ook een midi keyboard in het assortiment.

And I quote:

Het is een model van miditech ?!? met USB, key split, 49 aanslaggevoelige toetsen, pitch bend en modulations wheel, midi aansluiting voor b.v. expanderfuncties, sub D aansluiting, sustain pedal aansluiting, inclusief steinberg sequensing software voor PC, en usb kabel. Zonder netvoeding. kosten: € 149

Het lijkt mij, als je net begint, een leuk model. Kost niet al te veel en doet hoogstwaarschijnlijk dat wat ie moet doen. Als je zelf over de catalogus beschikt, hij staat op pg 262.

John
I am a TimeDriver!
BoellieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 14-7-2006
Berichten: 174
31-10-2003 16:02
Ben zelf wel een beetje fan van de KORG MicroKorg Synthesizer, een erg leuke synth met ook een erg goede midi ondersteuning. Aanschaf ligt nu rond de €550,- maar dan krijg je een aardig keyboard (weinig toetsen) met heel veel extra's zoals een geavanceerde synthesizer met DGWS waveforms samen met de normale analogspul, vocoder, en hij past goed op je bureau!

Vind hem er zelf wel gaaf uit zien, lekker retro! en ik kan je zeggen op muziek gebied is het ook erg handig om een analoge synth te hebben samen met alle digitale pc synth (reason e.d.) klinkt gewoon erg lekker.
Verder is de vocoder echt super, je maakt zo je eige sensation achtige intro's!

p.s. de synthesizer engine is exact de zelfde als in de Korg MS2000, dus de zelfde geluiden zijn mogelijk!

www.vintagesynth.org/korg/microkorg.shtml

Groeten
gear: A&H Xone:32, 2*Akiyama Acura, Redsound Soundbite, Stanton Finalscratch 2.0, Ableton Live 5.2, Sennheiser HD-25, Syrincs M3
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
31-10-2003 20:11

Boellie schreef:

KORG MicroKorg Synthesizer
Ik vind dit ook een erg leuk beestje, maar dat is niet wat de topicopener vroeg.

Er werd gevraagd naar een keyboard en niet een synth (al dan niet met toetsen). Bovendien heeft de MicroKorg helemaal geen usb-aansluiting, wat toch wel een vereiste was. Natuurlijk kun je een usb-midi-interface kopen, maar dat zijn extra kosten.

Als je toch een synth wilt die eigenlijk erg goedkoop is, kun je voor een MicroKorg gaan maar besef goed dat het wel érg kleine toetsjes heeft (meer iets voor Paulus de Boskabouter eigenlijk).
DjlanceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-10-2003
Laatste: 18-11-2003
Berichten: 5
1-11-2003 15:44
ik heb zelf de oxygen 8
perfect dng ik speel nooit veel melodien in en wrkt dus perfect om mee te beginnen of als je geen piano spelen kan....
Mijn oma zei altijd: "Wie niet horen wil moet maar voelen !!" Nu is ze zelf doof......
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
1-11-2003 18:16
Het is de bedoeling dat bij mijn nieuwe comp ook een midi keyboardje komt (liefst synth eigenlijk) maar is beetje onzin om nieuw topic over te beginnen dus bij deze:

Budget: ligt rond de €200 denk ik... (ligt aan hoe duur comp wordt)

Doel: beetje producen en hij moet (heel belangrijk!) als sampler kunnen worden gebruikt, dus als ik hem op de comp aansluit moet ik daar geluidssamples op doen en dan kan wil ik hem (het liefst kunnen) unpluggen en zo als stand alone sampler gebruiken voor jingles voor mon internetradio...

Vereiste Functies: minimaal 3 accoorden, sampler functie (zoals hierboven beschreven)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)